Gå til innhold

Nå stenges alle landets skoler og bhg...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bekreftet?

Anonymkode: a63f5...747

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bekreftet?

Anonymkode: a63f5...747

Jo, det står jo at det er bekreftet. Og at de vurderer andre tiltak, som bibliotek, idrett og andre offentlige arenaer...

Anonymkode: 14c5f...252

Skrevet

Hva betyr det for barna? Må de være inne? Kan dem besøke venner som er friske?. 

Anonymkode: aa4d3...47e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det for barna? Må de være inne? Kan dem besøke venner som er friske?. 

Det lurer jeg også på... kan man besøke venner/ha besøk?

Men selvsagt unngå sosiale settinger?

Det blir jo hjemmeundervisning for skolebarna, men hva med ellers??

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lurer jeg og på. 

Anonymkode: 7accc...a3f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å vente til pressekonferansen...? 

Anonymkode: a2dfd...b1b

Skrevet

Finnes det permisjonsordninger for kommunalt ansatte i slike situasjoner?🤔

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det som ble sagt av Ålesund kommune før i dag var at barna er ikke i karantene, de kan gå ut, men bør begrense kontakten med andre. Foreldre kan gå på jobb som vanlig.

Men om det blir annerledes nå som det blir satt i verk over hele landet gjenstår å se.

Anonymkode: 55539...4f7

Skrevet

Ungene er jo ikke satt i karantene. De kan jo gå ut å leke ect. 

De stenger jo fordi en ikke bør ga folkesamlinger som er store.  Forebygge smitte. 

Anonymkode: 3530a...26e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det som ble sagt av Ålesund kommune før i dag var at barna er ikke i karantene, de kan gå ut, men bør begrense kontakten med andre. Foreldre kan gå på jobb som vanlig.

Men om det blir annerledes nå som det blir satt i verk over hele landet gjenstår å se.

Anonymkode: 55539...4f7

Men gå på jobb som vanlig funker ikke med barnehagebarn heime. Finnes det permisjonsordninger for slike situasjoner eller må vi bruke av ferien?🤔

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men gå på jobb som vanlig funker ikke med barnehagebarn heime. Finnes det permisjonsordninger for slike situasjoner eller må vi bruke av ferien?🤔

Usikker på om de har ordnet noe.

Men ferie eller samkjøre seg med familie kan jo gjøres. 

Skrevet

Jeg jobber i skole, og blir selv permittert. Jeg er ikke lærer, så usikker på hvordan det blir med lønn. Men jeg snakket akkurat med en lærer-kollega, som sa "vi skal få oppgaver vi må jobbe med hjemme" Tenker jo da at de må få lønn, men vi som ikke er lærere eller pedagoger aner jeg ikke noe om...

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her sto det i lokalavisen at det er foreldrenes ansvar å sørge for barnepass så de kan jobbe, men en dialog med arbeidsgiver måtte til.

Hjemmekontor, mor og far med forskjellige jobb"skift" så en jobber formiddag og den andre ettermiddag, ferie osv ble foreslått.

Det sto at det skulle mye til i denne krisetiden av fravær betød oppsigelse, men bortfall av lønn måtte man regne med.

Anonymkode: b9514...390

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ferie og avspasering og velferdsperm

Anonymkode: 1eb7d...db0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her sto det i lokalavisen at det er foreldrenes ansvar å sørge for barnepass så de kan jobbe, men en dialog med arbeidsgiver måtte til.

Hjemmekontor, mor og far med forskjellige jobb"skift" så en jobber formiddag og den andre ettermiddag, ferie osv ble foreslått.

Det sto at det skulle mye til i denne krisetiden av fravær betød oppsigelse, men bortfall av lønn måtte man regne med.

Ferie er jo egentlig bare å forskyve problemet. Mange bhg og skoler er stengt noen uker om sommeren. 

Anonymkode: fd862...36d

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i skole, og blir selv permittert. Jeg er ikke lærer, så usikker på hvordan det blir med lønn. Men jeg snakket akkurat med en lærer-kollega, som sa "vi skal få oppgaver vi må jobbe med hjemme" Tenker jo da at de må få lønn, men vi som ikke er lærere eller pedagoger aner jeg ikke noe om...

Jeg jobber som renholder på skole. Vi får lønn i 14 dager. Etter det er det usikkert 

Skrevet

Skolen her stenger ikke 😵

Anonymkode: fd06b...b0a

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle skoler stenges fra Mandag 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle skoler stenges fra Mandag 

Fra i kveld klokken 18 sa de på pressekonferansen akkurat nå. Alle barnehager og opplæringsinstitusjoner skal være stengt fra kl 18 i kveld.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får nok beskjed i løpet av ettermiddagen. Barna har knapt gått hjem enda, og rektorene har akkurat fått beskjed. De må forfatte en melding til alle foreldre.

De er pålagt å holde åpent for barna til bl.a helsearbeidere da, så det må nok organiseres litt på skolene. De fleste lærere kan jobbe hjemmefra med å legge ut lekser og oppgaver på nett til elevene sine, de fleste assistenter o.l. permitteres også må de organisere en "klasse" eller to for barna til de som selv skal på jobb i viktige jobber som helsevesen o.l.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ungene er jo ikke satt i karantene. De kan jo gå ut å leke ect. 

De stenger jo fordi en ikke bør ga folkesamlinger som er store.  Forebygge smitte. 

Har dem sagt noe om dette? Om dem kan besøke venner og være ute?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dem sagt noe om dette? Om dem kan besøke venner og være ute?

bruk fornuft. Man skal ikke ta på hverandre, det må de forstå.

Anonymkode: da44e...ecc

Skrevet

Poenget er jo å holde seg mest mulig borte fra andre folk. Mulig ungene kan ha et besøk eller to som dere vet er friske. Men barna skal jo ikke samles, da er jo vitsen med stenge borte.

vi kommer nok til å holde oss ganske isolert i ca 14 dager. Vi vil ikke ha viruset i hus, håper vi har klart å holde oss unna til nå. Vi kommer til å ta ungene for å leke i Hagen og skogen, men ikke besøke andre. 

Anonymkode: 609fe...b52

Skrevet

Her er skolen stengt, som alle andre skoler. Jeg må på jobb, har ingen til å passe barna og barna er i risikogrupper og kan med det ikke delta i alternative opplegg på skolen. Besteforeldre er i risikogrupper også. Vurderer å ta barna med på jobb, så kan de se filmer og serier på kontoret mens jeg jobber.

Anonymkode: 78cf8...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...