Gå til innhold

???


EdAce91

Anbefalte innlegg

Heihei. Føler bare for å drøfte litt om helse, har merket nå i ca en uke at jeg har fått disse ‘visuell snø’ og ‘stjerner’ synsforstyrrelsene. Stjernene har kommet og gått, men har i de siste dager vært borte. Visuelle snøen er verst i dimmet lys eller mørket, er i visse lys jeg ikke merker det noe særlig. Dette er ikke noe som kommer og går, det er der hele tiden. Er jo selvfølgelig ganske bekymret for dette, og det begynner å gå utover den psykiske helsa mi, noe jeg også har slitt med hele livet men over tid fått mer kontroll over.
 

Rygg/nakkeproblemer har jeg også merket, korsryggen har jeg hatt vondt i hele livet. Skal snart til MR til å sjekke om jeg har litt skeiv rygg. Nakke har jeg ikke merket mye smerte, mest når jeg presser på den, tror også at muskelen på den ene siden av ryggraden er mye større/stivere enn den andre. Har vel kanskje litt stiv nakke nå som jeg tenker over det, selv om jeg ofte knekker den selv for å hjelpe litt.

Kan dette være grunn til synsforstyrrelser? Har ofte vondt i øynene, nesten så de ‘strammer’ seg, men briller fikk jeg i 2018(etter en vellykket synsundersøkelse) og de har ikke hjulpet noe særlig. Jeg ser vondt verre med de og, selv om hovedpoenget var at de skulle ‘rette’ synet mitt, jeg hadde ikke problemer med DÅRLIG syn, liksom. 

Eye floaters har jeg og, hatt det i ca 2-3 år, absolutt ikke plaget av dette lenger og merker svært sjeldent til det. Denne visuelle snøen er hovedproblemet. Har lest på nett, det står svært lite om det, som regel står det kun at det heter ‘Visuell snø syndrom’ og at det er 100% uhelbredelig og noe du må leve med resten av livet. Dette gjør meg jo nervøs, da dette plager meg veldig til tider.

jeg er lav på jern og D-vitamin, har jeg vært stort sett hele livet, noe jeg har arvet. Både min mor og søster har vært så kritisk lave på jern at de har vært innlagt på sykehus et par ganger. Jeg har aldri vært innlagt pga det selv om jeg har vært lav nok til det, hehe. Har ikke sjekket vitaminer på en god stund, et lite år kanskje. Jeg er temlig sikker på at jeg er lav nå og, har ikke gått på jerntabeletter den siste tida, merker at jeg har andre symptomer på jernmangel og, som jeg alltid har hatt(sliten, svimmel, hodepine osvosv, ikke mye kvalm men kjenner litt til dette og.) hadde også litt øresus, noe som jeg tror jeg fortsatt har litt av, men ikke noe som plager meg lenger. 

Som sagt før, synsforstyrrelsene er det som stresser meg mest, da jeg er veldig redd for synet. Jeg har lest litt på siden, flere som har hatt synsforstyrrelser, men ingen som virker som de har visuell snø.

Kan det være rygg/nakkeproblemer eller vitaminmangel? Evt øyemigrene? Er dette egentlig sannsynlig, da jeg ikke har merket noe synsforstyrrelser før nå, etter så mange år med de samme plagene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Hei! Lurer på hvordan du har det nå og om du eventuelt har blitt kvitt problemene? Sliter nemlig med akkurat det samme og har gjort det i noen måneder. Har normale funn på MR og synstest, og normale blodprøver, med unntak av litt lave jernverdier.

Har blitt ganske desperat etter en løsning og fant denne tråden. Merker at synsplagene blir bedre dersom jeg stresser ned og klarer la være å tenke på det, men det er ofte vanskelig å ignorere, og i en hektisk hverdag er det ikke alltid enkelt å senke stressnivået. «Snøen» går uansett aldri helt bort, og jeg er nervøs for at jeg aldri blir kvitt det. Sliter også med vond nakke og lurer på om det kan være årsaken til problemet. Merker også at det blir mye verre med lite søvn.

Håper du har det bedre!

Anonymkode: ef965...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...