Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 Med hjemmeskole og full stopp i lekebesøk ser jeg mørkt på den nærmeste fremtid. Syvåringen min er en sosial krabat og er sammen med venner nesten hver dag. Nå er hun nærmest låst til huset kun sammen med meg. Vi er ikke syke eller i karantene, så vi kan gå på tur og være ute, men uansett hvor dedikert jeg er så kan jeg aldri erstatte venner. Hvis reglene for samvær fortsetter å være like strenge så frykter jeg at det blir svært tungt for henne. Jeg blir også forvirret og litt provosert over at man ikke får likelydende råd fra ekspertene. Helsedirektøren sier at barna kan leke ute og være sammen med ett eller to barn inne, mens noen leger sier at det bør være null kontakt. Så lenge rådene spriker sånn, tenker jeg at det er lurt å følge de strengeste, men jeg håper inderlig at man snart kan la to barn leke sammen. Andre med enebarn som ser utfordringen med dette? Anonymkode: 1e795...ad7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Vi er ikke i isolasjon. Barnet mitt har hatt besøk av en venninne i dag. I morgen drar vi på skitur og på søndag skal vi til ei på jobb for å spise middag. Er langt fra så sosiale som vi bruker være, men så lenge vi ikke er i karantene er vi litt med folk. Anonymkode: f0375...aaa
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 Har du mulighet til å sette opp Skype eller noe for henne? Og avtale med andre om et "nettlekedate"? Blir jo ikke helt det samme selvfølgelig, men litt kontakt i hvert fall. Her har jeg flere barn hjemme, og vi har lagt ned forbud mot fysisk kontakt med andre pga at ene er i risikogruppen. Anonymkode: c085e...60d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 Ja jeg har ett barn på 8 år som er alenebarn å som liker godt å være med venner. Men akkurat nå er er der ikke aktuelt å det er det kanskje ikke på flere månender så det må vi bare leve med. Han får snakke med vennene på sms å spille med de over nettet. Anonymkode: 007cc...86a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Mine barn har søsken, men vi er selvsagt lojale mot myndighetenes råd og omgås INGEN, voksne eller barn. Vi vet ikke hvem som er smittebærer, derfor må vi ikke være sammen med andre. (Bortsett fra på jobb da, som helsepersonell må jeg gå på jobb, mens mannen har hjemmekontor). 7-åringen har telefon, og omgås vennene sine ved å ringe dem, prate om alt mulig, spille sammen mens de prater, spamme hverandre med emojis+++ Barn er tilpasningsdyktige. Det går bra. Anonymkode: b9a45...e08
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Jeg har en 8-åring som er enebarn, men han liker å spille online med venner og kommer nok til å være fornøyd med det en stund. Men hvis det drar ut i tid kommer han nok til å gå på veggen etter hvert... Anonymkode: 7630c...56b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi er ikke i isolasjon. Barnet mitt har hatt besøk av en venninne i dag. I morgen drar vi på skitur og på søndag skal vi til ei på jobb for å spise middag. Er langt fra så sosiale som vi bruker være, men så lenge vi ikke er i karantene er vi litt med folk. Anonymkode: f0375...aaa Så lenge rådene er så sprikende så velger vi å kjøre safe. Forferdelig om vårt valg om å ikke høre på myndighetene bidrar til at noen blir syke. Hi Anonymkode: 1e795...ad7
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Skrevet 14. mars 2020 Skype med venner da? Anonymkode: edb8c...9fc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Skrevet 14. mars 2020 Jeg skjønner det er upraktisk, forsåvidt. Men det er likt for alle, enebarn eller ei, og egentlig et luksusproblem av de helt store. Her handler det om overlevelse og du beklager deg over å underholde en sjuåring... Det er dessuten luksus å få så mye ekstra tid med barna sine. Anonymkode: fbbbb...fff
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Skrevet 14. mars 2020 Oppi all elendighet er det nå en gyllen anledning til å vise barna at verden ikke kretser rundt de. har en supersosial 6 åring med mark i ræva, som bedyrer at han kommer ti å kjede seg ihjel.... ja heller det enn korona. Anonymkode: a7351...da7
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Skrevet 14. mars 2020 Vi har en 8-åring. Storebror er 19. 8-åringen får ikke omgås noen. Hun kjeder seg. Er lei seg. Men, det må bare være sånn. Ei mor som jobber på sykehus ringte og spurte om hennes barn kunne komme til oss for å leke. Jeg sa nei. Anonymkode: 3d3c0...cb9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Skrevet 14. mars 2020 Har en 10- åring og broren er 3 år så 10åringene kjeder seg. Ikke alltid like gøy å leke med lillebror. Jeg har sagt at siden situasjonen er som den er så slakker jeg ned på reglene på hvor lenge han får spille på PC og sitte med mobilen. Så i går spilte han masse med vennene sine og de snakker sammen via headset. De ringte også hverandre på FaceTime så han får være sosial på den måten fremover. minstemann har astma så broren har forstått at det er viktig vi holder oss for oss selv en liten periode for å unngå smitte. Blir lange dager ja, men det er for en liten periode. Anonymkode: 06bf7...71e
Gjest Forumassistent Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Forumansvarlig
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 min er og 7 år og i risiko gruppen, har pratet mye sammen og barnet forstår at fremover nå blir det ikke tid med venner og det kan vare i måndevis, barnet ble lei seg ,men forstå det. Man må tenke lengre enn seg og sine egene Anonymkode: b667c...b4d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine barn har søsken, men vi er selvsagt lojale mot myndighetenes råd og omgås INGEN, voksne eller barn. Vi vet ikke hvem som er smittebærer, derfor må vi ikke være sammen med andre. (Bortsett fra på jobb da, som helsepersonell må jeg gå på jobb, mens mannen har hjemmekontor). 7-åringen har telefon, og omgås vennene sine ved å ringe dem, prate om alt mulig, spille sammen mens de prater, spamme hverandre med emojis+++ Barn er tilpasningsdyktige. Det går bra. Anonymkode: b9a45...e08 Myndighetene har ikke sagt at man ikke kan omgås noen andre mennesker! Anonymkode: fc3e0...670
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Skrevet 14. mars 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Myndighetene har ikke sagt at man ikke kan omgås noen andre mennesker! Anonymkode: fc3e0...670 FHI informerer nå på NRK at barn kan omgås med ett eller to andre barn dersom man alle er uten symptomer. Så å isolere barn totalt fra alle andre er med andre ord unødvendig. Anonymkode: fc3e0...670
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Skrevet 14. mars 2020 Mitt lille gull har i dag underholdt seg aking i akebakken ute i hagen (vi bor langt unna folk), baking av boller, ludo og å se på film 🙂Heldigvis har vår minste eldre søsken på 22 og 23, som også er hjemme siden høyskolene er stengt. De er veldig flinke til å underholde og finne på ting med minsten, som på en måte blir enebarn siden våre eldste er voksne ❤️❤️ Anonymkode: 45600...135
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 Mitt enebarn har heldigvis to søskenbarn rett i nærheten. Vi omgås med dem og ingen andre. Jeg er redd for hvordan han hadde hatt det uten, på sikt. Anonymkode: bf859...0dc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 De med enebarn må leke mer enn vanlig, og de med flere barn må håndtere flere krangler🤷🏻♀️ Anonymkode: 83fac...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå