Gå til innhold

Ingen vits å stenge barnehagen jo !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Trondheim holder det at en forelder har samfunnskritisk jobb. Da kan man sende i barnehagen hele dagen om mor er sykepleier og far har hjemmekontor. Dette gjelder jo veldig mange, så barnehagene vil jo bli ganske fulle på mandag. Syns dette blir helt feil og da får jo masse unødvendig smitte. I minste sin barnehage kan 6 av 9 komme da. Det er jo mye. Bare 1 har begge foreldrene i samfunnskritisk jobb. 

Anonymkode: 2c438...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her i Trondheim holder det at en forelder har samfunnskritisk jobb. Da kan man sende i barnehagen hele dagen om mor er sykepleier og far har hjemmekontor. Dette gjelder jo veldig mange, så barnehagene vil jo bli ganske fulle på mandag. Syns dette blir helt feil og da får jo masse unødvendig smitte. I minste sin barnehage kan 6 av 9 komme da. Det er jo mye. Bare 1 har begge foreldrene i samfunnskritisk jobb. 

Så de er unntatt fra nasjonale retningslinjer? Det er jo bare å melde det inn det så kan noe fra sentralt kontakte kommuneledelsen.. 

Anonymkode: b64c4...3d7

Skrevet

Har tenkt på det samme. Min leder mener jeg må sende i barnehage fordi min jobb står på listen over samfunnskritiske jobber. Jeg er redd dette blir utnyttet, tenker både på de barna som MÅ i barnehagen og på personalet. 

Anonymkode: 82d82...6a8

Skrevet

Tror jeg ville sett det an på mandag før jeg ble provosert. Det er slettes ikke sikkert mange vil sende barna i bhg.

Både pga smittemulighet,  og fordi beredskapsbhg ikke nødvendigvis er den vanlige barnehagen barna går i.

Jeg er psykolog og vil ikke sende barna i barnehage nå. 

Anonymkode: ab8cf...8eb

Skrevet

På fredag hadde vi 1.barn ut av mulige 25. 
jeg har første vakt på mandag, regner med at vi får noen få til og så øker det utover uken. 

Anonymkode: 05080...716

Skrevet

Her er det ingen av 300 barn som skal i bhg eller på skole. Samtlige med samfunnskritiske jobber har en eller annen som kan passe. 

Anonymkode: 269ea...874

Skrevet

Her må begge være i gruppen. Min mann er det, og jeg er ikke. Jeg balanserer hjemmekontor med to barnehagebarn og to småskolebarn, akkurat slik man bør og skal gjøre. Hektisk, men ikke pokker om jeg sender barna mine avsted nå!

Anonymkode: 09c47...6e8

Skrevet

Ble d ikke sagt på pressekonferansen til Erna ikveld at det er kun helsepersonell som kan ha barna i bhg? Og da må begge foreldrene være helsepersonell. 

Anonymkode: ddd8d...d56

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble d ikke sagt på pressekonferansen til Erna ikveld at det er kun helsepersonell som kan ha barna i bhg? Og da må begge foreldrene være helsepersonell. 

Sa hun det? Må se om jeg finner det på nett

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det ble sagt. 

Anonymkode: d7aca...491

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sa hun det? Må se om jeg finner det på nett

Ja. BEGGE må ha arbeid som krever oppmøte.

Anonymkode: d7aca...491

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sa hun ikke. Det er flere yrkesgrupper som har fått rett på plass

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9ALPz/flere-faar-barnehage-og-skoleplasser-under-corona-krisen

Anonymkode: 6ac3b...c98

Skrevet

Jeg syns også Trondheim sine anbefalinger er for vage. De mener også at det er opp til foreldrene selv å vurdere om de har samfunnskritisk jobb eller ikke. Så jeg ble veldig glad for at det ble presisert at det I det minste gjelder begge foreldre i slikt arbeid på pressekonferansen i stad. Savner enda tydeligere retningslinjer og at de slutter å bare anbefale, men kreve og si skal og må. 

Anonymkode: 1b51e...df7

Skrevet

Jeg er nødt til å sende barna i bhg på mandag. Jeg har ingen valg. Har ingen som kan passe. Men det blir med tungt hjerte, og det kommer til å bli mange stressende timer på jobb, tanker og bekymringer.  Ettersom regjeringen kom med ny liste om hvem som kan ha rett på barnehage plass så har jeg rett til det nå.

Jeg har sendt melding til styrer(flere meldinger) får ikke svar. Hvordan gjør jeg dette? Bare dukke opp i bhg på mandag?

Anonymkode: 8a965...817

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke helsepersonell og mine barn skal i barnehage og skole på mandag. 

Anonymkode: 4cbcd...b5f

Skrevet

Ja, du kan bare,dukke opp. Vi har fått beskjed om å ta imot de barna som kommer.

Anonymkode: 9b38a...34e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke helsepersonell og mine barn skal i barnehage og skole på mandag. 

Anonymkode: 4cbcd...b5f

Hva er du da siden du kan sende de i bhg og skole?

Anonymkode: 8a09b...05a

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nødt til å sende barna i bhg på mandag. Jeg har ingen valg. Har ingen som kan passe. Men det blir med tungt hjerte, og det kommer til å bli mange stressende timer på jobb, tanker og bekymringer.  Ettersom regjeringen kom med ny liste om hvem som kan ha rett på barnehage plass så har jeg rett til det nå.

Jeg har sendt melding til styrer(flere meldinger) får ikke svar. Hvordan gjør jeg dette? Bare dukke opp i bhg på mandag?

Anonymkode: 8a965...817

Hva jobber du som da? 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kan bare,dukke opp. Vi har fått beskjed om å ta imot de barna som kommer.

Anonymkode: 9b38a...34e

Dette er sikkert forskjell fra kommune til kommune. Her ønsket de svar i løpet av fredagen og en bekreftelse fra arbeidsgiver. Sikkert fordi systemet ikke skal bli utnyttet..

Skrevet

Jeg er helsepersonell. Ikke faen om jeg sender mine i bhg/skole indiske smittetider

Anonymkode: 98efa...367

Skrevet

Tror Trondheim kommune må gjøre om. Erna var meget klar i dag! Begge skal ha samfunnskritisk yrke og til og med de skal prøve å finne noe annet. Sterk refs av Trondheim kommune i dag !!!

Skrevet

Dette kommer ikke til å vare- De var tydelige på at begge foreldre må ha samfunnskritiske jobber for å benytte skole/bhg. Om bare den ene har slik jobb skal den andre forelderen være hjemme med barna. Samt at listen over samf.kritiske jobber ikke var uttømmende, på den måten at ikke alle på listen er kritiske med at ledere kan vurdere hvem som MÅ være på jobb og ikke. Altså ikke opp til folk selv å bestemme selv, må nærmest være beordret på jobb og de som har denne type stillinger bør ganske greit kunne lukes ut. Veldig fint at de la til noe i dag....feks for barneverntjenesten. 

Anonymkode: 457a3...789

Skrevet

Hei HI. Forstår din bekymring og deler den. Her har mannen samfunnskritisk jobb, men det har ikke jeg (jeg har hjemmekontor). Kommer aaaldri til å sende mine kjære små til bhg/skole selv om vi har "rett" til det. Tror de færreste vil det. Alle prøver å unngå det og finne andre løsninger,  tror jeg 

Anonymkode: 2fccf...07c

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei HI. Forstår din bekymring og deler den. Her har mannen samfunnskritisk jobb, men det har ikke jeg (jeg har hjemmekontor). Kommer aaaldri til å sende mine kjære små til bhg/skole selv om vi har "rett" til det. Tror de færreste vil det. Alle prøver å unngå det og finne andre løsninger,  tror jeg 

Anonymkode: 2fccf...07c

Dere har jo ikke rett til det. Du skal være hjemme med barna mens mannen jobber. Evt . med hjemmekontor om det lar seg kombinere. 

Anonymkode: 457a3...789

Skrevet

Ingen familier hvor en voksen kan være hjemme skal levere i skole og barnehage. Det sier seg selv. 

Har du ikke en jobb hvor det er fare for liv og helse om du ikke møter opp, og som heller ikke kan utføres ved hjemmekontor, så blir du hjemme med barna dine, og bruker «sykt barn-dager» slik myndighetene har instruert om. 

Anonymkode: d6e71...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...