Gå til innhold

Positive ting med corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Masse arbeidsledige bloggere nå som alle salonger har måtte stenge.

2. Mer tid med familien

Flere?

Anonymkode: 00e22...bf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klima!

Forbes hadde en artikkel der de viste at tiltakene vi setter inn mot smitte faktisk redder flere liv som ville gått tapt av forurensning enn av korona. 

Anonymkode: aa3f8...707

Skrevet

At vi forhåpentligvis får litt perspektiv på ting. Ser hvor godt og fritt vi vanligvis har det.

Anonymkode: 43630...22c

Skrevet

Sist gang (svineinfluensaen) viste det seg at antall sykdomstilfeller hadde gått ned, sammenlignet med vanlige år. Sikkert pga fokus på håndvask.

Skrevet

Fredelige dager med tilpasset arbeidstid - er det fint vær kan jeg jobbe på natta.

Rolige morgener HVER dag.

Skrevet

Jeg har vært på randen til sykemeling pga stress på jobb, men nå er elevene sendt hjem og jeg skal jobbe hjemmefra. Krysser figrene for at dette er «pausen» som skal til for å roe ned. 😊

Anonymkode: 166cc...ba2

Skrevet (endret)

1) At bøgda mi slutter å syte over bompenger og i stedet tenker et par sekund på at vi (altså i mitt nabolag) faktisk er blant de friskeste og mest privilegerte i verden. Og hvor godt et fellesskap kan fungere. 

2) Å høre noen fra denne regjeringen bruke ord som "solidaritet" og "fellesskap" flere ganger på samme dag. Det var sublimt vakkert og noe jeg kan leve lenge på etter at viruset har forlatt oss. Håper må være at denne solidariteten kan spre seg til andre samfunnsområder også. 

Endret av prebs
Gjest Antarctica
Skrevet

Tid med ungene, siden de ikke går på skolen.

Skrevet

Tid med familien, bra for klimaet og annet nevnt tidligere i tråden. Kanskje vi kan få tilbake litt dugnadsånd 🙄

Tid og anledning til å gjøre alt som skulle vært gjort i huset som ellers blir nedprioritert. F.eks rydding i gamle papirkasetter med gamle (betalte)  regninger, blader osv.  Spise ut av fryseren og få avrimet den. Ryddet klesskapet. Rengjøre stekeovn. Velge ut og bestille bilder til fremkalling. Gå gjennom kontoutskrifter og få en grundig oversikt over økonomi (inspirert av I lomma på Silje). Sikkert mye annet, og gjør vel ikke halvparten, men nok å fordrive tiden med om det trengs. 

Skrevet

Mer tid hjemme med familie 

Klima

Får ryddet opp i skuffer og skap ved å ikke reise på butikken hver gang det er middag. 

Jeg tror, selv om de får en skikkelig trøkk nå, at nordmenn vil velge ferie lokalt fremfor å reise langt denne sommeren. Det kommer til å slå positivt ut i sommer hos alle de lokale, hvis alle bare kan at det på alvor nå og begrense smitten NÅ. 

Anonymkode: d6f88...b52

Skrevet

Hygiene

-Nå har endelig befolkningen, skoler, bhg, butikker, bedrifter og helsevesen det fokuset på hygiene som man alltid burde ha i influensasessongen og norovirus sesongen. 

Blir interessant å se om statestikken for sykdom og død av de "vanlige" sessongvirusene går ned. 

Økonomi helsevesen

Man får vist hva man egentlig har behov for i budsjettene ettersom man har fått noe mer tak til å forbruke på smittetiltak en tidligere. Håper det gir en endring for fremtiden. 

Anonymkode: ea8c7...4d6

Skrevet

Enormt digitalt løft for skolene og administrasjon i kommune og fylkeskommune. Nå tvinges vi til å tenke nytt og samhandle uten å møtes fysisk. 

Skrevet

ingenting positivt synes jeg

Anonymkode: fc876...0ff

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ingenting positivt synes jeg

Anonymkode: fc876...0ff

Enig.

Anonymkode: 4c898...7f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...