Gå til innhold

Synes det er fint at de nå har «stengt Norge», men de kan da ikke pålegge oss foreldre så mye jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skolen eller barnehagen skal enn så lenge tilby et omsorgstilbud til barn som har foreldre som jobber med samfunnsnyttige stillinger. Jeg må selv  levere mitt barn på skole for å kunne reise til en annen skole for å passe på andre barn 😄 

Anonymkode: cb16f...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg syns det er pes, og det må jeg vel få lov til? 
Med full jobb, tre unger (hvorav to går på skole og en i bhg), alene, må jeg vel få lov til det? 
Og så syns jeg ærlig talt det er unødvendig med opptil tre timer hver dag med 2+7, forskjellen på sirkel og kvadrat, rette/spiss/stump vinkel, bokstaven Gg, og "my name is Sam." 
 

Eller syns dere det er veldig samfunnsnyttig og nødvendig? 

Anonymkode: 8dd26...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men nå har HI en fulltidsjobb, mens det virker som om ungene er gamle nok til å da være hjemme i 8-9 timer. Hi klager over at hun må sitte med ungene i flere timer på kvelden etter hun kommer fra jobb. Hun må jo ikke det. Hvis de er gamle nok til å være hjemme så lenge, så er de også gamle nok til å gjøre de oppgavene de får av læreren sin, for å følge forventet studieprogresjon. Hi må kanskje bruke en halvtime/time for å se over arbeidet som har blitt gjort ila dagen, men ut over det må vi forvente at barna i samråd med lærer finner ut av det, hvis en forelder må på jobb... Å begynne å syte over dette på dag én av en hjemmetilværelse som kanskje skal vare i mange måneder, det er litt flaut....

Anonymkode: 565f6...b2a

Det ser ut som det er veldig forskjellig hva skolene krever. Noen har et mildt opplegg med reoetisjonsøving. Andre krever åpenbart gjennomgang av nytt stoff. Da har barnet bruk for en voksen til å forklare og sikre at deg nye ikke blir misforstått. Barneskolebarn er vanligvis ikke veldig klar for selvstudium. 

Anonymkode: c10d1...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg syns det er pes, og det må jeg vel få lov til? 
Med full jobb, tre unger (hvorav to går på skole og en i bhg), alene, må jeg vel få lov til det? 
Og så syns jeg ærlig talt det er unødvendig med opptil tre timer hver dag med 2+7, forskjellen på sirkel og kvadrat, rette/spiss/stump vinkel, bokstaven Gg, og "my name is Sam." 
 

Eller syns dere det er veldig samfunnsnyttig og nødvendig? 

Anonymkode: 8dd26...515

Ja, det er både samfunnsnyttig og nødvendig. Dette er vanlig skolearbeid, ungene har krav på opplæring. Du vil, forhåpentligvis, forstå verdien av at barna dine fremdeles får opplæring, og at de ikke driver dank i ukesvis. 

Anonymkode: ad4b3...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er både samfunnsnyttig og nødvendig. Dette er vanlig skolearbeid, ungene har krav på opplæring. Du vil, forhåpentligvis, forstå verdien av at barna dine fremdeles får opplæring, og at de ikke driver dank i ukesvis. 

Anonymkode: ad4b3...953

Gi deg med hersketeknikkene. "Du vil forhåpentligvis osv." 

Jeg mener at barna kan lære vel så mye ved å gjøre andre ting enn å trykke på skole-iPaden og chromebooken i tre timer. De kommer til å kjede seg grønn, og ikke lære en skit. 
Ved å være ute i frisk luft, se og ta på ting som spirer og gror, telle/legge sammen/trekke fra gjenstander i naturen, løpe og få mosjon, krangle seg imellom og løse problemer, snakke engelsk osv kan de lære masse. 

Jeg ser ikke akkurat frem til timesvis med skoleskjerm. Men det er nå meg. 
 

Anonymkode: 8dd26...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Ikke snakk om barn i risikogrupper (sykdom) men barn med særskilte behov kan og er og barn som trenger bhg skole for og ha en bra hverdag, barn med utfordringer,barn med foreldre som trenger avlastning ila dagen etc. 

 

Det var snakk om barn i risikogrupper i det første innlegget mitt

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir pes. Det er det bare å regne med. Det må likevel gjøres.

På en annen side, barna skal ikke på fritidsaktiviteter. Det blir rikelig med tid til ettermiddagsskole 👍

Anonymkode: b24ae...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig hjernedødt å ta alle coronaulemepene på forskudd ved å stenge ned Norge., Når dette er nettopp det vi frykter ved et omfattende utbrudd. Dvs ETTER at alt går galt, og utbruddet er et faktum. Er fint lite imponert av myndighetene. Idioter hele gjengen, fanget av hysteriet rundt en helt ordinær influensaepidemi. Tipper denne influensaen blir mildere enn den vi hadde i 2017. Da kan vi alle le, eller gråte, av myndighetene, og ikke minst MEDIA.

Anonymkode: 51d19...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var snakk om barn i risikogrupper i det første innlegget mitt

Anonymkode: 262f0...171

Så det nå men du har jo krav på syktbarn dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rimelig hjernedødt å ta alle coronaulemepene på forskudd ved å stenge ned Norge., Når dette er nettopp det vi frykter ved et omfattende utbrudd. Dvs ETTER at alt går galt, og utbruddet er et faktum. Er fint lite imponert av myndighetene. Idioter hele gjengen, fanget av hysteriet rundt en helt ordinær influensaepidemi. Tipper denne influensaen blir mildere enn den vi hadde i 2017. Da kan vi alle le, eller gråte, av myndighetene, og ikke minst MEDIA.

Anonymkode: 51d19...acf

Har du i det hele tatt orientert deg i kunnskapen som har kommet rundt Korona viruset? Det er ikke en ordinær influensaepidemi da det for det første ikke er influensavirus, og for det andre så finnes det ingen som har imunitet mot viruset. Det er også et fullt pågående utbrudd i Norge med snart 1000 som er smittet, flere ligger på intensivavdelingen og 1 person er død, og i tillegg foregår det garantert uoppdaget smitteoverføring. Vi er helt i begynnelsen av pandemien, og hadde man ikke gjort de tiltak som nå er gjort hadde vi om kort tid hatt så mange syke som trenger intensivbehandling at vi ville vært i samme situasjon som i Italia. I Italia må de faktisk velge hvem de skal gi intensivbehandling til og forsøke og redde, og hvem de skal la dø fordi de ikke har mulighet til å redde alle. Ønsker du virkelig at f.eks din mor måtte dø fordi hun ikke fikk intensivbehandling fordi det dessverre ikke fantes intensivplass til henne. Sleng med både din far og eventuelle besteforeldre så kan det tenkes at du ikke hadde hatt den samme holdningen i etterpåklokskapens navn.

Anonymkode: 4477b...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Så det nå men du har jo krav på syktbarn dager. 

Jada. Men noen yrkesgrupper er i høyere beredskap nå, og derfor må jeg på jobb

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldige vi da, som har en 6-åring. 

Anonymkode: 2acbf...e7d

7 åringen her har fått eget opplegg og dagsplan  som må gjennomføres hver dag. Så yngre barn slipper ikke unna😉

Anonymkode: d6f6e...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del skolearbeid her også. 1 klassing. Men nå tar vi en time idag, mattelekse og lesing unnagjort😊

Anonymkode: b6988...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En del skolearbeid her også. 1 klassing. Men nå tar vi en time idag, mattelekse og lesing unnagjort😊

Anonymkode: b6988...311

Eldste min fikk oppgaver i går og har gjort den. Minste får på mandag. Og jeg jobber til 16 eller 17 på mandag

Anonymkode: 262f0...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...