Gå til innhold

Vi stenger ned landet - men festen fortsetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her mister folk inntektsgrunnlag, barn må holdes adskilt i uker og får ikke adekvat undervisning.. alt som et krafttak for å få denne alvorlige krisen under kontroll.. 

Også setter ungdommene alt på spill for en fest

Hva skal man si? Hva skal man gjøre?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdMWe5/politi-advarer-ungdom-og-russ-mot-festing-blir-kontaktet-om-feiringer-av-skolefri

Anonymkode: d3c45...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her mister folk inntektsgrunnlag, barn må holdes adskilt i uker og får ikke adekvat undervisning.. alt som et krafttak for å få denne alvorlige krisen under kontroll.. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdMWe5/politi-advarer-ungdom-og-russ-mot-festing-blir-kontaktet-om-feiringer-av-skolefri

Ungdommer er jo dumme.

Ung..domm

Anonymkode: 8fb59...591

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er foreldrene, det lurer jeg på

Anonymkode: 54317...3c5

Skrevet

Har man aldri vært ung og dum, blir man heller aldri gammel og klok. 

Ungdommer er ungdommer. Var selv ungdom under svineinfluensapandemien, men kan ikke huske at jeg brydde meg nevneverdig. 

Anonymkode: 85234...2bf

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungdommer er ungdommer. Var selv ungdom under svineinfluensapandemien, men kan ikke huske at jeg brydde meg nevneverdig. 

Nei, mange som ikke blir gamle pga dette. At du etter alt som ercsagt fortsatt sammenlikner med influensa gjør meg målløs. Du er hvertfall dum, det skal du ha. 

Anonymkode: 19a83...386

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, mange som ikke blir gamle pga dette. At du etter alt som ercsagt fortsatt sammenlikner med influensa gjør meg målløs. Du er hvertfall dum, det skal du ha. 

Svineinfluensaen tok livet av bortimot 500.000 mennesker. Det kommer nok ikke corona til å gjøre. 
Hvorfor skal man ikke sammenligne den med influensa, forresten? 

Anonymkode: 9cc18...4ab

Skrevet

Mange ungdommer gjør dumme ting. Risikovurdering og konsekvenstenking er ikke så enkelt for mange av dem.

Men ungdommer er også idealistiske og vil gjøre det rette. Og mye annet. 

Det er bra med oppmerksomhet rundt saken. Det vil alltid være noen som gjør noe dumt, men med fokus og dialog kan antallet bringes ned.

Anonymkode: b3249...0a0

Skrevet

Å nekte dem russefeiring, noe alle andre kull har hatt, er rett og slett bare inhumant.

Anonymkode: 95780...4ac

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Svineinfluensaen tok livet av bortimot 500.000 mennesker. Det kommer nok ikke corona til å gjøre. 

Det er jo nettopp det. Har ikke folk skjønt forskjellen altså?????? Les EN artikkel om det da i det minste!? 

Skrevet

Å nekte dem russefeiring, noe alle andre kull har hatt, er rett og slett bare inhumant.

Hadde du sagt det samme om det var full krig i landet?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du sagt det samme om det var full krig i landet?

Ikke sammenlignbart.

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er noe inhumant å kveles i hjel også pga koronovirus. De kan vel nesten likestilles i inhuman-nivå (...)

Anonymkode: a12e0...3e5

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kaller du meg dum? Og hvor har du det fra at jeg sammenlikner dette med influensa?? Det har jeg da aldri sagt? Vennligst forklar, om du er smart nok til det... nå ble jeg veldig forbauset. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første - det var 20 000 bekreftede dødsfall pga. svineinfluensaen. Så gjorde de nye overslag og antok at et sted mellom ca. 150 000 og 550 000 døde pga. svineinfluensaen, men det er altså anslag og ikke noe som er bekreftet.

Covid-19 er mer smittsom enn svineinfluensaen og slik det ligger an i de land som har kommet langt i epidemiene, er dødeligheten også langt høyere enn ved svineinfluensaen.

Så din "Det kommer nok ikke corona til å gjøre." (skrives forresten med k på norsk), det er det ingen som har belegg for å si på nåværende tidspunkt. Alt avhenger av hvor effektivt verdens land greier å begrense smitten. Og hittil ser akkurat det heller dårlig ut...

Anonymkode: 9eb96...1fc

Skrevet

Det er jo nettopp det. Har ikke folk skjønt forskjellen altså?????? Les EN artikkel om det da i det minste!? 

Hva mener du med "Det er jo nettopp det!"?

Forklar du da, siden du insinuerer at du kan så mye om dette. 

Eller les denne.  https://www.vg.no/spesial/c/stories/9vd0Ww?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Korona og influensa er ganske like i hvordan de oppleves og varer. 

Prater du forresten sånn til folk rundt deg til vanlig? Kaller de dumme og roper?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sammenlignbart.

Hvorfor ikke? Stenge skolene har ikke blitt gjort siden 2. verdenskrig

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sammenlignbart.

Det er faktisk krig.

Mot et virus, og mot idioter som ikke respekterer myndighetene.

Skrevet

Eller les denne.  https://www.vg.no/spesial/c/stories/9vd0Ww?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Prater du forresten sånn til folk rundt deg til vanlig? Kaller de dumme og roper?

Kan garantere deg at den anonyme brukeren 386 bare er veldig redd, og ikke har et eneste intelligent argument her. Så hun blir neppe å svare deg. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri forstått hvordan noen kan definere skriftspråk som "roping".

rope

shout, call, yell, cry ('ɾuːpə)
verb intransitiv

bruke kraftig stemme, skrike rope etter hjelp

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er foreldrene, det lurer jeg på

Anonymkode: 54317...3c5

På hytta...

HI

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? 🤯🤯🤯

HI

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hva betyr vel noen besteforeldre eller syke slektninger fra eller til bare man får gjennomført russefeiringen...?

Vi så at flere av de unge og såkalt helt friske som døde av svineinfluensaen døde etter at de hadde hatt festeorgier over litt tid. Så insisterer russen i år å gjennomføre russefeiringen slik situasjonen er, om den ikke har bedret seg ekstremt til den tid (som er usannsynlig), så er det vel heller ikke så farlig at flere av russen også garantert stryker med i feiringen pga. redusert immunforsvar og dermed også ingen motstandskraft i kroppen. Men å dø av å kveles fordi lungene dine ødelegges innenfra er vel bare en del av feiringen det også...

Anonymkode: 9eb96...1fc

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det gjør dette greit? Dette handler ikke om å være ung og dum, men fullstendig hjerneskada og skutt i huet. Foreldrene må ta grep og få de til å forstå alvoret.

Anonymkode: a1bcc...139

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ De kan ta den jævla russefeiringen neste år. Eller ta en helvetes fest når skolen er ferdig. Det er ikke synd i de. Det som er inhumant er så gi faen i de eldre, svake og syke som kan bli alvorlig rammet av coronaviruset. Det er idioti, hensynsløst og direkte ansvarsfraskrivelse. Smitter man noen med coronaviruset som ender opp med å dø, så er man faktisk skyldig i dødsfallet.

Anonymkode: a1bcc...139

Skrevet

Er det hysteria som gjør at så mange blir frekke og slemme? Kalle folk for dum, idioter osv. Og dere er foreldre! Må da kunne oppføre seg som folk selv om man er redd og sint. 

Anonymkode: 8920c...d5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...