Gå til innhold

Hvis skolen stenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som renholder på skole. Er mest sannsynlig at skolen blir stengt. Ingen har påvist korona her. Kan vi jobbe når skolen blir stengt? Har jo mye jobb som kan taes. Jobb er bedre enn permittering. Slipper dette styret med nav da 

Anonymkode: 2d41d...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber som renholder på skole. Er mest sannsynlig at skolen blir stengt. Ingen har påvist korona her. Kan vi jobbe når skolen blir stengt? Har jo mye jobb som kan taes. Jobb er bedre enn permittering. Slipper dette styret med nav da 

Ser ikke at det blir behov for vask når skolen er stengt?

Anonymkode: 88b97...825

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro man da nettopp kan få tatt unna sånt som ikke kan tas fortløpende. Ser renholderne her gjør det.

Anonymkode: 1bfd0...7e2

Skrevet

Godt mulig du kan jobbe. Er sikkert mye å få gjort når lærere og unger ikke trasker i gangene. 

Vet at hun som vasker hos oss ofte boner, tar takene, skrubber lister osv. når vi har fagdager og ikke er på kontoret. 

Anonymkode: 23eef...f28

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye behov. Er mye vi ikke tar i det daglige, som vi kan ta da 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye behov. Er mye vi ikke tar i det daglige, som vi kan ta da 

Tenker fra arbeidsgivers side.

Skrevet

En del av mone arbeidskolleger mener vi må få fri når lærerne får fri. Men de har ikke fri selv om dem er hjemme.

Skrevet

Det er mye som kan gjøres når det er stengt, så for å holde folk igang kan det nok tenkes at dere da kan ta det som ikke dere får gjort til vanlig. Vi stenger i 6 uker på sommeren og slår oss sammen med en annen avdeling og da tar renholdspersonalet unna alt som ikke er mulig til vanlig. Boning av gulv, grundig vask av absolutt alt, vasking av sofaer/stoler etc. 

Anonymkode: e725c...d2c

Skrevet

Det er mye som kan gjøres når det er stengt, så for å holde folk igang kan det nok tenkes at dere da kan ta det som ikke dere får gjort til vanlig. Vi stenger i 6 uker på sommeren og slår oss sammen med en annen avdeling og da tar renholdspersonalet unna alt som ikke er mulig til vanlig. Boning av gulv, grundig vask av absolutt alt, vasking av sofaer/stoler etc. 

Anonymkode: e725c...d2c

Selvfølgelig, men renholdsbransjen er kynisk. Hvis skolen vet at de kan slippe å betale for tjenester i 14 dager, fordi skolen er stengt, så velger de helst nettopp dét.

Anonymkode: 763c2...13d

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig, men renholdsbransjen er kynisk. Hvis skolen vet at de kan slippe å betale for tjenester i 14 dager, fordi skolen er stengt, så velger de helst nettopp dét.

Men da er det jo ikke renholdsbransjen som er kynisk, men skolene

Anonymkode: 8ad9d...3b3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo ikke renholdsbransjen som er kynisk, men skolene

Ja, det ble litt feil formulert, men skolene er jo en del av bransjen de også når de ansetter noen og har behov for tjenester fra dem.

Dessuten er det mange renholdsfirmaer som tar timebetalt, det vil si de tar betalt for f.eks. 2 timer til vask av en skole. I praksis bruker de 40 minutter, slurver noe forferdelig, og skriver 2 timer når de sender inn timelister. De får beskjed av lederen om å gjøre det. 

Så om man hadde vasket på skoler, og skrevet timelister, hadde man likevel slurvet. For å kunne ta flere oppdrag og tjene mer penger. De vil bare holde det nogenlunde reint, det blir aldri noen dypvask.

Jeg har førstehåndskunnskap.

Skrevet

Ja, det ble litt feil formulert, men skolene er jo en del av bransjen de også når de ansetter noen og har behov for tjenester fra dem.

Dessuten er det mange renholdsfirmaer som tar timebetalt, det vil si de tar betalt for f.eks. 2 timer til vask av en skole. I praksis bruker de 40 minutter, slurver noe forferdelig, og skriver 2 timer når de sender inn timelister. De får beskjed av lederen om å gjøre det. 

Så om man hadde vasket på skoler, og skrevet timelister, hadde man likevel slurvet. For å kunne ta flere oppdrag og tjene mer penger. De vil bare holde det nogenlunde reint, det blir aldri noen dypvask.

Jeg har førstehåndskunnskap.

Hmmm, jeg har jobbet i renholdsbedrift og har aldri vært borti det, men vi vasket ikke på skoler da.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm, jeg har jobbet i renholdsbedrift og har aldri vært borti det, men vi vasket ikke på skoler da.

Neivel, jeg vet om flere firmaer som driver sånn. Men det er jo gledelig at ikke alle driver sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...