Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Hvordan er kulturen, skolene og det sosiale? Anonymkode: be5c9...55a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Stengt, akkurat nå. Anonymkode: 629f0...d0c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Tøff, direkte kultur. Lite pakkes inn som vi er vant med sørpå. Det er klar tale. Regn med å få kjeft hvis du våger deg å låse døra 😅 Bygdesladder foregår i høyeste grad. Kommer du som søring for å bo og jobbe et par år for å skrive av på studielånet, skal du være bra god for å komme helt «inn i samfunnet». Andre slippes lettere inn. Mye hyggelige folk, så lenge man tåler litt. Lønner seg absolutt å ha førerkort og bil. Noen flotte byarrangementer gjennom året. Kort vei til grensehandel i Finland og Russland. Russere er dog ikke veldig populære. Burde like vinter og snø. Kjører man scooter og drar på fjellet og scooterturer i påska, er det lett å komme i kontakt med folk. Mange har badstu og det bades ofte nakent, unisex. Jeg likte meg godt, men savnet bylivet fort. Teater, show, ulike spisesteder, utesteder, vår og sommer. Ble litt for snevert og gjennomsiktig samfunn for min smak. Alle vet noe om noen. Og spesielt innflyttere sørfra. Et søsken av meg derimot, har nå bodd der i 12 år. Er mer friluftsmenneske enn meg og mindre glad i bylivet. Anonymkode: 9d55f...0d1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Skrevet 13. mars 2020 Sykehus, vgs, butikker, friluftsliv, lav skatt. Lite jobber nå, men det kan endre seg når/hvis gruva starter opp igjen. Langt og stort bygdedyr, også nettroll! Men fint er det, og sikkelig vinter der, stort pluss. Anonymkode: 66c4c...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Skrevet 13. mars 2020 Og ingen corona-smittede per nå Anonymkode: 66c4c...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå