Gå til innhold

Kommer dere til å holde dere mest mulig hjemme nå eller drar dere på besøk til familiemedlemmer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjemme. Jeg er helsepersonell og "må" holde meg frisk. Mine foreldre er i 50 årene, men vi har valgt å bare holde telefonkontakt, sånn i tilfelle. Mamma var kreftsyk i fjor så vet ikke hvordan immunforsvaret er, og i min jobb så er det en sjans for at jeg kan dra med meg noe hjem. Svigerfar er over 70 så kun telefonkontakt der og. Vi overlever å ikke SE de en stund, kjedelig, men det går faktisk. Heller det en å dra med mulig smitte rundt. Barna får ikke leke med andre, vi har vært ute i skogen i dag, men holdt oss unna folk.

Anonymkode: b207d...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal fremdeles besøke mor på eldrehjemmet en gang i uken. Jeg vil ikke at hun skal føle seg alene.

Anonymkode: 709f8...a5d

Sykehjem de fleste steder er vel stengt for besøkende?

Anonymkode: 8e848...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært forberedt på dette lenge, og har holdt oss mest mulig for oss selv de siste to ukene. Nå er vi klare for et par uker til i isolasjon. Ingen av oss er syke, og det har vi tenkt til å fortsette med. Skolen er stengt, mannen har hjemmekontor og jeg er langtidssykemeldt. 

Målet er å ikke gå noen steder, men vi har to ting vi må ordne til uken. Bortsett fra dette: isolasjon. 

Anonymkode: aa52a...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 21.25, Anonym bruker skrev:

Vi skal fremdeles besøke mor på eldrehjemmet en gang i uken. Jeg vil ikke at hun skal føle seg alene.

Anonymkode: 709f8...a5d

Viktigere at hun ikke skal føle seg alene enn at dere potensielt drasser med dere smitte og død inn på et eldrehjem altså... Man er virkelig seg selv nærmest. 🙄🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 22.14, Anonym bruker skrev:

Siden jeg ikke er i karantene, bare hjemme som en følge av at alt er stengt, tar jeg folkehelseinstituttet sine råd til følge og er hovedsaklig hjemme, men både tar imot besøk og reiser på besøk. Vi begrenser overnatting, er nøye med håndhygien og unngår store folkeansamlinger. Ingen jeg kjenner er hverken i karantene eller smittet. 

 

Anonymkode: 2d955...390

Sånne som deg er grunnen til at det kommer til å ta lang tid å få bukt med smitte. Idioti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2020 den 21.25, Anonym bruker skrev:

Vi skal fremdeles besøke mor på eldrehjemmet en gang i uken. Jeg vil ikke at hun skal føle seg alene.

Anonymkode: 709f8...a5d

Du ser hvor lurt det er hvis du ser til sykehjemmet i Oslo som nå har et dødsfall og flere smittede beboere...

Anonymkode: b7f3c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal ha dåp i morgen. Gudstjeneste er såklart avlyst, men presten døper barnet. 

Ellers bare nær familie etterpå. 

Anonymkode: ce885...3ae

Det er virkelig utrolig at folk fortsatt tror at så lenge det er nær familie kan ingen være smittebærere? Tror du at koronavirus skiller på din familie og andre? 
Dåpen bør avlyses. 

Anonymkode: c5a4d...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal ha dåp i morgen. Gudstjeneste er såklart avlyst, men presten døper barnet. 

Ellers bare nær familie etterpå. 

Anonymkode: ce885...3ae

Hvordan skal det gå til, på minst 1 meters avstand?

Anonymkode: c6498...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg rett til å bli forbannet? Jeg bor like ved foreldrene mine og jeg har sagt til den at vi må ikke besøke hverandre nå. Også ser jeg at broren med kona si og barn besøker mine foreldre. Fy faen!!

Anonymkode: 7e364...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi treffer besteforeldre utandørs, tur i skogen osv. Dei er friske og spreke, men har nekta både dei og ungane å besøke kvarandre... 

Anonymkode: b2693...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer mamma hver eneste dag til vanlig, så den smitterisikoen er i så fall for sent å ta hensyn til. Hun er dessuten er små deprimert enke som ikke kan sitte skjermet i to uker. Etter eget ønske vil hun treffe meg og ungene, så da gjør vi det. I min familie har alltid livskvalitet gått over lengden på livet. 

Her har det vært en venninne av datteren, jmf rådet om en fast lekekamerat. Ingen har vært ute og reist, ingen har bekjente i karantene eller smitte, og vi forholder oss til fhi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har jeg rett til å bli forbannet? Jeg bor like ved foreldrene mine og jeg har sagt til den at vi må ikke besøke hverandre nå. Også ser jeg at broren med kona si og barn besøker mine foreldre. Fy faen!!

Anonymkode: 7e364...bc8

Nei, du har ikke rett til å bli forbanna! Redd, ja! "Jeg har sagt..." Hverken dine foreldre eller broren din underlagt deg. De er ikke pålagt å følge det du sier. De bryter en anbefaling fra staten nå, og jeg er helt enig i at det ikke er smart! Men de er voksne mennesker alle sammen, og du har ikke rett til å bli forbanna fordi de gjør noe du ikke liker. Vi er alle redde nå, og jeg skulle gjerne isolert mine foreldre så jeg er sikker på å beholde dem - men det kan jeg ikke. 

Anonymkode: 4a917...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn og jeg blir mest mulig hjemme. Min far er eldre og syk - han bor hos oss. Så vi har et medlem av husholdningen som er i risiko gruppen. 

Jeg har handlet for 2 uker. Det blir ikke like spennende mat hver dag, men det blir mat! 

Anonymkode: ffc7e...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...