Gå til innhold

Dere som kan ha hjemmekontor, har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får ikke lov, det må søkes til min sjef sin sjef. Syntes det er dumt, da vi alle kan jobbe hjemmefra. Kun de med barn under 12 år kan søke og få innvilget. Føler jo at så fort en går ut så er en jo utsatt for potensiell smitte. Føler ikke bedriften tar dette helt på alvor.

Anonymkode: 798ab...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo tåpelig ut, er det ingen som utfordrer på det?

Anonymkode: 69f12...297

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres jo tåpelig ut, er det ingen som utfordrer på det?

Anonymkode: 69f12...297

Vi får se hva som skjer i morgen da vi kommer på jobb. Håper de tar til vett og lar oss jobbe hjemmefra. 

Skrevet

På min arbeidsplass har alle hjemmekontor nå. Vi er over 300stk. 

Skrevet
Akkurat nå, tante grusom master of law skrev:

På min arbeidsplass har alle hjemmekontor nå. Vi er over 300stk. 

Høres fornuftig ut. Håper min bedrift også tar til fornuft. 

Skrevet

Jeg kan ha det men kan nå være alene på jobben med mann og barn, så da er jeg heller der. Det er ikke langt fra der vi bor og barna får eget rom til hjemmeskole (møterommet). Bygget er låst og ingen andre har tilgang til det nå, i tillegg er det rett rundt hjørnet for der vi bor. Vi har rigget oss opp til at dette kan vare veldig lenge og med alle fasilitetene som er der så er det godt for både oss og barna og endre stue. Skolen starter til vanlig tid i morgen via online undervisning. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi får ikke lov, det må søkes til min sjef sin sjef. Syntes det er dumt, da vi alle kan jobbe hjemmefra. Kun de med barn under 12 år kan søke og få innvilget. Føler jo at så fort en går ut så er en jo utsatt for potensiell smitte. Føler ikke bedriften tar dette helt på alvor.

Høres ut som den tidligere faggruppelederen min, utrolig mistenksom mot hjemmekontor. Mente det var lov i tilfeller som når man hadde sykt barn. Skjønte ikke at når man er hjemme med sykt barn så har man omsorgsoppgaver, og ikke hjemmekontor. 

Anonymkode: d5547...afc

Skrevet

I mitt firma er alle som kan beordret på hjemmekontor. Med videoavdelingsmøte hver morgen slik at folk får være ‘sosiale’ og i det minste må være ute av pysjen fra livet og opp. 

Skiftarbeidere og de som fysisk må møte på jobb har fått gratis parkering.  I kantinene kan de få ferdig lunchboks å ta med seg  

Vi er ca 3K ansatte fordelt over hele landet. 

Anonymkode: 55545...3f9

Skrevet

Sjefen din går mot myndighetenes anbefalinger 

Ikke lurt.. 

Anonymkode: 79e4d...0dd

Skrevet

Hos oss har alle hjemmekontor. En del har arbeidsoppgaver som ikke kan utføres fra hjemmekontor. Og en del ansatte har ikke nødvendig utstyr. Så det blir et stort produksjonstap for bedriften. Men vi gjør det vi må. 

Anonymkode: ae7b2...3c4

Skrevet

I min jobb er det mye forvirring og ledelsen er uklar. Jeg er alenemor til små barn og har fått beskjed at jeg må jobbe. Jobben min er innen finansielle tjenester, men jeg har ingen nøkkelrolle og anser ikke min rolle som kritisk. Å ha hjemmekontor er mulig, men likevel «umulig» med to barnehagebarn hjemme. Så jeg vet rett og slett ikke hvordan dette skal løses. 

Anonymkode: 4f3bc...aa2

Skrevet

Jeg er barne og ungdomsarbeider  og jobber i bhg. Fikk hjemmekontor nå til uka. Lese meg opp,planlegge aktiviteter, planlegge dugnad. Ta imot oppgaver lederen/ ped. Leder gir meg. 

Anonymkode: 1dce3...a96

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min jobb er det mye forvirring og ledelsen er uklar. Jeg er alenemor til små barn og har fått beskjed at jeg må jobbe. Jobben min er innen finansielle tjenester, men jeg har ingen nøkkelrolle og anser ikke min rolle som kritisk. Å ha hjemmekontor er mulig, men likevel «umulig» med to barnehagebarn hjemme. Så jeg vet rett og slett ikke hvordan dette skal løses. 

Du kan bruke 14 sykt barn dager, eller din leder kan akseptere at hjemmekontoret ikke vil ha full produksjon grunnet oppgaven med å ta vare på norges fremtid.  

Jobbe etter de små har lagt seg, er en mulighet. Men fleksibel leder er den beste muligheten. 

Anonymkode: 55545...3f9

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du hjemmekontor og gjør det beste ut av det. Det er slik for omtrent alle som har hjemmekontor. Full produksjon er ikke mulig. Men vi bidrar alle med det vi kan allikevel. 

Skrevet

Jobber ved et hovedkontor med flere tusen ansatte. Alle som kan, oppfordres til hjemmekontor. Noen må på kontoret pga systemer og stasjonære pc-er de må ha tilgang til. Vi får mye og god informasjon, og både nærmeste leder og toppledelsen fremstår som fleksible og forståelsesfulle med omtanke for både ansatte og kunder.

Anonymkode: 7fa2b...205

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du hjemmekontor og gjør det beste ut av det. Det er slik for omtrent alle som har hjemmekontor. Full produksjon er ikke mulig. Men vi bidrar alle med det vi kan allikevel. 

Ja selv er jeg fleksibel, men lederen vil ha meg på kontoret, med kundekontakt.

Skrevet

Jeg jobber på kundesenter, og hos oss fortsetter driften som før, bare hjemmefra. Alle tok med alt utstyr hjem, og vi mottar telefoner og mail hjemme istedet med normale åpningstider :)

Anonymkode: 618c7...549

Skrevet

Har delvis hjemmekontor. Må innom arbeidsplassen innimellom fordi jeg må sjekke fysiske systemer som ikke kan tas med hjem, men blir færre kontordager i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...