Gå til innhold

Gravid, i helsevesenet og corona.


Måneskinn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er gravid i 3. trimester og jobber innenfor helsevesenet på infeksjonspost i 100% stilling. Jeg begynner nå å bli bekymret på grunn av corona viruset, for hvordan evt. smitte vil påvirke både meg selv og barnet (vet det ikke er påvist overføring av smitte hos gravide som har hatt viruset, men likevel). Jeg blir i tillegg fryktelig dårlig dersom jeg får influensa/lungebetennelse/forkjølelse og ville vert redd for smitte av corona uavhengig av graviditeten. Er det flere som er gravide og jobber innenfor helsevesenet? Er dere bekymret/har noen blitt sykemeldt? Ønsker selvsagt å fortsette å jobbe så lenge som mulig, men er redd for evt. risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag i nyhetene var en liten baby og henne smor smittet av Corona virus, så nå synes jeg du burde sykemelde deg. Hadde jeg gjort for å beskytte meg selv og babyen min ❤

Anonymkode: 0f738...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har blitt sykemeldt fra lege fordi man vet såpass lite om hvilke konsekvenser evt smitte har på fostret. Dette vil man først se flere år etter evt smitte, om barnet har fått noen skader/senskader som følge av dette. Fastlegen mener en graviditet er såpass kortvarig at det er dumt å utsette seg for unødvendig risiko. Det er kjedelig ovenfor jobben samtidig vet jeg at skulle det påvirke barnet, ville jeg slitt med stor skyldfølelse etterpå.

 

Sykepleier på lignende avdeling som deg, gravid uke 29.

Anonymkode: 828f4...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...