Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 https://www.underskrift.no/vis/7858/ Signer og del. Dette er viktig!! Anonymkode: 17199...fcd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Har vi, den gjengse befolkning, der vi vet at det finnes mye uvett og idioti, mer kunnskap og fornuft enn helsemyndighetene? Anonymkode: 35948...5f9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vi, den gjengse befolkning, der vi vet at det finnes mye uvett og idioti, mer kunnskap og fornuft enn helsemyndighetene? Anonymkode: 35948...5f9 Tydeligvis Anonymkode: 17199...fcd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vi, den gjengse befolkning, der vi vet at det finnes mye uvett og idioti, mer kunnskap og fornuft enn helsemyndighetene? Anonymkode: 35948...5f9 Eller mener du at det bare er helsemyndighetene i Norge som er kloke? I andre land er de dumme som stenger? Anonymkode: 17199...fcd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vi, den gjengse befolkning, der vi vet at det finnes mye uvett og idioti, mer kunnskap og fornuft enn helsemyndighetene? Anonymkode: 35948...5f9 Godt spørsmål! De virker jo så kloke. Anonymkode: e84f2...0a4
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vi, den gjengse befolkning, der vi vet at det finnes mye uvett og idioti, mer kunnskap og fornuft enn helsemyndighetene? Anonymkode: 35948...5f9 Norske helsemyndigheter kritisere fra flere hold både innenlands og utenlands. Mennesker med den rette kunnskapen til å uttale seg. Det er nå en pandemi. Etterhvert som det blir så mange smittede så kan du gange på antall smittede med 7. Da får du trolig det rette antall smittede I DAG. (Mange er ikke testet fordi vi mangler utstyr) Og så må du finne vekstraten på smitten og gange opp med de som ikke er testet og vet de faktisk har korona. Da får du daglige nye smittede. Om ikke drastiske tiltak settes inn i dag så kan du jo selv tenke deg antallet om 14 dager. Dette er fakta og ikke hysteri. Problemet blir når det blir mange alvorlig syke. Sykehuset har ikke så stor kapasitet om veksten av smittede vokser med dertil tilhørende alvorlig syke. Da vil de på ett tidspunkt måtte ta beinharde prioriteringer på hvem som får nødvendig behandling. JEG er ikke redd, men min mamma er i risikogruppen. Hun er muligens i den gruppen som vil bli nedprioritert i en presset behandlingssituasjon da hun vil være vanskelig å redde. Er det så vanskelig for folk selv å tenke spør jeg om. Myndighetene våre er uten ryggrad og vilje til å ta seriøse grep. Danmark har tatt grep. Der er busser i dag tomme for folk, skoler og barnehager er stengt. De har færre smittede enn Norge. Staten, Norge og beslutningstakere TAR FEIL, og det vil koste flere liv enn nødvendig. Anonymkode: 306ba...e54
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b52er5/holder-barna-hjemme-fra-skolen-har-et-kollektivt-ansvar-for-aa-begrense-spredningen Anonymkode: 17199...fcd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Ingen tillit til Solberg og Høie! Anonymkode: bae96...8d7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Nå er en to skoler jeg barn på stengt. Det som jeg syns er tragisk oppi alt dette er hvor ulikt kommunene organiserer og gir ut informasjon. Min datter har fått informasjon om at de har fri imorgen og ingen info utover dette. Min søster som bor nå i samme fylke etter fylkesammenslåingen har fått beskjed om at skolen her er stengt på ubestemt tid. Så kan bli spennende å se hvor lang tid det tar får vi får den infoen. ungdomskolen har murt seg inne i dag, skal ha sykdomsinformasjon til alle elever osv. Regner med at jeg får hjem en unge snart og hun får beskjed om å ikke komme tilbake på en stund snart. Hun er i risikosonen, selv om hun ikke er i veldig risikosone. Hun har noen sykdommer som forverrer seg med bare en vanlig forkjølelse, men livstruende tviler jeg på at det er. Anonymkode: b338e...565
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Eller mener du at det bare er helsemyndighetene i Norge som er kloke? I andre land er de dumme som stenger? Anonymkode: 17199...fcd Andre land har en annen demografi. Duh.
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er en to skoler jeg barn på stengt. Det som jeg syns er tragisk oppi alt dette er hvor ulikt kommunene organiserer og gir ut informasjon. Min datter har fått informasjon om at de har fri imorgen og ingen info utover dette. Min søster som bor nå i samme fylke etter fylkesammenslåingen har fått beskjed om at skolen her er stengt på ubestemt tid. Så kan bli spennende å se hvor lang tid det tar får vi får den infoen. Enig i at det er for vinglete. Alle mulige ulike beskjeder.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 Hvorfor skal skoler stenge? Det ser ut til at veldig få barn har blitt smittet og det er ikke registrert dødsfall av Corona viruset på barn under 9 år. Anonymkode: 929c6...fae
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Myndighetene våre er uten ryggrad og vilje til å ta seriøse grep. Danmark har tatt grep. Der er busser i dag tomme for folk, skoler og barnehager er stengt. De har færre smittede enn Norge. Staten, Norge og beslutningstakere TAR FEIL, og det vil koste flere liv enn nødvendig. Anonymkode: 306ba...e54 Myndighetene er tafatte, der har du rett. Men det går ikke nødvendigvis an å sammenligne direkte med DK. De bor atskillig tettere der.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 16 minutter siden, Pashla skrev: Myndighetene er tafatte, der har du rett. Men det går ikke nødvendigvis an å sammenligne direkte med DK. De bor atskillig tettere der. Mulig det, men nå snakker jeg om skole og barnehage. Det er likt i alle land da. Vi bor på bygda og har to tilfeller. Jeg tenker likevel at skal vi klare å holde det tallet nede bør vi stenge skoler og barnehage nå. Anonymkode: 306ba...e54
Gjest Antarctica Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mulig det, men nå snakker jeg om skole og barnehage. Det er likt i alle land da. Vi bor på bygda og har to tilfeller. Jeg tenker likevel at skal vi klare å holde det tallet nede bør vi stenge skoler og barnehage nå. Anonymkode: 306ba...e54 Skolene er mye større i tettbefolkede land. Og i mange tilfeller også barnehagene. Så det er ikke likt.
soleia Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal skoler stenge? Det ser ut til at veldig få barn har blitt smittet og det er ikke registrert dødsfall av Corona viruset på barn under 9 år. Anonymkode: 929c6...fae Men det ser og ut til at barn likevel er smittespreiarar, sjølv om dei har lett sjukdom sjølv. Eg hadde kvaler til morgonen, og sende på skulen under tvil. Eg sender dei ikkje i morgon, og Bergen kommune har heldigvis stengt frå mandag. Mi bekymring, som sjukepleiar, er at eg er redd for å bli smitta, og ta med smitte til sårbare pasientar. Dessutan trur eg det vert travle tider i helsevesenet framover, og ein treng alt av oppegåande personale.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 38 minutter siden, Pashla skrev: Myndighetene er tafatte, der har du rett. Men det går ikke nødvendigvis an å sammenligne direkte med DK. De bor atskillig tettere der. Den bygda i området her som er hardest rammet mtp antall smittede, bor ikke spesielt tett. Så akkurat det har visst liten betydning. Anonymkode: f9bc3...6d3
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal skoler stenge? Det ser ut til at veldig få barn har blitt smittet og det er ikke registrert dødsfall av Corona viruset på barn under 9 år. Anonymkode: 929c6...fae Skolene må stenge for å dempe smitteteykket og beskytte menneskene som er i risikogrupper. Anonymkode: 4c186...be8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal skoler stenge? Det ser ut til at veldig få barn har blitt smittet og det er ikke registrert dødsfall av Corona viruset på barn under 9 år. Anonymkode: 929c6...fae Man kan tenke på andre mennesker enn seg selv og sine også. Går du rundt med coronaviruset og smitter en i risikogruppa som igjen blir kjempe dårlig så er det din feil. Anonymkode: aaa09...e08
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er usikker på hvor mye dette hjelper. Kjørte nettopp forbi det lokale kjøpesenteret her og det var stufullt på parkeringsplassen.Dette er et veldig stort kjøpesenter, så det blir vel rene smittebonanzaen der fremover😡 Anonymkode: d2f0e...985
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er usikker på hvor mye dette hjelper. Kjørte nettopp forbi det lokale kjøpesenteret her og det var stufullt på parkeringsplassen.Dette er et veldig stort kjøpesenter, så det blir vel rene smittebonanzaen der fremover😡 Anonymkode: d2f0e...985 Det er jo utfordringen nå. At nyheten om stengte skoler fikk hamstringen til å gå bananas. Overfylte butikker hvor folk kan smittes en masse Så får vi bare håpe på at de som kan holder seg til anbefalingene fra Erna Solberg - å begrense sosial kontakt til de nærmeste. Jeg har hjemmekontor, og heldigvis har jeg en jobb som ikke vil bremses av det. Jeg planlegger å holde meg hjemme sammen med mann og barn, og gå tur i skog og mark der hvor man ikke treffer så mange. Jeg har sørget for at vi har det vi trenger en periode slik at vi slipper å oppsøke butikkene. Hvis mange gjør det samme, har jeg tro på at det faktisk er muligheter for å flate ut smittekurven. Det blir kanskje like mange smittede - men fordelt over lengre tid slik at helsevesenet er i stand til å hjelpe den enkelte akuttpasient på en god måte. Anonymkode: 04c5b...733
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er usikker på hvor mye dette hjelper. Kjørte nettopp forbi det lokale kjøpesenteret her og det var stufullt på parkeringsplassen.Dette er et veldig stort kjøpesenter, så det blir vel rene smittebonanzaen der fremover😡 Anonymkode: d2f0e...985 Sikkert mange som panikkandler i dag. Anonymkode: 306ba...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå