Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er sykepleier i kommunal sektor å er i tillegg alenemor til 2 stykker. En på 5 og en på 12. Jeg er jo pliktig til å jobbe men jeg nekter å sende jr i barnehagen nå selv om det finnes risikoplass der. Hvorfor skal jeg risikere helsen til barnet mitt fordi jeg er helsepersonell? Hvordan skal jeg løse dette? Anonymkode: b55d5...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Det er vel ikke mer risikabelt for barnet å være i barnehagen enn at du kommer hjem til han hver dag... Det blir mye færre barn i barnehagen nå, og de tar smittevernhensyn. At barnehagene stenger er vel mer for at de ikke skal smitte voksne enn at de ikke skal smitte hverandre. Barn blir jo knapt syke av dette viruset. Anonymkode: 99bad...e86
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Hadde ikke nølt med å sende ungen på risikoplass! De som er der for å passe på, er friske. De har ikke arbeidspress på samme måte som vanlig, fordi det er svært få barn til stede. Ikke minst har de bedre tid til hver enkelt barn. Du som jobber i helsesektoren, er en av de vi i samfunnet ellers er totalt avhengig av den neste tiden💚 Anonymkode: aa052...38c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Vi har også risikoplass. Vi kommer til å takke nei til dette første uken. Så tar vi en fot i bakken neste fredag. Første uken får vi løst det med litt logistikk. Anonymkode: ae7ae...1c3
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Siden du er sykepleier så kan du jo slå opp dokumentasjonen på sykdomsforløpet hos barn. Det er liten risiko for barn generelt. Anonymkode: 259b3...5a2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 De som jobber i helsevesenet, og andre steder som er spessielt viktige nå, vil få et tilbud i barnehage eller skole for de yngste barna. Anonymkode: ff86e...7eb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e De fleste som jobber i helsevesenet gjør det jo nettopp fordi de ikke er egoistiske og føler omsorg for andre. Men det finnes sikkert unntak... det sier seg jo selv at det er nettopp helsepersonell som får hard belastning framover. Anonymkode: 76c0e...c07
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e Vel sånn er det nå. det er krisetider. dersom barnet ikke er smittet kan det jo bo hos besteforeldre? Anonymkode: 1f200...726
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er sykepleier og er alene med barnet mitt store deler av tiden, jeg kommer til å sende barnet mitt i barnehagen på risikoplass. Jeg har jo ikke så mye valg, jeg må på jobb og spesielt i disse tider. Anonymkode: 04a07...403
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e Går jo ikke an å tenke sånn... Det er større sjanse for at du blir smittet på jobb og drar smitten hjem enn at barnet blir smittet altså. Anonymkode: 99bad...e86
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e Dette har dere vel vært gjennom i utdanningen? Jeg skjønner at det er frustrerende og skremmende, men det ligger i yrket å måtte stå i førstelinjen i kriser. Hvis alle sykepleiere skulle tenkt som deg så hadde jo alt stoppet opp.. Anonymkode: 7bd60...cfc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vel sånn er det nå. det er krisetider. dersom barnet ikke er smittet kan det jo bo hos besteforeldre? Anonymkode: 1f200...726 Det var et poeng Anonymkode: d1d13...f30
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e Det at vi andre er hjemme med våre barn gjør jo risikoen mindre for dine barn også, det vil jo bli langt færre barn i barnehagen. Dessuten er det ikke barna vi skal beskytte, det er de eldre og de i risikogrupper. Ikke har vi noe valg heller akkurat, nå som barnehagene er stengt for oss andre. Anonymkode: fc40a...488
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e Jøss. Hvorfor ble du sykepleier? Du risikerer jo noe hver dag, også når der ikke er corona. Anonymkode: 3aeaa...aad
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Jeg elsker jobben min men er desdverre sånn skapt at jeg setter barna først! De har kun meg etter at far døde så sorry for min egoisme! Jeg jobber 100% som sykepleier å stiller opp for andre når jeg kan men selvfølgelig er jeg egoistisk når jeg vil ivareta barna mine på best mulig måte🙈 Takk for meg! Anonymkode: b55d5...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker jobben min men er desdverre sånn skapt at jeg setter barna først! De har kun meg etter at far døde så sorry for min egoisme! Jeg jobber 100% som sykepleier å stiller opp for andre når jeg kan men selvfølgelig er jeg egoistisk når jeg vil ivareta barna mine på best mulig måte🙈 Takk for meg! Anonymkode: b55d5...c0e Du vet det at du mest sannsynlig blir beordret til jobb? Helsepersonell har ikke ett valg om de skal gå på jobb eller ikke. Myndighetene vurdere faktisk også å beordre studenter innenfor helseyrket og pensjonerte helsearbeidere så det er ingen mulighet for deg å unngå å måtte gå på jobb. Anonymkode: ed133...10e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 Når man velger det yrket, så ligger det en del risiko bak det Anonymkode: 85a81...6e8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker jobben min men er desdverre sånn skapt at jeg setter barna først! De har kun meg etter at far døde så sorry for min egoisme! Jeg jobber 100% som sykepleier å stiller opp for andre når jeg kan men selvfølgelig er jeg egoistisk når jeg vil ivareta barna mine på best mulig måte🙈 Takk for meg! Anonymkode: b55d5...c0e Så du mener at best mulig måte er å ikke ha dem i barnehage? Anonymkode: 3aeaa...aad
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #20 Skrevet 13. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel sånn er det nå. det er krisetider. dersom barnet ikke er smittet kan det jo bo hos besteforeldre? Anonymkode: 1f200...726 Det er jo ingen dette viruset er mer farlig for enn gamle besteforeldre. Anonymkode: 282a2...eb6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #21 Skrevet 13. mars 2020 Det kan godt hende det er svært få barn på risikoplass, sånn at det er godt og trygt for ditt barn. Ellers har du kanskje en trygg nabo som kan passe? Sykepleier selv, med barn med kronisk sykdom. Ikke en grei følelse i det hele tatt. Men er gift, og far må ta over hvis jeg må i karantene i kjelleren. Har du ikke en venninne uten barn du kan be om litt hjelp fra? Vi må jo rett og slett jobbe, selv om magefølelsen ikke er god.. Klem Anonymkode: 2fc83...bca
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Skrevet 13. mars 2020 Om barnet ditt blir smittet så får hun en lett forkjølelse/influensa så fremt hun ikke har andre sykdommer. Er du like redd for forkjølelse og influensa gjennom hele vinteren at du holder barnet hjemme? Ikke la barnet komme i kontakt med eldre mennesker så går nok dette bra. Anonymkode: e329d...761
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #23 Skrevet 13. mars 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er helt greit at dere er hjemme med deres barn mens jeg som jobber i helse skal utsette barna mine for smitte etter hver arbeidsdag? Godt å se at folk tenker på andre i disse tider.... Anonymkode: b55d5...c0e Her skal du faktisk være glad for at du har fått en barnehageplass. For de som jobber i industri eller annet som ikke kan ta hjemmekontor så er det permitteringer, vansker med barnepass mm da de ikke kan ta hjemmekontor. Vi er noen av de heldige som faktisk kan ta hjemmekontor, men det er mange som har det utfordrende nå og vil få det enda verre over de neste månedene. Det er ALL honnør til deg og andre i helsenorge som holder hjulene i gang, men dere må også benytte dere av de mulighetene til barnepass som finnes for at dere skal få gjort den samfunnsoppdraget deres. Når dere valgte helsesektoren var dette i gode tider og i dårlige tider - det nytter ikke å gi opp før krisen knapt nok har begynt (litt som i et ekteskap). Vi beholdt våre i barnehage og skole helt til det stengte, og hadde benyttet barnehage om dette fremdeles er åpent. Min jobb består blant annet av å hjelpe helsepersonell. Denne jobben må jeg nå utsette til mer ukurrante deler av døgnet pga barn, men i stedet for å ta omsorgsdager føler jeg at dette er noe som MÅ gjøres for at dere i helsetjenesten skal få mest mulig hjelp. Vær så snill og ta imot barnehageplassen. Vi trenger dere! Anonymkode: cc3ea...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå