Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 https://www.tv2.no/nyheter/11289455/ Anonymkode: 14c5f...252
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke bekreftet? Anonymkode: a63f5...747 Jo, det står jo at det er bekreftet. Og at de vurderer andre tiltak, som bibliotek, idrett og andre offentlige arenaer... Anonymkode: 14c5f...252
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Hva betyr det for barna? Må de være inne? Kan dem besøke venner som er friske?. Anonymkode: aa4d3...47e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva betyr det for barna? Må de være inne? Kan dem besøke venner som er friske?. Anonymkode: aa4d3...47e Det lurer jeg også på... kan man besøke venner/ha besøk? Men selvsagt unngå sosiale settinger? Det blir jo hjemmeundervisning for skolebarna, men hva med ellers?? Anonymkode: 14c5f...252
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg også på... kan man besøke venner/ha besøk? Men selvsagt unngå sosiale settinger? Det blir jo hjemmeundervisning for skolebarna, men hva med ellers?? Anonymkode: 14c5f...252 Lurer jeg og på. Anonymkode: 7accc...a3f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg også på... kan man besøke venner/ha besøk? Men selvsagt unngå sosiale settinger? Det blir jo hjemmeundervisning for skolebarna, men hva med ellers?? Anonymkode: 14c5f...252 Hva med å vente til pressekonferansen...? Anonymkode: a2dfd...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 Finnes det permisjonsordninger for kommunalt ansatte i slike situasjoner?🤔 Anonymkode: 7accc...a3f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg også på... kan man besøke venner/ha besøk? Men selvsagt unngå sosiale settinger? Det blir jo hjemmeundervisning for skolebarna, men hva med ellers?? Anonymkode: 14c5f...252 Det som ble sagt av Ålesund kommune før i dag var at barna er ikke i karantene, de kan gå ut, men bør begrense kontakten med andre. Foreldre kan gå på jobb som vanlig. Men om det blir annerledes nå som det blir satt i verk over hele landet gjenstår å se. Anonymkode: 55539...4f7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Ungene er jo ikke satt i karantene. De kan jo gå ut å leke ect. De stenger jo fordi en ikke bør ga folkesamlinger som er store. Forebygge smitte. Anonymkode: 3530a...26e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det som ble sagt av Ålesund kommune før i dag var at barna er ikke i karantene, de kan gå ut, men bør begrense kontakten med andre. Foreldre kan gå på jobb som vanlig. Men om det blir annerledes nå som det blir satt i verk over hele landet gjenstår å se. Anonymkode: 55539...4f7 Men gå på jobb som vanlig funker ikke med barnehagebarn heime. Finnes det permisjonsordninger for slike situasjoner eller må vi bruke av ferien?🤔 Anonymkode: 7accc...a3f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men gå på jobb som vanlig funker ikke med barnehagebarn heime. Finnes det permisjonsordninger for slike situasjoner eller må vi bruke av ferien?🤔 Anonymkode: 7accc...a3f Usikker på om de har ordnet noe. Men ferie eller samkjøre seg med familie kan jo gjøres. Anonymkode: 3530a...26e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 Jeg jobber i skole, og blir selv permittert. Jeg er ikke lærer, så usikker på hvordan det blir med lønn. Men jeg snakket akkurat med en lærer-kollega, som sa "vi skal få oppgaver vi må jobbe med hjemme" Tenker jo da at de må få lønn, men vi som ikke er lærere eller pedagoger aner jeg ikke noe om... Anonymkode: 14c5f...252
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men gå på jobb som vanlig funker ikke med barnehagebarn heime. Finnes det permisjonsordninger for slike situasjoner eller må vi bruke av ferien?🤔 Anonymkode: 7accc...a3f Her sto det i lokalavisen at det er foreldrenes ansvar å sørge for barnepass så de kan jobbe, men en dialog med arbeidsgiver måtte til. Hjemmekontor, mor og far med forskjellige jobb"skift" så en jobber formiddag og den andre ettermiddag, ferie osv ble foreslått. Det sto at det skulle mye til i denne krisetiden av fravær betød oppsigelse, men bortfall av lønn måtte man regne med. Anonymkode: b9514...390
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men gå på jobb som vanlig funker ikke med barnehagebarn heime. Finnes det permisjonsordninger for slike situasjoner eller må vi bruke av ferien?🤔 Anonymkode: 7accc...a3f Ferie og avspasering og velferdsperm Anonymkode: 1eb7d...db0
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her sto det i lokalavisen at det er foreldrenes ansvar å sørge for barnepass så de kan jobbe, men en dialog med arbeidsgiver måtte til. Hjemmekontor, mor og far med forskjellige jobb"skift" så en jobber formiddag og den andre ettermiddag, ferie osv ble foreslått. Det sto at det skulle mye til i denne krisetiden av fravær betød oppsigelse, men bortfall av lønn måtte man regne med. Anonymkode: b9514...390 Ferie er jo egentlig bare å forskyve problemet. Mange bhg og skoler er stengt noen uker om sommeren. Anonymkode: fd862...36d
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i skole, og blir selv permittert. Jeg er ikke lærer, så usikker på hvordan det blir med lønn. Men jeg snakket akkurat med en lærer-kollega, som sa "vi skal få oppgaver vi må jobbe med hjemme" Tenker jo da at de må få lønn, men vi som ikke er lærere eller pedagoger aner jeg ikke noe om... Anonymkode: 14c5f...252 Jeg jobber som renholder på skole. Vi får lønn i 14 dager. Etter det er det usikkert Anonymkode: aa4d3...47e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 Skolen her stenger ikke 😵 Anonymkode: fd06b...b0a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skolen her stenger ikke 😵 Anonymkode: fd06b...b0a Alle skoler stenges fra Mandag Anonymkode: aa4d3...47e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle skoler stenges fra Mandag Anonymkode: aa4d3...47e Fra i kveld klokken 18 sa de på pressekonferansen akkurat nå. Alle barnehager og opplæringsinstitusjoner skal være stengt fra kl 18 i kveld. Anonymkode: b9514...390
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Skrevet 12. mars 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skolen her stenger ikke 😵 Anonymkode: fd06b...b0a Du får nok beskjed i løpet av ettermiddagen. Barna har knapt gått hjem enda, og rektorene har akkurat fått beskjed. De må forfatte en melding til alle foreldre. De er pålagt å holde åpent for barna til bl.a helsearbeidere da, så det må nok organiseres litt på skolene. De fleste lærere kan jobbe hjemmefra med å legge ut lekser og oppgaver på nett til elevene sine, de fleste assistenter o.l. permitteres også må de organisere en "klasse" eller to for barna til de som selv skal på jobb i viktige jobber som helsevesen o.l. Anonymkode: b9514...390
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ungene er jo ikke satt i karantene. De kan jo gå ut å leke ect. De stenger jo fordi en ikke bør ga folkesamlinger som er store. Forebygge smitte. Anonymkode: 3530a...26e Har dem sagt noe om dette? Om dem kan besøke venner og være ute? Anonymkode: aa4d3...47e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har dem sagt noe om dette? Om dem kan besøke venner og være ute? Anonymkode: aa4d3...47e bruk fornuft. Man skal ikke ta på hverandre, det må de forstå. Anonymkode: da44e...ecc
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #24 Skrevet 12. mars 2020 Poenget er jo å holde seg mest mulig borte fra andre folk. Mulig ungene kan ha et besøk eller to som dere vet er friske. Men barna skal jo ikke samles, da er jo vitsen med stenge borte. vi kommer nok til å holde oss ganske isolert i ca 14 dager. Vi vil ikke ha viruset i hus, håper vi har klart å holde oss unna til nå. Vi kommer til å ta ungene for å leke i Hagen og skogen, men ikke besøke andre. Anonymkode: 609fe...b52
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Skrevet 12. mars 2020 Her er skolen stengt, som alle andre skoler. Jeg må på jobb, har ingen til å passe barna og barna er i risikogrupper og kan med det ikke delta i alternative opplegg på skolen. Besteforeldre er i risikogrupper også. Vurderer å ta barna med på jobb, så kan de se filmer og serier på kontoret mens jeg jobber. Anonymkode: 78cf8...162
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå