Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Barnehagene i Oslo stenger fra og med mandag. Mannens arbeidsgiver har sagt at han ikke får lov til å ta hjemmekontor siden de trenger han til hjelp til å sette opp videokonferanser og lignende, og være tilgjengelig for å fikse dersom noe går galt siden så mange andre tar hjemmekontor. Jeg har mulighet for hjemmekontor, men det blir lite effektivt med en på 4 år hjemme. Jeg mener at det for tiden er en unntakstilstand og han burde kunne kunne ta litt hjemmekontor han også slik at ikke all belastningen faller på meg. Har han noen rettigheter i det hele tatt? Anonymkode: 64937...56c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Nei, det er ingen menneskerett å ha hjemmekontor. Anonymkode: 6a0cc...fb1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Selvfølgelig kan mannens arbeidsgiver si det, man har ikke krav på hjemmekontor... Men må du gjøre jobben din på bestemte klokkeslett da, eller kan dere kanskje dele dagen litt så du er med 4-åringen mens mannen jobber også er han med 4-åringen mens du jobber på ettermiddag/kveld? Anonymkode: 4964a...825
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Her har vi en 2åring og 7åring,så kan forstå frustrasjonen. Men det må jo bare bli høy nettflix faktor det. Vi må nemlig nå ha hjemmekontor, og antar at bhg stenger om kort tid. Våre ansatte får "sykt barn/barnepasser" for stengte bhg/skoler. Det er 10 dager. Anonymkode: b7757...f5e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Her har vi en 2åring og 7åring,så kan forstå frustrasjonen. Men det må jo bare bli høy nettflix faktor det. Vi må nemlig nå ha hjemmekontor, og antar at bhg stenger om kort tid. Våre ansatte får "sykt barn/barnepasser" for stengte bhg/skoler. Det er 10 dager. Anonymkode: b7757...f5e Vi hadde en ganske tøff omgang av sesong influensaen nå i januar og har brukt litt mange av dem allerede så har lite lyst til å ta flere av dem. HI Anonymkode: 64937...56c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi hadde en ganske tøff omgang av sesong influensaen nå i januar og har brukt litt mange av dem allerede så har lite lyst til å ta flere av dem. HI Anonymkode: 64937...56c Lite lyst faktisk... 🤦♀️ Det kommer til å bli ei tøff tid for deg fremover hvis du tror du bare kan gjøre det du har lyst til. Anonymkode: fb038...eff
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Lite lyst faktisk... 🤦♀️ Det kommer til å bli ei tøff tid for deg fremover hvis du tror du bare kan gjøre det du har lyst til. Anonymkode: fb038...eff Poenget mitt er at det bare er mars, og tidlig på året. Har lyst til å ha noen syktbarn dager igjen til senere i år også. Hadde elsket å være hjemme hele dagen og bare kost meg med minste, men hjemmekontor er den løsningen vi må velge. Har heller ingen som kan hjelpe oss som bor i nærheten. Slik som tilstanden i Norge er akkurat nå oppfordres det fra myndighetene at de som kan ta hjemmekontor bør gjøre det. Mye av jobben mannen gjør kan gjøres på hjemmekontor, men hans arbeidsgiver vil ha han tilgjengelig, og har sagt han ikke får lov. Det jeg lurte på var om at siden myndighetene oppfordrer til det om han faktisk har noen rettigheter slik at vi kan dele på det. Anonymkode: 64937...56c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget mitt er at det bare er mars, og tidlig på året. Har lyst til å ha noen syktbarn dager igjen til senere i år også. Hadde elsket å være hjemme hele dagen og bare kost meg med minste, men hjemmekontor er den løsningen vi må velge. Har heller ingen som kan hjelpe oss som bor i nærheten. Slik som tilstanden i Norge er akkurat nå oppfordres det fra myndighetene at de som kan ta hjemmekontor bør gjøre det. Mye av jobben mannen gjør kan gjøres på hjemmekontor, men hans arbeidsgiver vil ha han tilgjengelig, og har sagt han ikke får lov. Det jeg lurte på var om at siden myndighetene oppfordrer til det om han faktisk har noen rettigheter slik at vi kan dele på det. Anonymkode: 64937...56c Men, jobben som mannen din gjør vil jo bidra til at flere kan ha hjemmekontor. Hvis han er hjemme vil han jo ikke kunne hjelpe til hvis (når) det tekniske svikter. Alle kan ikke være hjemme, noen må faktisk bidra slik at samfunnet går sånn høvelig rundt. Dette blir en stor utfordring for veldig mange, men vi er faktisk bare nødt. Anonymkode: fb038...eff
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Ja, arbeidsgiver kan kreve det Anonymkode: 0664d...54a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Her må jeg ha hjemmekontor med ei på 4 og en på 1..... Anonymkode: a6c7a...120
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Ja, det er jeg ganske sikker på at arbeidsgiver kan. Anonymkode: 7fb1e...832
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 Da får du jobbe med hjemmekontor på kvelden når mannen er ferdig med sin jobb? Anonymkode: adb97...374
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Poenget mitt er at det bare er mars, og tidlig på året. Har lyst til å ha noen syktbarn dager igjen til senere i år også. Hadde elsket å være hjemme hele dagen og bare kost meg med minste, men hjemmekontor er den løsningen vi må velge. Har heller ingen som kan hjelpe oss som bor i nærheten. Slik som tilstanden i Norge er akkurat nå oppfordres det fra myndighetene at de som kan ta hjemmekontor bør gjøre det. Mye av jobben mannen gjør kan gjøres på hjemmekontor, men hans arbeidsgiver vil ha han tilgjengelig, og har sagt han ikke får lov. Det jeg lurte på var om at siden myndighetene oppfordrer til det om han faktisk har noen rettigheter slik at vi kan dele på det. Anonymkode: 64937...56c Jeg blir helt matt. Sykt barn dager- er ikke noe du bruker når du har lyst, men når du trenger dem. Anonymkode: b7b90...ec1
Merdee Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnehagene i Oslo stenger fra og med mandag. Mannens arbeidsgiver har sagt at han ikke får lov til å ta hjemmekontor siden de trenger han til hjelp til å sette opp videokonferanser og lignende, og være tilgjengelig for å fikse dersom noe går galt siden så mange andre tar hjemmekontor. Jeg har mulighet for hjemmekontor, men det blir lite effektivt med en på 4 år hjemme. Jeg mener at det for tiden er en unntakstilstand og han burde kunne kunne ta litt hjemmekontor han også slik at ikke all belastningen faller på meg. Har han noen rettigheter i det hele tatt? Anonymkode: 64937...56c Da må en av dere ta omsorgspermisjon.
Merdee Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde en ganske tøff omgang av sesong influensaen nå i januar og har brukt litt mange av dem allerede så har lite lyst til å ta flere av dem. HI Anonymkode: 64937...56cAlle foreldre med barnehagebarn får ekstra Alle foreldre med små barn får ekstra omsorgs- dager nå i forbindelse med stengte barnehager.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Merdee skrev: Alle foreldre med små barn får ekstra omsorgs- dager nå i forbindelse med stengte barnehager. Jeg så det, da ordner det seg. Sjefen over sjefen til mannen min har også stengt ned, så uansett hva sjefen til mannen min sier, han er pålagt hjemmekontor nå likevel. Det ordner seg Anonymkode: 64937...56c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 Da må du enten søke om velferdspermisjon. Eller så kan du avtale med arbeidsgiver at du sprer timene litt utover dagen + etter ungene er i seng. De fleste arbeidsgivere vil være fleksible og bidra til å finne løsninger for å få dette til å funke. Anonymkode: b2fa1...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå