Gå til innhold

De stenger Norge ned for å skjerme eldre og de som er i risikogrupper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva med alle de som er i risikogrupper, men som har jobber som regnes i kritiske samfunnsfunksjoner og må jobbe, det er ikke mye skjerming av de? Regner med at det gjelder en god del mennesker.

Anonymkode: 76d59...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva med alle de som er i risikogrupper, men som har jobber som regnes i kritiske samfunnsfunksjoner og må jobbe, det er ikke mye skjerming av de? Regner med at det gjelder en god del mennesker.

De skjermes hos oss. 

Anonymkode: 97ca4...af7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De skjermes hos oss. 

Anonymkode: 97ca4...af7

Hvordan da?

Skrevet

Jeg skjønner enda ikke hvem som er i risikogruppene jeg, da. 

Anonymkode: 3c196...e0a

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jeg skjønner enda ikke hvem som er i risikogruppene jeg, da. 

de med astma

hjertesykdommer

lungesykdommer

kreft pasienter

små barn

eldre

de med lite innmun forsvar

Anonymkode: ecd4b...69c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de med astma

hjertesykdommer

lungesykdommer

kreft pasienter

små barn

eldre

Små barn står ikke på lista. Hva med de som har systemisk mastocystose eller Lupus? De har ikke akkurat lite immunforsvar. 

Skrevet

Små barn står ikke på lista. Hva med de som har systemisk mastocystose eller Lupus? De har ikke akkurat lite immunforsvar. 

her gjør de det, små barn altså under 3 år

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de med astma

hjertesykdommer

lungesykdommer

kreft pasienter

små barn

eldre

og de med

diabetes
høyt blodtrykk

Små barn er ikke definert som risikogruppe

Skrevet

og de med

diabetes
høyt blodtrykk

Små barn er ikke definert som risikogruppe

her gjør alle barn under 3 år det, har allerede vert 2 tilfeller på 2 små under 3, som var friske fra før,men begge ble kritiske før de ble friske igjen

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet i alle fall at flere i risikogruppen i det firmaet som rengjør på jobben min har blitt skjermet. Vet ikke hvordan de gjør det rent praktisk (en slags sykmelding?), men en av kollegene deres fortalte meg at de ikke har vært på jobb denne uka. De er jo veldig utsatte for smitte i sin jobb, og de ble tatt ut av jobb da de satte inn ekstratiltak mot smittespredning. 

Anonymkode: 0c79a...bd3

Skrevet

Man stenger også Norge for å beskytte kritisk personell. Slik at helsearbeidere holder seg friske og skal unngå karantene. 

Anonymkode: b631c...931

Skrevet

Og ikke minst - man stenger ned slik at ikke så mange skal bli smittet på en gang!

Får vi veldig mange smittede og personer som er så syke at de trenger behandling på sykehus, så vil ikke helsevesenet greie å gi god nok hjelp til alle! Vi har en begrenset kapasitet både på sykehussenger og vi har en ganske så begrenset kapasitet på intensivplasser. Blir for mange veldig syke på en gang har vi rett og slett ikke mulighet til å behandle alle!

Da kan vi i verste fall komme dit at legene må velge hvem de vil behandle og ikke. Da kan røykere, personer i risikogrupper eller personer over f.eks. 60 eller 65 år bli nektet behandling, fordi ressursene må rettes mot de som har størst sjanse til å greie seg.

Hvis folk tar dette på alvor nå og gjør en felles innsats for å bremse smitten, da vil antall alvorlig syke bli spredt over en lengre periode, noe som gjør at helsevesenet kan greie å hjelpe alle som trenger det.

Ingen av oss har noen å miste!

Anonymkode: 5ea95...a98

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

de med astma

hjertesykdommer

lungesykdommer

kreft pasienter

små barn

eldre

Er det så mange kreftpasienter og hjertesyke i full jobb i vitale funksjoner, altså? 

Anonymkode: a1ab5...314

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det så mange kreftpasienter og hjertesyke i full jobb i vitale funksjoner, altså? 

Anonymkode: a1ab5...314

Unnskyld meg, men har du så lite evne til selvstendig, logisk tenkning som det du her gir uttrykk for? I så fall bør du gjøre noe med det, skaffe deg utdanning, lese mer, tilegne deg mer generell kunnskap...

Kreftpasienter som er erklært frisk fra kreft kan ofte ha senfølger som gjør dem mer utsatt, selv om de er tilbake i full jobb igjen. De fleste har jo også nære slektninger og venner som kan bringe smitte til dem, selv om de ikke selv jobber.

Du ville blitt forbauset over hvor mange med hjertesykdom som er i jobb og full jobb. Du ville blitt forundret over hvor mange leger og andre i samfunnsmessig avgjørende stillinger som har en eller flere diagnoser.

Og igjen - det er snakk om å redusere smitte slik at helsevesenet kan greie å hjelpe alle. Det vil ikke helsevesenet greie om det blir for mange syke på en gang. Når helsevesenet i tillegg mangler verneutstyr så vil det der også bli mange som etterhvert blir syke, og da vil vi virkelig få store problemer.

Anonymkode: 5ea95...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...