Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Skrevet 13. mars 2020 https://www.nrk.no/innlandet/korona_-kommunelege-og-politi-gar-ut-mot-_karantenefester_-og-lekegrupper-1.14942519 Anonymkode: 5cf4e...a07
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Skrevet 13. mars 2020 Hvorfor blander politiet seg inn i dette? De har ikke noe med om barn leker. Anonymkode: e6355...fac
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor blander politiet seg inn i dette? De har ikke noe med om barn leker. Anonymkode: e6355...fac Håper virkelig de får muligheten til å blande seg ordentlig fremover🤞 Anonymkode: 1bf87...d46
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor blander politiet seg inn i dette? De har ikke noe med om barn leker. Anonymkode: e6355...fac Leste du ikke linken din før du postet? Anonymkode: 1a1ed...b74
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor blander politiet seg inn i dette? De har ikke noe med om barn leker. Anonymkode: e6355...fac Selvfølgelig har de det! Og de "blander seg" fordi de får meldinger om ungdommer som planlegger fester sammen. For at tiltakene med å stenge skoler og barnehager skal virke, så må faktisk barna og ungdommene holdes unna hverandre også på fritiden. Rådet er å møtes ute, få personer og med minst en meters avstand. Anonymkode: 5cf4e...a07
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper virkelig de får muligheten til å blande seg ordentlig fremover🤞 Anonymkode: 1bf87...d46 Hvorfor? Hva har politiet med hvem dine barn leker med? Anonymkode: e6355...fac
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har de det! Og de "blander seg" fordi de får meldinger om ungdommer som planlegger fester sammen. For at tiltakene med å stenge skoler og barnehager skal virke, så må faktisk barna og ungdommene holdes unna hverandre også på fritiden. Rådet er å møtes ute, få personer og med minst en meters avstand. Anonymkode: 5cf4e...a07 Ja, den som har gitt det rådet har ikke egne barn. Den saken er sikker! Anonymkode: e6355...fac
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor? Hva har politiet med hvem dine barn leker med? Anonymkode: e6355...fac Jeg antar du bare er et troll, for så dum nekter jeg å tro at noen er som ikke forstår dette selv. Anonymkode: 5cf4e...a07
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, den som har gitt det rådet har ikke egne barn. Den saken er sikker! Anonymkode: e6355...fac Slutt med den her trollinga da, begynner å bli kjedelig Anonymkode: 1a1ed...b74
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, den som har gitt det rådet har ikke egne barn. Den saken er sikker! Anonymkode: e6355...fac Jeg har fire barn og holder selvfølgelig alle hjemme. Vi er kun utenfor eget hus. Det er faktisk ikke vanskelig. Anonymkode: 5cf4e...a07
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Står ingenting i linken om at barn ikke skal leke sammen. Det står at barn i mengder ikke bør leke sammen. Anonymkode: 9e324...39f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Står ingenting i linken om at barn ikke skal leke sammen. Det står at barn i mengder ikke bør leke sammen. Anonymkode: 9e324...39f 1-2 stk og samtidig holde minst 1 meters avstand. Hvor mange barn evner å få til det tror du? 😅 Når selv voksne sliter med dette... Anonymkode: 1bf87...d46
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2020 #13 Skrevet 13. mars 2020 Altså... de 800.000 barna/ungdommene i Norge var på skole. Så seint som i går. Så selv om man følger reglene fra og med i dag, er det ingen grunn til å hisse seg opp og gå bananas.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 1-2 stk og samtidig holde minst 1 meters avstand. Hvor mange barn evner å få til det tror du? 😅 Når selv voksne sliter med dette... Anonymkode: 1bf87...d46 Jeg tror det går fint. Mine er på overnattinsbesøk nå. Tror også det går bra. Folk er helt hysteriske og tror vi alle er i isolasjon. Men det er vi ikke😊 Vask hendene, ikke tafse på andre, unngå å spise gul snø og skift underbukse hver dag. Så går det bra👍 Anonymkode: 9e324...39f
Tøystykke Skrevet 13. mars 2020 #15 Skrevet 13. mars 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fire barn og holder selvfølgelig alle hjemme. Vi er kun utenfor eget hus. Det er faktisk ikke vanskelig. Anonymkode: 5cf4e...a07 Elleve barn, mener du..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det går fint. Mine er på overnattinsbesøk nå. Tror også det går bra. Folk er helt hysteriske og tror vi alle er i isolasjon. Men det er vi ikke😊 Vask hendene, ikke tafse på andre, unngå å spise gul snø og skift underbukse hver dag. Så går det bra👍 Anonymkode: 9e324...39f Tenk om det er din feil at noen dør. Anonymkode: 0862d...c90
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenk om det er din feil at noen dør. Anonymkode: 0862d...c90 Og tenk om det er din feil Altså. Seriøst🤦♀️ Dette blir litt sånn 'min pappa er sterkere enn din pappa'-opplegg Myndighetene advarer mot å være i større grupper. Det rådet følger vi. Myndighetene sier IKKE at vi alle er i karantene. Vi forholder oss til det. I går var de på skolen med 500 andre unger. I dag er de med 2 barn. Anonymkode: 9e324...39f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og tenk om det er din feil Altså. Seriøst🤦♀️ Dette blir litt sånn 'min pappa er sterkere enn din pappa'-opplegg Myndighetene advarer mot å være i større grupper. Det rådet følger vi. Myndighetene sier IKKE at vi alle er i karantene. Vi forholder oss til det. I går var de på skolen med 500 andre unger. I dag er de med 2 barn. Anonymkode: 9e324...39f Da gjorde jeg i alle fall det jeg kunne for å unngå det, det gjorde ikke du. Skjønner du forskjellen? Du gjorde det med vilje, dersom du ikke har gjort det du kan for å unngå det. Anonymkode: 0920c...12a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da gjorde jeg i alle fall det jeg kunne for å unngå det, det gjorde ikke du. Skjønner du forskjellen? Du gjorde det med vilje, dersom du ikke har gjort det du kan for å unngå det. Anonymkode: 0920c...12a Myndighetene sier barna kan ha 1-2 venner å være med så lenge det er de samme vennene hele perioden. Sier du at myndighetene tar feil og lurer oss til å smitte folk med vilje? Anonymkode: 9e324...39f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Myndighetene sier barna kan ha 1-2 venner å være med så lenge det er de samme vennene hele perioden. Sier du at myndighetene tar feil og lurer oss til å smitte folk med vilje? Anonymkode: 9e324...39f Nei. Jeg vet ikke hva du gjør, men om man lar barn leke ute uten oppsyn så gjør man det med vilje. Anonymkode: 0920c...12a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #21 Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg vet ikke hva du gjør, men om man lar barn leke ute uten oppsyn så gjør man det med vilje. Anonymkode: 0920c...12a Jeg følger rådene fra myndighetene og de sier ikke at barn ikke skal leke sammen De sier at mange barn skal ikke leke sammen Anonymkode: 9e324...39f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg følger rådene fra myndighetene og de sier ikke at barn ikke skal leke sammen De sier at mange barn skal ikke leke sammen Anonymkode: 9e324...39f De sier at barn ikke skal leke sammen, med mindre de holder minst 1 meter avstand. Enda større avstand enn det hvis de er innendørs. Anonymkode: 0920c...12a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #23 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Pashla skrev: Altså... de 800.000 barna/ungdommene i Norge var på skole. Så seint som i går. Så selv om man følger reglene fra og med i dag, er det ingen grunn til å hisse seg opp og gå bananas. Jo. Det er lang inkubasjonstid og hvis vi skal greie oss med 14 dager skolestengt så må jo folk holde seg unna andre NÅ. IG hvorfor tror du at de kommer til å gjøre det annerledes de neste dagene? Problemet er jo at de ikke har skjønt en drit. Anonymkode: 43bed...68b
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2020 #24 Skrevet 13. mars 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo. Det er lang inkubasjonstid og hvis vi skal greie oss med 14 dager skolestengt så må jo folk holde seg unna andre NÅ. IG hvorfor tror du at de kommer til å gjøre det annerledes de neste dagene? Problemet er jo at de ikke har skjønt en drit. Anonymkode: 43bed...68b I vår kommune skriver kommuneoverlegen følgende: «Til foresatte. Da det er veldig viktig å bryte smittekjeden i samfunnet ber jeg om at dere ikke samler barna i grupper nå da skoler og barnehager er stengt. Friske barn kan være sammen, men kun i små grupper. Det er mindre smitterisiko ute enn inne, så vær gjerne mye ute. Og som alltid: god hånd- og hostehygiene er det absolutt viktigste tiltaket for å hindre smittespredning. Mvh XX, kommuneoverlege»
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #25 Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, Pashla skrev: I vår kommune skriver kommuneoverlegen følgende: «Til foresatte. Da det er veldig viktig å bryte smittekjeden i samfunnet ber jeg om at dere ikke samler barna i grupper nå da skoler og barnehager er stengt. Friske barn kan være sammen, men kun i små grupper. Det er mindre smitterisiko ute enn inne, så vær gjerne mye ute. Og som alltid: god hånd- og hostehygiene er det absolutt viktigste tiltaket for å hindre smittespredning. Mvh XX, kommuneoverlege» Og hvordan vet de hvilke barn som er friske??? Barn blir lite syke av dette, men er smittebærere. Dette blir jo bare helt feil. Også det å bryte med nasjonale retningslinjer tyder jo på litt korttenktehet for å si det mildt!! Anonymkode: 43bed...68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå