Gå til innhold

Korona: Hvorfor ikke forbud mot kollektivtransport??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle burde oppfordres til å kjøre egen bil. Nei se det sliter politikerne med å oppfordre til.  Den største katastrofen er alle som mister jobbene sine, ikke alle som blir forkjølet av korona.

Anonymkode: 9db27...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alle burde oppfordres til å kjøre egen bil. Nei se det sliter politikerne med å oppfordre til.  Den største katastrofen er alle som mister jobbene sine, ikke alle som blir forkjølet av korona.

Fordi ikke alle har bil, og endel folk må på jobb

Anonymkode: e5184...0f5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi ikke alle har bil, og endel folk må på jobb

Anonymkode: e5184...0f5

Sykkel, føtter og taxi er alternativer til egen bil. Kollektivtransport er livsfarlig, for de som frykter korona. Bussene er nærmest tomme fra før, veldig sløsing å kjøre de nå når halvparten blir hjemme.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sykkel, føtter og taxi er alternativer til egen bil. Kollektivtransport er livsfarlig, for de som frykter korona. Bussene er nærmest tomme fra før, veldig sløsing å kjøre de nå når halvparten blir hjemme.

Alle bor ikke i en slik avstand at man kan gå eller sykle. Og det kommer ikke til p bli nok drosjer når kun de skal brukes. Og i en drosje sitter folk mye tettere.

Anonymkode: 0d206...f00

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi noen må jobbe, helse, sikkerhet osv. Og de trenger transport. Og det oppfordres jo til at man nettopp ikke tar kollektivt. 

Anonymkode: 12f35...458

Skrevet

Fordi noen er avhengig av kollektivtransport for å komme seg steder? I stedet for å kansellere alt, kan de heller fokusere på å rense det grundigere og kanskje ha antibac-dispenser på bussene(?) Bare en ide.

Anonymkode: 377ff...7e8

Skrevet

Alle har ikke bil, og noen må bruke kollektiv for å komme seg på jobb. Men kollektivtrafikken gjør jo og sitt, for at minst mulig skal smittes. Her jeg bor er jo bussene stapp fulle i rushen, men minst 60% er skoleelever. De slutter å ta bussen, så har noen hjemmekontor, noen kommer seg på jobb på andre måter. Og dermed er de få på bussen, og kan holde avstand. 

Anonymkode: 2fd67...432

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle kan ikke det....

Anonymkode: 84775...7ad

Skrevet

Jeg har ikke bil. Jeg tar buss til jobb, bussen tar ca 20 minutter. Bussen går gjennom flere tunneller som det ikke er mulig å gå /sykle gjennom. Det vil si at ruten ville blitt vesentlig lenger dersom jeg skulle gått eller syklet til jobb, vi snakker antagelig to-tre  timer hver veg, (jeg har aldri prøvd å gå/sykle den ruten).

Som sykepleierkan jeg ikke ta hjemmekontor, det er behov for meg på jobb, og jeg har behov for bussen for å komme meg dit.

Anonymkode: 8b659...297

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...