Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er sykepleier i kommunal sektor å er i tillegg alenemor til 2 stykker. En på 5 og en på 12. Jeg er jo pliktig til å jobbe men jeg nekter å sende jr i barnehagen nå selv om det finnes risikoplass der. Hvorfor skal jeg risikere helsen til barnet mitt fordi jeg er helsepersonell? Hvordan skal jeg løse dette? Anonymkode: b55d5...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Det er vel ikke mer risikabelt for barnet å være i barnehagen enn at du kommer hjem til han hver dag... Det blir mye færre barn i barnehagen nå, og de tar smittevernhensyn. At barnehagene stenger er vel mer for at de ikke skal smitte voksne enn at de ikke skal smitte hverandre. Barn blir jo knapt syke av dette viruset. Anonymkode: 99bad...e86
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Hadde ikke nølt med å sende ungen på risikoplass! De som er der for å passe på, er friske. De har ikke arbeidspress på samme måte som vanlig, fordi det er svært få barn til stede. Ikke minst har de bedre tid til hver enkelt barn. Du som jobber i helsesektoren, er en av de vi i samfunnet ellers er totalt avhengig av den neste tiden💚 Anonymkode: aa052...38c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Vi har også risikoplass. Vi kommer til å takke nei til dette første uken. Så tar vi en fot i bakken neste fredag. Første uken får vi løst det med litt logistikk. Anonymkode: ae7ae...1c3
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Siden du er sykepleier så kan du jo slå opp dokumentasjonen på sykdomsforløpet hos barn. Det er liten risiko for barn generelt. Anonymkode: 259b3...5a2
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 De som jobber i helsevesenet, og andre steder som er spessielt viktige nå, vil få et tilbud i barnehage eller skole for de yngste barna. Anonymkode: ff86e...7eb