Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Og hvor ofte handler du annet? Lar du være å kjøpe nye klær etc. nå? Jeg synes man skal støtte de lokale i disse tider, så ikke vi mister dem. Ja, de koster mer, men alternativet er at de forsvinner helt. Anonymkode: ce1d1...ff9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Kjøper kun dagligvarer (inkludert rengjøringsmidler og toalettartikler) og medisiner. Handler på nett, men må på fysisk apotek på mandag. I dag må jeg også bestille en bursdagsgave til barnet som har bursdag neste helg. Anonymkode: 17aec...1fe
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Jeg handler matvarer nesten hver eneste dag, men det er pga at jeg jobber i matbutikk. Dette kommer ikke til å endre seg såfremt ikke jeg blir syk eller må i karantene. Da blir det handling på nett og jeg får varene hjem på døra. Da vil jeg nok handle for flere dager, men jeg har det meste hjemme så går greit det også. Jeg har alltid mat slik at vi ikke sulter en uke eller mer, det må muligens bli noen kreative middager, men sulte gjør vi ikke. Tror ikke jeg skal innom noen andre butikker fremover. Jeg handler sjeldent klær osv. Vi har konfirmasjon i mai, så egentlig hadde jeg nok måtte kjøpe og ordne til dette. Det blir nok lite kjøp til dette også, for det blir nok ikke en stor feiring. Besteforeldre er strandet i utlandet på ubestemt tid. De informerte konfirmanten igår at de pr dags dato ikke får gå ut av døra si og kan sette kursen hjem. Andre gjester må fly innenlands, ikke sikkert det går heller. Så vi får se og ta ting som det kommer. Om festen blir til neste år så går det helt greit, pengene hun var så bekjymet over kan hun få på vipps. Ting ordner seg. Anonymkode: 3abfd...963
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg handler matvarer nesten hver eneste dag, men det er pga at jeg jobber i matbutikk. Dette kommer ikke til å endre seg såfremt ikke jeg blir syk eller må i karantene. Da blir det handling på nett og jeg får varene hjem på døra. Da vil jeg nok handle for flere dager, men jeg har det meste hjemme så går greit det også. Jeg har alltid mat slik at vi ikke sulter en uke eller mer, det må muligens bli noen kreative middager, men sulte gjør vi ikke. Tror ikke jeg skal innom noen andre butikker fremover. Jeg handler sjeldent klær osv. Vi har konfirmasjon i mai, så egentlig hadde jeg nok måtte kjøpe og ordne til dette. Det blir nok lite kjøp til dette også, for det blir nok ikke en stor feiring. Besteforeldre er strandet i utlandet på ubestemt tid. De informerte konfirmanten igår at de pr dags dato ikke får gå ut av døra si og kan sette kursen hjem. Andre gjester må fly innenlands, ikke sikkert det går heller. Så vi får se og ta ting som det kommer. Om festen blir til neste år så går det helt greit, pengene hun var så bekjymet over kan hun få på vipps. Ting ordner seg. Anonymkode: 3abfd...963 Jada. Det ordner seg. Men ville ikke tatt høyde for å feire konfirmasjon med mange gjester i år dessverre. Anonymkode: ce1d1...ff9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøper kun dagligvarer (inkludert rengjøringsmidler og toalettartikler) og medisiner. Handler på nett, men må på fysisk apotek på mandag. I dag må jeg også bestille en bursdagsgave til barnet som har bursdag neste helg. Anonymkode: 17aec...1fe Handler du mat på nett? Anonymkode: ce1d1...ff9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Handler du mat på nett? Anonymkode: ce1d1...ff9 Ja. Anonymkode: 17aec...1fe
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 Jeg handlet dagligvarer på onsdag, og vi har beregnet at det varer ut neste uke også. Med astma føler jeg ikke for og gå på noe senter nå. Anonymkode: c5548...307
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 Jeg skal kjøpe bursdagsgave til barnet mitt på nett. Må innom butikken på mandag eller tirsdag , men da bare melk og brød . Middager har vi nok av Anonymkode: 8c839...8a6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har liten lagringsplass hjemme for mat. Jeg har bare en liten fryser i kjøleskapet. Den er selvfølgelig fyllt opp, men jeg unngår såvidt mulig å bruke av den enda, for hvis vi plutselig må i skikkelig karantene/isolat kommer vi til å trenge alt som er der. Så enda handler jeg ferskvarer et par ganger i uken. Anonymkode: e36af...2cd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Skrevet 15. mars 2020 Pleier å ukeshandle, og supplerer litt mer i helga, kommer til å fortsette med det . Anonymkode: 0d7a9...cee
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Skrevet 15. mars 2020 Vi er typisk småhandlere som gjerne har vært på butikken hver dag. Vi prøver å handle for flere dager av gangen nå. Basisvarer har vi, ved at vi supplerte litt ved å kjøpe inn over flere dager, så det er egentlig mest ferskvarer vi handler. Prøver å støtte lokale bedrifter der vi kan, feks stikke innom den frittstående blomsterbutikken og kjøpe en bukett, bestille noe fra interiørbutikken som har nettbutikk, og kjøpe gavekort (til meg selv eller andre) på de lokale bedriftene jeg vanligvis støtter som nå er stengt (frisør, hudpleie, osv). Anonymkode: 49a1c...6bc
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Skrevet 15. mars 2020 Handler en gang i uken som vi alltid gjør. Mannen er butikksjef og tar seg av handling etter jobb. Forrige uke ble det mye småhandling fordi jeg uten bil måtte på butikken noen ganger. Dette pga mannen måtte jobbe fra åpning til stenging siden folk hamstret som galninger... Men satser på ukeshandling fremover. Anonymkode: e7810...85a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Skrevet 15. mars 2020 Vi handlet mye ekstra de siste to ukene før skolene stengte, da vi så dette komme. Kjøpte 3 pakker kjøttdeig i stedet for 1 (med lang holdbarhet), to pakker dopapir i stedet for 1. 2 pakker bleier i stedet for 1. Altså litt ekstra hver gang vi handlet. I tillegg handlet vi i noen omganger fra farmasiet og apotek1 i god tid før dette skjedde. Har nå 7 pakker panodil (billig-Paracet). Noen pakker Ibux, solvipect, voksen- og barnenesespray, mange pakker Kleenex. I tillegg handlet vi inn det vi trenger av reseptmedisin (som p-piller) for 6 mnd. Nå har vi nok i kjøleskap, fryser, skap og bod til å klare oss 4 uker uten å gå på butikken, og vi behover ikke gå på apoteket heller. Vi treffer ingen og besøker/mottar ikke besøk. Viktig å ta dette alvorlig om man skal få kontroll på viruset. (vi er ikke i karantene altså, vi bare lever omtrent som om vi er det, men går noen turer ut der det ikke er andre mennesker) Anonymkode: 528e5...f3b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Skrevet 15. mars 2020 Tenker å handle to ganger i uka. Har bare liten fryser under kjøleskapet. Kolonial osv leverer ikke hit så må fysisk ut og handle. Jeg har en baby som vokser fort så må egentlig snart kjøpe mer klær men det frister lite både å gå på fysisk butikk å kjøpe nytt eller å gå hjem til noen å kjøpe brukt. Mulig jeg handler noe på nett. Er i permisjon så slipper heldigvis å dra på jobb. Anonymkode: b367c...225
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Skrevet 15. mars 2020 Som vanlig. Ukeshandler og etterfyller brød og melk ol. 1-2 ganger i uken. Vi er mange i huset og det går store mengder mat, så må gjøre det sånn. Unngår å handle klær ol. nå, men må på apoteket en tur i morgen. Anonymkode: f4b1d...037
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Skrevet 15. mars 2020 Handler som vanlig ca.1 dag i uka☺️ Kjøpte noen nye klær til meg selv fra en nisjebutikk i går og nye vårsko til ungene. Har bestilt litt nye klær til ungene nå på morgenen. Vi skulle egentlig til USA i påsken og shoppe der, men det ble jo ikke noe av. Anonymkode: c600a...eb3
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Blir nok dagligvarehandling 2, kanskje 3 ganger, i uka. Hadde tenkt å holde meg unna kjøpesenter, men må ha nytt blekk til printeren så jeg får skrevet ut ukeplaner. Så da blir det en kjapp tur på kjøpesenter i morgen tenker jeg. Hvis de fortsatt har åpent da... Anonymkode: 79f5b...23c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå