Gå til innhold

Hvor lenge tror DU skolene blir stengt fremover?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som Luten sier, i alle fall ut skoleåret. 

Anonymkode: 2c9ea...4f5

- og den skulle ikke være anonym! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange uker - fordi folk viser tydelig at de selv nå ikke tar dette alvorlig nok.

Italia har siste døgnet hatt 250 døde, og om folk ikke får øynene opp for alvoret, så vil vi være der også om kort tid. Da vil skolene være stengt i lang tid fremover for å forsøke å bremse smitten.

Om folk virkelig er konsekvente og respekterer reglene nå så vil landet fortere komme tilbake i normalt virke igjen.

Med alle som viser at de ikke tar det på alvor tror jeg dessverre at det vil ta lang tid...

Anonymkode: 52585...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjetter på ut april. For omkostningene med det er så store at jeg ikke tror de holder på det et sekund lengre enn de er pisket til. Det blir ikke noe med "for en sikkerhets skyld".

Anonymkode: 27ffc...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mange uker - fordi folk viser tydelig at de selv nå ikke tar dette alvorlig nok.

Italia har siste døgnet hatt 250 døde, og om folk ikke får øynene opp for alvoret, så vil vi være der også om kort tid. Da vil skolene være stengt i lang tid fremover for å forsøke å bremse smitten.

Om folk virkelig er konsekvente og respekterer reglene nå så vil landet fortere komme tilbake i normalt virke igjen.

Med alle som viser at de ikke tar det på alvor tror jeg dessverre at det vil ta lang tid...

Anonymkode: 52585...6ff

kanskje de begynner å respektere det når de får bøter.

Anonymkode: 5c0c4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjetter på ut april. For omkostningene med det er så store at jeg ikke tror de holder på det et sekund lengre enn de er pisket til. Det blir ikke noe med "for en sikkerhets skyld".

Anonymkode: 27ffc...cc0

Det er ikke "for sikkerhets skyld" de stenger skoler nå!

Det er fordi vi ikke har noe annet valg. Antall smittede eksploderer i landet og de antar at det er mellom 10 og 100 flere smittede enn det som er testet positivt. Ergo vil vi snart nå italienske tilstander om folk ikke nå virkelig tar hensyn - og når vi italienske tilstander så kollapser helsevesenet vårt og en hel rekke samfunnsfunksjoner, det blir langt flere konkurser osv.

Dette gjøres fordi det ER krise, ikke for "sikkerhets skyld"! Og det vil fortsatt være slike tiltak så lenge det er krise.

Nå styrer folket langt på vei hvor langvarig og alvorlig denne krisen blir...

Anonymkode: 52585...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de åpner igjen etter påske, men jeg føler meg ikke helt overbevist om at det kommer til å skje. Så jeg må nok si meg enig med over sommerferien. Sånn innerst inne er det det jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Giss skrev:

Du misforstår meg.

Jeg sier ikke at de har stengt skolene for sikkerhets skyld. Jeg sier de ikke kommer til å bibeholde stengingen etter at verste toppen er over for en sikkerhets skyld.

Den verste toppen skal komme mellom mai og september. Sååå

Anonymkode: 5c0c4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den verste toppen skal komme mellom mai og september. Sååå

Anonymkode: 5c0c4...dbe

Det er et gjett. Ingen vet.

Anonymkode: 27ffc...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke "for sikkerhets skyld" de stenger skoler nå!

Det er fordi vi ikke har noe annet valg. Antall smittede eksploderer i landet og de antar at det er mellom 10 og 100 flere smittede enn det som er testet positivt. Ergo vil vi snart nå italienske tilstander om folk ikke nå virkelig tar hensyn - og når vi italienske tilstander så kollapser helsevesenet vårt og en hel rekke samfunnsfunksjoner, det blir langt flere konkurser osv.

Dette gjøres fordi det ER krise, ikke for "sikkerhets skyld"! Og det vil fortsatt være slike tiltak så lenge det er krise.

Nå styrer folket langt på vei hvor langvarig og alvorlig denne krisen blir...

Anonymkode: 52585...6ff

Det er ikke krise. Ro ned 😊 

Når til og med ektefeller, og barn, av folk i karantene ikke settes i karantene er det ikke krise

https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=29116

Anonymkode: dac1d...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Giss skrev:

 

Vi er jo ikke i nærheten av den verste toppen enda... 

Anonymkode: c58b8...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke krise. Ro ned 😊 

Når til og med ektefeller, og barn, av folk i karantene ikke settes i karantene er det ikke krise

https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=29116

Anonymkode: dac1d...f83

Er det du som bestemmer om det er krise eller ikke? :P Nope! 
Det ER krise.

Anonymkode: 5c0c4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det du som bestemmer om det er krise eller ikke? :P Nope! 
Det ER krise.

Anonymkode: 5c0c4...dbe

Er det du som bestemmer? Slapp av. Det er ikke krise.

Spørr ungene i Syria hva krise er og skaff deg litt perspektiv. 

Anonymkode: dac1d...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst til over påske, men regner egentlig med det blir ut skoleåret.

Spent på hvordan de vil løse dette med eksamen denne våren, har selv en 10.klassing.

Tentamen legger de opp til at de kan ta hjemme nå før påske, alle hjelpemidler tillatt og en dagsoppgave de leverer over nett.

Anonymkode: 25d54...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke krise. Ro ned 😊 

Når til og med ektefeller, og barn, av folk i karantene ikke settes i karantene er det ikke krise

https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=29116

Anonymkode: dac1d...f83

Det må jeg innrømme at jeg synes er veldig rart når de skal liksom lukke ned Norge. Men å bo sammen med en som det er fare for er smittet, samtidig som man kan bevege seg ute hvor man vil, henger ikke på greip etter min mening.

Anonymkode: df541...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som bestemmer? Slapp av. Det er ikke krise.

Spørr ungene i Syria hva krise er og skaff deg litt perspektiv. 

Anonymkode: dac1d...f83

Du synes ikke det er krise at mange tusen mennesker kan dø? Hvorfor er de i Syria mer verdt enn vestlige? Det ene utelukker ikke det andre. Nå har også viruset kommet til Afrika, og det er jo katastrofe.

Anonymkode: 5c0c4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minst til over påske, men regner egentlig med det blir ut skoleåret.

Spent på hvordan de vil løse dette med eksamen denne våren, har selv en 10.klassing.

Tentamen legger de opp til at de kan ta hjemme nå før påske, alle hjelpemidler tillatt og en dagsoppgave de leverer over nett.

Anonymkode: 25d54...fd5

Jeg tipper at de vil få fritak fra eksamen og på vitnemålet får de standpunktkarakterene de hadde til jul. Jeg var syk de siste månedene i 10.klasse og da var det slik de løste det. 

Anonymkode: b0977...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...