Gå til innhold

Tysk film eller serie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen av dere gi tips om en serie eller film som ungene kan se på tysk? Ikke for vanskelig språk.

Anonymkode: 92cfe...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere får kjøre en maraton med Benjamin Blümchen.

Endret av sug lut
Skrevet

Sesam strasse er veldig grei for å lære seg grunnleggende tysk.

Ellers er Kommisar Rex veldig  spennende for halvstore unger - men den er mer avansert språklig, og så er den jo østerriksk, så det er ikke helt den variant av tysk vi er mest vant med. Men ganske tydelig og lettforståelig.

Anonymkode: a33f5...ba4

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sesam strasse er veldig grei for å lære seg grunnleggende tysk.

Ellers er Kommisar Rex veldig  spennende for halvstore unger - men den er mer avansert språklig, og så er den jo østerriksk, så det er ikke helt den variant av tysk vi er mest vant med. Men ganske tydelig og lettforståelig.

Ahhh, Kommissar Rex, det er en stund siden gitt. Var så glad i den serien :) Hvor ser man den hen? Jeg er ikke hi da, bare en gammel fan 😁

Anonymkode: 4ca99...32c

Skrevet

Har du en vpn-service? Da bytter du til lokasjon Tyskland og så kan du se på både ARD og ZDF (tysk versjon av NRK). De har masse innhold på sitt mediatek, blant annet barnenyheter og KiKa (Kinderkanal). Absolutt å anbefale er Ritter Rost, barna mine elsket det.

Ellers finner du en del på youtube. Die Sendung mit der Maus er fantastisk bra for barn, die Sendung mit dem Elefanten er for yngre barn og veldig lite språk. Lauras Stern. Peppa Wutz er peppa pig. Fra egen barndom tenker jeg på Heidi, Nils Holgersson und seine Reise mit den Wildgänsen, Pumuckl, Bibi Blocksberg.

Det er mye utvalg og for engelske filmer eller serier kan jeg si at tysk dubbing er betydelig mye bedre enn norsk.

Anonymkode: 31af8...c3c

Skrevet

Takk for tips. Noe var kanskje for bsrnslig. Ungene går på ungdomsskolen, men det gøemte jeg vist å skrive. Engelske serier dubet til tysk hadde jeg ikke tenkt på. Det var smart. 

Skrevet

Ungdomsskole? Ja det er jo noe helt annet. Da anbefaler jeg Lola rennt, Fack ju Göhte, Das Boot, Das Leben der Anderen, Der bewegte Mann, Kokowääh, Jenseits der Stille, Honig im Kopf, Er ist wieder da, Das perfekte Geheimnis. Alle disse finnes med i hvert fall engelsk tekst. Jeg er vant med se på film på engelsk, fransk eller hva som helst, så lese norsk tekst og oversetter til tysk i mitt hodet. Går fint det.

Tenåringen min sin favoritt er Fack ju Göhte. Anbefales. Komedie som spiller på en ungdomsskole så tenåringene kan relatere. Det finnes del 2 og 3 men første er desidert best.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungdomsskole? Ja det er jo noe helt annet. Da anbefaler jeg Lola rennt, Fack ju Göhte, Das Boot, Das Leben der Anderen, Der bewegte Mann, Kokowääh, Jenseits der Stille, Honig im Kopf, Er ist wieder da, Das perfekte Geheimnis. Alle disse finnes med i hvert fall engelsk tekst. Jeg er vant med se på film på engelsk, fransk eller hva som helst, så lese norsk tekst og oversetter til tysk i mitt hodet. Går fint det.

Tenåringen min sin favoritt er Fack ju Göhte. Anbefales. Komedie som spiller på en ungdomsskole så tenåringene kan relatere. Det finnes del 2 og 3 men første er desidert best.

Om Das Boot passer for en ungdomsskoleelev kommer helt an på personen. Ikke alle ungdommer vil takle serier i den klassen. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...