Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg jobber i psykisk helse, med pasienter som ikke kan være uten tilsyn. Jeg fikk feber i går, i tillegg til hoste, vond hals, verk i hode og kropp... Er hjemme fra jobb. Legen mener at jeg skal gå på jobb som normalt når forkjølelsessymptomene har gitt seg, og henviser meg ikke til testing siden jeg ikke har vært på ferie eller hatt kontakt med noen med bekreftet korona-smitte. Leder mener jeg ikke kan komme tilbake på jobb før jeg har testet negativt av hensyn til pasienter og kollegaer. Hva kan jeg gjøre for å få testet meg når legen sier nei? Anonymkode: 0505d...14d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Leder kan vel henvise til testing? Jeg jobber på sykehus og der har vi egne nr vi ringer ved mistanke. Evt kommunens coronatlf. Jeg ble testet fordi jeg har sår hals, hoste og feber. Ikke reist eller vært i kontakt med smittede. Anonymkode: 95c08...23f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leder kan vel henvise til testing? Jeg jobber på sykehus og der har vi egne nr vi ringer ved mistanke. Evt kommunens coronatlf. Jeg ble testet fordi jeg har sår hals, hoste og feber. Ikke reist eller vært i kontakt med smittede. Anonymkode: 95c08...23f Ja, jeg jobber ikke på sykehus, men i kommunal psykisk helse. Ingen leger i min enhet. Jeg får ta en ny telefon til fastlegen i morgen. Vet at mine ledere også undersøker dette. Dette blir en svært utfordrende periode. Hvis helsepersonell sitter hjemme uten at det er behov for det vil det være svært dårlig utnyttelse av ressurser... Anonymkode: 0505d...14d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Dette vil jeg tro arbeidsgiveren din kommer med retningslinjer for. Hos oss skal alle med symptomer testes før de kommer på jobb, men testingen skjer jo også gjennom jobben. Anonymkode: 1fbec...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå