Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Skrevet 14. mars 2020 Hvorfor holder butikker som HM, Lindex, KappAhl, lekebutikker osv åpent. Hvorfor sørger ikke regjeringen for at disse stenges? Må folk kjøpe nye klær til barna akkurat nå? Trenger man ny lego, barbie og lekebiler når ?? Det finnes jo de som ser på det nødvendig å gå på shopping, hvor er logikken i forhold til at disse ubetydelige butikkene holdes åpne?? Ubetydelige fordi de ikke er viktige i en slik situasjon. Jeg er sikker på at barna har nok leker, og både barn og voksne har trolig mer enn nok klær i skapet fra før! Anonymkode: f3da8...092
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Skrevet 14. mars 2020 De gjør det kun for at du skal få noe å spørre om.. Anonymkode: 6bcfe...d46
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Skrevet 14. mars 2020 Nå må du skjerpe deg! Anonymkode: 893f6...e26
Bergen_by Skrevet 14. mars 2020 #4 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå må du skjerpe deg! Anonymkode: 893f6...e26 Ser ikke noe galt med trådstarter sitt spørsmål har lurt på det samme selv
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Skrevet 14. mars 2020 Hvorfor er ikke dette ett reelt spørsmål? Må folk handle klær og leker nå????? Hvis det er viktig kan jo frisørsalonger, restauranter og slikt være åpent også! Anonymkode: f3da8...092
FrkKværner Skrevet 14. mars 2020 #6 Skrevet 14. mars 2020 Lurt på det samme selv. Forstår hvorfor apotek og matbutikker F.eks er åpne, logisk nok. Hvorfor klesbutikker, veskebutikker, parfymeri osv er åpent er forstår jeg ikke..
prikkete_kjole Skrevet 14. mars 2020 #7 Skrevet 14. mars 2020 Det lurer jeg også veldig på! Får det ikke til å stemme.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 De holder åpne fordi eiere av bedriften vil ha mest mulig penger inn! Hver dag stengt mister de penger. Så brutalt er det. Anonymkode: c6224...ba3
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Jeg skal innom lekebutikken i dag, 4 åringen har snart bursdag og han hadde nok blitt ganske lei seg om han ikke fikk noen leker på bursdagen sin pga et virus han ikke forstår så mye av. Kjappere tur innom lekebutikken enn matbutikken. Anonymkode: 45bbf...338
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Det er nok en avveining for hvor smottefaren er størst og hvordan man får samfunnet til å fungere med minst mulig smittefare. Det å ha mulighet til underholdning og å få tak i ting som ny komfyr, PlayStation, frø briller eller et spill kan være viktig for å få folk til å holde seg hjemme lenge. Anonymkode: a20f4...772
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Det er vel for å forhindre alt for mange konkurser. Så da har man vurdert at de har stengt tilstrekkelig mye til å begrense smitten. De økonomiske konsekvensene av corona må også begrenses. Det kan være mange personlig tragedier som en følge av økonomisk kollaps, konkurser, arbeidsledighet, selvmord, de fattige blir enda fattigere osv. Viktig å tenke på dette også. Anonymkode: b6d87...ca0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Fordi folk fortsatt handler nok til at omsetningen er forsvarlig. Slutt å handle ting som ikke betyr noe nå!! Hva skal man med nye gardiner eller nye joggesko akkurat nå? Jeg og mine medarbeidere risikerer smitte daglig for de som ennå ikke tar dette på alvor. Anonymkode: a0de4...94e
Tussiline Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 En ting er jo selve butikkene som i seg selv ikke nødvendigvis er mer «smittefarlige» enn matbutikker og apotek (sistnevnte så jeg i går hadde restriksjoner om antall i butikken samtidig) - men jeg tenker mer kjøpesentre generelt hvor folk (kanskje hovedsaklig ungdom?) samles og er tett på hverandre under samme tak. Helt enig i at kjøpesentrene burde stenges.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi folk fortsatt handler nok til at omsetningen er forsvarlig. Slutt å handle ting som ikke betyr noe nå!! Hva skal man med nye gardiner eller nye joggesko akkurat nå? Jeg og mine medarbeidere risikerer smitte daglig for de som ennå ikke tar dette på alvor. Anonymkode: a0de4...94e Skal vi være hjemme i 14 dager så vil jeg absolutt påstå at joggesko kan være viktig så vi kommer ut på tur å ikke råtner vekk i sofaen. Som andre nevner så er der heller ikke så dumt å kjøpe playstation nå for å noe å gjøre på de neste ukene,eller noen gode bøker en kan kose seg med. Trampoline hadde jeg selv lett kjøpt nå om vi hadde plass og råd til det. Hadde nok handlet masse inn nå om det ikke var pga økonomien. Anonymkode: 6bcfe...d46
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal vi være hjemme i 14 dager så vil jeg absolutt påstå at joggesko kan være viktig så vi kommer ut på tur å ikke råtner vekk i sofaen. Som andre nevner så er der heller ikke så dumt å kjøpe playstation nå for å noe å gjøre på de neste ukene,eller noen gode bøker en kan kose seg med. Trampoline hadde jeg selv lett kjøpt nå om vi hadde plass og råd til det. Hadde nok handlet masse inn nå om det ikke var pga økonomien. Anonymkode: 6bcfe...d46 Sitte og spille playstation? Hallo!?? Blir sjokkert. Anonymkode: ad4d1...a24
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 Folk risikere å stå uten arbeid i 4 måneder, og snakker om å sløse bort pengene sine på playstation og trampoliner Anonymkode: ad4d1...a24
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sitte og spille playstation? Hallo!?? Blir sjokkert. Anonymkode: ad4d1...a24 Ehh ja! Skal jeg nekte sønnen min alle fritidsaktiviter og å leke med vennene så skal han selvfølgelig få spille playstation å spille med vennene over nett. Heldigvis har vi playstation fra før. Du er ikke særlig smart hvis du ikke skjønner at det går ann å kombinere skolearbeid,leke ute og spille playstation. Vi klarer alt det på en dag vi uten problemer! Anonymkode: 6bcfe...d46
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ehh ja! Skal jeg nekte sønnen min alle fritidsaktiviter og å leke med vennene så skal han selvfølgelig få spille playstation å spille med vennene over nett. Heldigvis har vi playstation fra før. Du er ikke særlig smart hvis du ikke skjønner at det går ann å kombinere skolearbeid,leke ute og spille playstation. Vi klarer alt det på en dag vi uten problemer! Anonymkode: 6bcfe...d46 En time nå og da er sikkert greit, men sånn du skrev det hørtes det ut som om han skulle spille i to uker Anonymkode: ad4d1...a24
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk risikere å stå uten arbeid i 4 måneder, og snakker om å sløse bort pengene sine på playstation og trampoliner Anonymkode: ad4d1...a24 Enkelte vil visst misforstå med vilje.. Anonymkode: 6bcfe...d46
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En time nå og da er sikkert greit, men sånn du skrev det hørtes det ut som om han skulle spille i to uker Anonymkode: ad4d1...a24 Det kommer til å bli mye mer enn 1 time spilling per dag når han ikke kan være med venner! Men skal selvsagt også leke ute og gå på tur Anonymkode: 6bcfe...d46
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #21 Skrevet 14. mars 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal vi være hjemme i 14 dager så vil jeg absolutt påstå at joggesko kan være viktig så vi kommer ut på tur å ikke råtner vekk i sofaen. Som andre nevner så er der heller ikke så dumt å kjøpe playstation nå for å noe å gjøre på de neste ukene,eller noen gode bøker en kan kose seg med. Trampoline hadde jeg selv lett kjøpt nå om vi hadde plass og råd til det. Hadde nok handlet masse inn nå om det ikke var pga økonomien. Anonymkode: 6bcfe...d46 Så da må du ha splitter nye joggesko akkurat nå? Har du ingen sko hjemme fra før? Anonymkode: a0de4...94e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #22 Skrevet 14. mars 2020 Ser for meg at flere butikker stenger ned i den nærmeste fremtid. Om ikke av andre grunner så fordi omsetningen blir for lav til å forsvare å holde åpent. Så jeg var innom bokhandelen i dag og kjøpte en del, og innom søstrene Grenes og kjøpte hobbysaker, slik at vi har litt ting i bakhånd når dette trekker ut og barna trenger litt nye impulser/aktiviteter. Anonymkode: 52c94...788
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #23 Skrevet 14. mars 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sitte og spille playstation? Hallo!?? Blir sjokkert. Anonymkode: ad4d1...a24 Hva er galt med det`? Anonymkode: 51d9a...12c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #24 Skrevet 14. mars 2020 Jeg var på Kappahl idag og kjøpte nye truser til 8åringen som plutselig har funnet det for godt å vokse ut av de gamle, beklager så mye, skulle ha latt henne gå uten 😏 Anonymkode: 1fc30...4b4
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #25 Skrevet 14. mars 2020 Du kunne kjøpt på dagligvaren Anonymkode: a0de4...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå