Gå til innhold

Starten av svangerskap med 1 vs 2 foster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt svangerskap med ett barn OG to barn (tvillinger, for de som er i ammetåka)- og kan si om dere merka noe forskjell før dere fikk vite at det var to? 

Jeg er gravid, igjen! (Stille hurra, da det er tredje gang på 6 mnd. Men har gått rekordlenge uten å blø) Nå lurer jeg på om det er to. 

Håper på svar! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ingenting - annet enn at vi er veldig mange som heier på deg og krysser fingre.

Skrevet

Jeg var gravid med tvillinger i første graviditet. Jeg vokste enormt fra første stund, ble så oppblåst og stinn i magen. Jeg sa fra uke 5 til mannen at «her er det tvillinger». På ul sa jeg, «der er den ene men hvor er den andre». Legen sa «her er det bare en, nei vent, der er det en til»...

De tre andre graviditetene har jeg ikke blitt så stor så tidlig. 

Heier på deg og graviditeten. Gratulerer så mye.

Skrevet
16 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg vet ingenting - annet enn at vi er veldig mange som heier på deg og krysser fingre.

Ååå så hyggelig!! ❤ tusen takk! 

Skrevet

15 minutter siden, FrkKværner skrev:

Jeg var gravid med tvillinger i første graviditet. Jeg vokste enormt fra første stund, ble så oppblåst og stinn i magen. Jeg sa fra uke 5 til mannen at «her er det tvillinger». På ul sa jeg, «der er den ene men hvor er den andre». Legen sa «her er det bare en, nei vent, der er det en til»...

De tre andre graviditetene har jeg ikke blitt så stor så tidlig. 

Heier på deg og graviditeten. Gratulerer så mye.

Tusen takk! Sist jeg var her, hadde jeg nettopp operert vekk eggleder med foster i. Var usikker på om jeg ville bli gravid igjen, så jeg er lykkelig og takknemlig for absolutt alt som går rett vei nå. 

Har så innmari hoven mage også. Symptomene er så sterke. Blir så nysgjerrig :)

Skrevet
1 time siden, shewolf skrev:

Tusen takk! Sist jeg var her, hadde jeg nettopp operert vekk eggleder med foster i. Var usikker på om jeg ville bli gravid igjen, så jeg er lykkelig og takknemlig for absolutt alt som går rett vei nå. 

Har så innmari hoven mage også. Symptomene er så sterke. Blir så nysgjerrig :)

Du kan jo be om henvisning til tidlig ul basert på tidligere negative erfaringer. Vi mistet tvillingene i MA i 2 trimester, fikk tidlig ul ved andre graviditet. Du har i tillegg mistet flere ganger + svangerskap i egglederen. Det ville jeg krevd hvertfall. Utrolig moro når slitere får det til. Håper det går veien denne gangen. Heldigvis kan en eggleder gjøre like god jobb som to. Bortsett fra at eggene ikke slippes fra begge sider, men kun fra gjenlevende eggstokk/eggleder 😊. Masse lykke til. 

Skrevet
55 minutter siden, FrkKværner skrev:

Du kan jo be om henvisning til tidlig ul basert på tidligere negative erfaringer. Vi mistet tvillingene i MA i 2 trimester, fikk tidlig ul ved andre graviditet. Du har i tillegg mistet flere ganger + svangerskap i egglederen. Det ville jeg krevd hvertfall. Utrolig moro når slitere får det til. Håper det går veien denne gangen. Heldigvis kan en eggleder gjøre like god jobb som to. Bortsett fra at eggene ikke slippes fra begge sider, men kun fra gjenlevende eggstokk/eggleder 😊. Masse lykke til. 

Masse takk! Trist å høre at dere mista dem ❤ så fæl opplevelse.. 

Jeg skal på tidlig ultralyd hvis jeg ikke begynner å blø igjen. Venter på dato, men tar privat hvis jeg ikke får snart via legen. 

Skrevet

Mykje sterkare symptom med tvillingane enn med dei andre. Gjekk å venta 14 dager på IKM og å kunne teste. Oppretta tilogmed ein tråd her inne om at eg var sikker på at det var tvillingar før eg hadde teke graviditetstesten. Vart selvfølgeleg litt halshogd der, så var ganske moro å oppdatere etter ul i veke 18 om at det faktisk var tvillingar😉

Anonymkode: 7f96f...8b3

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mykje sterkare symptom med tvillingane enn med dei andre. Gjekk å venta 14 dager på IKM og å kunne teste. Oppretta tilogmed ein tråd her inne om at eg var sikker på at det var tvillingar før eg hadde teke graviditetstesten. Vart selvfølgeleg litt halshogd der, så var ganske moro å oppdatere etter ul i veke 18 om at det faktisk var tvillingar😉

Anonymkode: 7f96f...8b3

Første mistanken kom da jeg 4 dager FØR IKM, testet kjempepositiv hele døgnet. Altså på pinnetest. De har tidligere vært svake på IKM. Synes det var spesielt. 

Skrevet

Testet positivt 8 dpo. Kastet opp døgnet rundt. Bekkenløsning fra uke 5. To stk viste ul. Mistet den ene et par uker etter ul. 

Anonymkode: 19cfa...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...