Gå til innhold

Er du på hytta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har ignorert ordførere, helsevesenets og luftambulansens råd og allikevel reist på hytta? I så fall. Kan du forklare meg hvorfor akkurat du/dere valgte å dra allikevel?

Hilsen fast innbygger på et hyttested med et helsevesen tilpasset befolkningen som nå blir overbelastet av folk som ikke bor her.

Anonymkode: 9d5d4...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi tenkte på det men lot vær da myndighetene sa nei. Men vi har hytte 40 minutter unna og i tillegg er det ikke er utpreget hytteområde. Vi blir likevel hjemme. Vi følger alle regler nå. 

Anonymkode: 8d181...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg skal på jobb i helsevesenet. Vi hadde planlagt en langhelg på hytta (før coronatiltakene var et faktum), men det er nå avlyst pga oppfordring om å la være.

Anonymkode: 7b523...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er på hytta. Hytta ligger i samme kommune som vi bor i og har bilvei nesten helt frem. Vi er heller ikke syke, blir vi dårlige kan vi være hjemme på en halvtime. 

Anonymkode: 7cf92...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men hytta er ikke på et typisk skisted, og hadde vi blitt sjuke der, hadde vi endt opp på en av de samme sykehusene som hjemme. Så vil tørre å påstå at det er forskjell på å dra på en hytte som ligger sånn til, og det å dra til Trysil, Hemsedal eller andre skisteder som i utgangspunktet er et lite tettsted. Men holder oss så klart hjemme uansett.

Anonymkode: d9da5...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men som andre skriver er ikke hytta på et hyttested, vi har bilvei helt frem og sykehuset ligger nærmere hytta enn huset vi bor i. Sånn sett burde vi sikkert dra for å avhjelpe smittetrykket (mye lavere befolkningstetthet der).

Anonymkode: c5c54...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Nei, men som andre skriver er ikke hytta på et hyttested, vi har bilvei helt frem og sykehuset ligger nærmere hytta enn huset vi bor i. Sånn sett burde vi sikkert dra for å avhjelpe smittetrykket (mye lavere befolkningstetthet der).

Anonymkode: c5c54...966

Mindre befolkningstetthet = mindre beredskap. Så det burde dere ikke

Jeg har familie i Rauland. Jeg har sett hvordan det er med ambulanse der til vanlig. Med flere tusen hyttebeboere er det vanvittig skummelt.

At de ikke skammer seg.

Anonymkode: aab44...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men som andre skriver er ikke hytta på et hyttested, vi har bilvei helt frem og sykehuset ligger nærmere hytta enn huset vi bor i. Sånn sett burde vi sikkert dra for å avhjelpe smittetrykket (mye lavere befolkningstetthet der).

Anonymkode: c5c54...966

Nei nei nei. Alle skal være ved det sykehuset de hører til. Kapasiteten på sykehusene er tilpasset antall innbyggere i kommunen. De små sykehusene i distriktene blir overbelastet når folk drar på hytta. 
 

Så det er ikke din reisevei til sykehuset som er viktig her. 

Anonymkode: f5581...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å blande dere med ting dere ikke har noe med. Dere aner ikke hvem som drar på hytta og hvorfor folk drar på hytta. De fleste har sikkert en legitim grunn.
Og slutt å kalle folk ting, som f.eks dumme naut osv. 

Anonymkode: 4cc67...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er på hytta😊 Jeg, datteren min og en venninne av henne. Blir sikkert her 1 ukes tid. 

Anonymkode: 4ca6d...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å blande dere med ting dere ikke har noe med. Dere aner ikke hvem som drar på hytta og hvorfor folk drar på hytta. De fleste har sikkert en legitim grunn.
Og slutt å kalle folk ting, som f.eks dumme naut osv. 

Anonymkode: 4cc67...736

I det scenariet vi har nå, så finnes det INGEN legitime grunner for å dra på hytta. 

Anonymkode: 9d5d4...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men kommer til å dra hvis ting roer seg etter hvert og vi ikke er avhengige av Internett for å gjøre skolearbeid.

Anonymkode: 24f71...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei nei nei. Alle skal være ved det sykehuset de hører til. Kapasiteten på sykehusene er tilpasset antall innbyggere i kommunen. De små sykehusene i distriktene blir overbelastet når folk drar på hytta. 
 

Så det er ikke din reisevei til sykehuset som er viktig her. 

Anonymkode: f5581...71c

Det er det sykehuset vi hører til :)

Anonymkode: c5c54...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mindre befolkningstetthet = mindre beredskap. Så det burde dere ikke

Jeg har familie i Rauland. Jeg har sett hvordan det er med ambulanse der til vanlig. Med flere tusen hyttebeboere er det vanvittig skummelt.

At de ikke skammer seg.

Anonymkode: aab44...bb8

Vi bor i samme distrikt :) Hytta er bare nærmere sykehuset. «Hytte» er ikke det samme over hele landet og for alle familier. Forstår godt at områder som Geilo og Hemsedal ikke vil ha stappa fullt av hyttegjester, men det finnes hytter andre steder i landet også. 

Anonymkode: c5c54...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å blande dere med ting dere ikke har noe med. Dere aner ikke hvem som drar på hytta og hvorfor folk drar på hytta. De fleste har sikkert en legitim grunn.
Og slutt å kalle folk ting, som f.eks dumme naut osv. 

Anonymkode: 4cc67...736

Folk som trosser myndighetenes anmodning og drar på hytta nå ER naut jo. 

Anonymkode: 8d181...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som trosser myndighetenes anmodning og drar på hytta nå ER naut jo. 

Anonymkode: 8d181...b3f

Fjols til fjells

Anonymkode: 23999...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Håper det kommer er forbud mot å forlate egen kommune snart!

Anonymkode: 1c3bd...aca

Da er det mange som ikke kommer seg på jobb. Vi bor på kommunegrensen, og må reise langt for å handle i egen kommune. Fem minutters gåtur til butikken i nabokommunen. 

Anonymkode: c5c54...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det mange som ikke kommer seg på jobb. Vi bor på kommunegrensen, og må reise langt for å handle i egen kommune. Fem minutters gåtur til butikken i nabokommunen. 

Anonymkode: c5c54...966

Tull. Det får være unntak for alle som har nøkkelfunksjoner 

Anonymkode: 1c3bd...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg! Dersom jeg setter meg og to unger i bilen, vi kjører de to timene til hytta. Går ut av bilen og er på hytta og i skogen rundt, går litt på ski etc. Hvilken fare er det? Dersom jeg skulle få tegn til sykdom så sitter jeg jo ikke og venter på å få respirasjonsvansker, da kjører jeg jo hjem dersom tegn til sykdom skulle inntreffe. Om vi tre er på hytta der eller huset her spiller ingen rolle! Nå må folk slutte.

Anonymkode: 8c97e...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si meg! Dersom jeg setter meg og to unger i bilen, vi kjører de to timene til hytta. Går ut av bilen og er på hytta og i skogen rundt, går litt på ski etc. Hvilken fare er det? Dersom jeg skulle få tegn til sykdom så sitter jeg jo ikke og venter på å få respirasjonsvansker, da kjører jeg jo hjem dersom tegn til sykdom skulle inntreffe. Om vi tre er på hytta der eller huset her spiller ingen rolle! Nå må folk slutte.

Anonymkode: 8c97e...f48

Så det at myndighetene sier noe annet spiller ingen rolle for deg fordi du vet best?

Det er folk som deg som er årsak til at smitte sprer seg. Får håpe at din familie blir rammet av konsekvensene da. 

Anonymkode: 8d181...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det at myndighetene sier noe annet spiller ingen rolle for deg fordi du vet best?

Det er folk som deg som er årsak til at smitte sprer seg. Får håpe at din familie blir rammet av konsekvensene da. 

Anonymkode: 8d181...b3f

I alle dager, vi er hardt rammet av konsekvenser allerede. Vi utgjør ingen risiko ved å være på hytta. Det er kun for å avlaste sykehusene dette er advart mot. Vi skal verken benytte oss av sykehus eller butikker. 
Du forstår at myndighetene går ut med dette fordi enkelte ikke klarer å ta gode valg selv. Vi forstår alvoret og hvordan smitte spres, og det er ikke via oss som er isolert på ei hytte.

Anonymkode: 8c97e...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I alle dager, vi er hardt rammet av konsekvenser allerede. Vi utgjør ingen risiko ved å være på hytta. Det er kun for å avlaste sykehusene dette er advart mot. Vi skal verken benytte oss av sykehus eller butikker. 
Du forstår at myndighetene går ut med dette fordi enkelte ikke klarer å ta gode valg selv. Vi forstår alvoret og hvordan smitte spres, og det er ikke via oss som er isolert på ei hytte.

Anonymkode: 8c97e...f48

Igjen, du har ikke forstått dette. 
 

Anonymkode: 8d181...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...