Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Sykt irriterende. Jeg eee må fortelle om eeee at Trump eeee ikke har testet positivt for eee coronavirus ee. Anonymkode: 6873b...42c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Det et ene og alene grunnen til at jeg aldri har sett et helt program av Skavland. Han har ofte gode gjester som jeg kunne ha lyst å se, men han stotrer og eeeeee’er så jeg får helt kulå Lær deg å snakk 🤪 Anonymkode: a22d3...a67
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Veldig enig. Hører de det ikke selv? Skulle vært hos logoped hele gjengen. Anonymkode: 2bc5c...0ae
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det et ene og alene grunnen til at jeg aldri har sett et helt program av Skavland. Han har ofte gode gjester som jeg kunne ha lyst å se, men han stotrer og eeeeee’er så jeg får helt kulå Lær deg å snakk 🤪 Anonymkode: a22d3...a67 Har ikke sett på det mer enn 1-2 ganger så husker ikke det Men folk som blir intervjuet på nyhetene og sånn "eeeee-er" hele tiden! Anonymkode: 6873b...42c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ikke sett på det mer enn 1-2 ganger så husker ikke det Men folk som blir intervjuet på nyhetene og sånn "eeeee-er" hele tiden! Anonymkode: 6873b...42c Skulle gjerne sett om du gjorde en bedre jobb! Du som kritiserer andre. Anonymkode: d9d7d...eb4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle gjerne sett om du gjorde en bedre jobb! Du som kritiserer andre. Anonymkode: d9d7d...eb4 Absolutt, jeg sier aldri "eee" Anonymkode: 6873b...42c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt, jeg sier aldri "eee" Anonymkode: 6873b...42c I hvert fall ikke som du selv har lagt merke til Anonymkode: 4d700...619
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: I hvert fall ikke som du selv har lagt merke til Anonymkode: 4d700...619 Ikke jeg, ikke barna mine, ikke mannen min, ingen i familien Følte du deg truffet? Vurdert å få hjelp? Anonymkode: 6873b...42c
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Jeg synes det er praktisk. Det er en måte å signalisere at det kommer mer, man må bare få tenkt seg om litt. Hvis vedkommende ikke sier noe tror de rundt at han eller hun er ferdig med å snakke. Ventelyder eller signaler er vanlige i de fleste språk tror jeg. Anonymkode: bc4ab...7e9
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er praktisk. Det er en måte å signalisere at det kommer mer, man må bare få tenkt seg om litt. Hvis vedkommende ikke sier noe tror de rundt at han eller hun er ferdig med å snakke. Ventelyder eller signaler er vanlige i de fleste språk tror jeg. Anonymkode: bc4ab...7e9 Enig. Det er mer irriterende og høres unaturlig ut med en stille pause der man ville sagt eee. Anonymkode: 4551a...d30
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Sykt irriterende. Jeg eee må fortelle om eeee at Trump eeee ikke har testet positivt for eee coronavirus ee. Anonymkode: 6873b...42c Er vel helst jenter som snakker slik... Anonymkode: 1c980...6e5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig. Det er mer irriterende og høres unaturlig ut med en stille pause der man ville sagt eee. Anonymkode: 4551a...d30 Disse eee'ene og ventelydene er et mareritt for alle oss som leser på munn fordi vi er døve eller hørselshemmede. Og vi er mange med hørselshemning. Disse lydene blir faktisk i samme gate som mumling, det vanskeliggjør kommunikasjonen. Anonymkode: 0b675...ef5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 Hehe, dette tror jeg er et østlandsfenomen. Ikke så ofte jeg hører det her i Rogaland ihvertfall. Men hender jeg flirer litt når jeg hører intervjuede personer i nyhetene o.l. Regner med de er redde for å virke som de ikke har flyt i setningene og budskapet sitt. At de skal begynne å stamme eller at det skal stoppe opp fordi de mister tråden. Ekskjæresten min gikk til logoped for stamming da han var yngre. Og der lærte han faktisk å bruke såkalte ‘ventelyder’ for å kjøpe seg tid og dermed klare å unngå stammingen. Når dette er sagt, så har sikkert mange merket seg at enkelte bruker ord/setninger som feks ‘liksom (lizm), ‘på en måte’ gjentatte ganger imens de snakker. Noen er helt ekstreme og bruker gjerne liksom 3 ganger i en lang setning😅 Dette er ihvertfall samme greia. En form for ventelyd. Hyppig banning vil jeg også si😶 Dette kommer nok veldig an på hvilket miljø og kultur man er oppvokst i. Min erfaring er at det ofte er folk som enten er usikre, nervøse, har litt dårlig ordforråd eller kanskje ulike former for talefeil, som bruker særlig mye ventelyder. Anonymkode: edda2...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå