Gå til innhold

Hvis de stenger skolene, må alle holde seg hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ala karantene? Ikke besøke noen, barna til venner el.?

Anonymkode: 4ebf2...528

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sikkert ikke. Det handler vel om å bruke sunn fornuft og kanskje konsentrere seg om å være sammen i små grupper, ikke nødvendigvis besøke alle klassekameratene. Gå tur og være ute å leke er sikkert ok også, så lenge man holder seg litt unna hverandre. Men jeg tenker at vi eventuelt kommer til å se på det som når vi er på ferie, vi i familien og kanskje noe andre nære holder oss sammen og finner på ting sammen. Og heldigvis kan vi jo være sosiale via sosiale nettverk. 

Ellers kan man trolig gjøre helt nødvendige ting, men kutte ut treningsenter og andre ting man fint lever uten. 

Anonymkode: 169c2...673

Skrevet

Æh... 

Da bruker man hodet! Ærlig talt, tror du skolene stenges for moro skyld, eller? Da holder man seg hjemme. Hjemme hos seg selv. 

Anonymkode: 0e4f5...ef1

Skrevet

Vi tenker ikke holde oss hjemme så lenge vi ikke er i isolasjon. 

Anonymkode: ddb06...da9

Skrevet

Vi sitter ikke hjemme i mange uker når vi er friske. Men oppsøker ikke store forsamlinger.  Men blir selvfølgelig mest hjemme 

Anonymkode: e3c47...dbe

Skrevet

Jeg kan jo ikke bli hjemme i flere uker så sant ikke barna er syke eller jeg er syk, da blir man jo hjemme. Jobber i helsevesenet.

Anonymkode: 578fa...187

Skrevet

Skog og mark høres fint ut. Lære litt om dyreliv osv.

Anonymkode: 08928...b32

Skrevet

Men hva skjer med oss som jobber? Jeg kan ha hjemmekontor, men funker dårlig med fire barn løpende rundt meg hele tiden...

Skrevet

Folk kommer vel til å fly rundt på kjøpesentre fordi de kjeder seg hjemme og smitte i hytt og pine. Tviler på at de klarer å holde seg hjemme!

Anonymkode: e401a...7fc

Skrevet

Vi blir hjemme, eller mannen må jobbe, der han er stenger de ikke ned. Iallefall ikke enda. Jeg er student og blir da hjemme med barna. Eldste blir hjemme de neste dagene fordi han hoster, tar ingen sjanser. Men han klarer seg selv. De to eldste kan også passe minste på 5 år om jeg må ha undervisning på nett, da isolerer jeg meg i et rom med øreplugger 🤩 blir kun turer i natur, samt matbutikk/ apotek, er ikke hjemlevering her.

Anonymkode: 24863...972

Skrevet

Hvis skolene/ barnehagene stenger, bør også kjøpesenter, kinoer, lekeland, trampolineparker o.l holdes stengt. Ellers er det ikke vits i å stenge skolene og barnehagene.

Skrevet
5 timer siden, Mrs. Kaizer skrev:

Hvis skolene/ barnehagene stenger, bør også kjøpesenter, kinoer, lekeland, trampolineparker o.l holdes stengt. Ellers er det ikke vits i å stenge skolene og barnehagene.

Folk er vel ikke så dumme? 

Anonymkode: fa845...def

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk er vel ikke så dumme? 

Jo, det tror jeg faktisk.

Skrevet

Man er ikke i karantene selv om skolene stenges. Vi kommer da til å unngå å dra rundt på steder med mye trafikk av folk, men barna får selvfølgelig lov til å ha besøk.

Anonymkode: afc78...7bb

Skrevet

Barn de alt har lekt med daglig inntil stenging kan de leke med. Her har vi alt planlagt dette og bytter på å ha barna. I tillegg må vi være ærlige med hverandre om mistanke om smitte i egen krets. 

Anonymkode: 1528b...cbf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barn de alt har lekt med daglig inntil stenging kan de leke med. Her har vi alt planlagt dette og bytter på å ha barna. I tillegg må vi være ærlige med hverandre om mistanke om smitte i egen krets. 

Holder dere barna hjemme idag? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Holder dere barna hjemme idag? 

Ja. Sendt beskjed til skolen at når myndighetene ikke vil ta ansvar må jeg selv gjøre det. Også sendt Mail til kommunelegen med samme beskjed. Inntil videre vil jeg undervise hjemme. Læreren støtter meg og vil lage en fellesmail til oss som er hjemme. 
Jeg tror uansett at det stenges rimelig snart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...