Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Jeg oppdaget at jeg har fått sånn. Jeg har vært overvektig siden jeg fikk barn, ikke fått spist sunt nok; mye junk, og trener nesten ikke🙈 Men dette tyder på at jeg bør skjerpe meg. Har du sånn og «passer» det til din livsstil? https://www.webmd.com/a-to-z-guides/ss/slideshow-ears-your-health Anonymkode: 6de11...296
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Nei, det har jeg ikke. Har aldri hørt om det før heller🤔 Anonymkode: ae3f2...0cc
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 Alt det andre du skriver er jo i seg selv mer enn nok grunner til å legge om kostholdet og livsstilen din. Med den livsstilen og det kostholdet du har hatt og har så vil du jo uansett være i risikosone for hjerte-kar-sykdommer. Om du har en ytterligere risikofaktor på toppen så er det all grunn å ta det på alvor! Når det er sagt, det finnes medisinsk litteratur på dette med case-studier, men såvidt jeg har lest ingen større studier. Det siste jeg leste var at om man har en slik linje så bør man vurdere å teste pasienten for hjerte-kar-sykdommer. Men helt uavhengig av dette så vet jo du at du må endre kosthold og livsstil hvis du ønsker å unngå alvorlig sykdom. Bestem deg her og nå - begynn i dag. Kast ut alt av junkfood og godterier og snacks du har i huset. Kast det i søpla ute. Og i morgen fyller du kjøleskap og fryser med sunn mat. Og så går du deg en tur hver dag. Da er du igang! Anonymkode: 8a350...7f9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt det andre du skriver er jo i seg selv mer enn nok grunner til å legge om kostholdet og livsstilen din. Med den livsstilen og det kostholdet du har hatt og har så vil du jo uansett være i risikosone for hjerte-kar-sykdommer. Om du har en ytterligere risikofaktor på toppen så er det all grunn å ta det på alvor! Når det er sagt, det finnes medisinsk litteratur på dette med case-studier, men såvidt jeg har lest ingen større studier. Det siste jeg leste var at om man har en slik linje så bør man vurdere å teste pasienten for hjerte-kar-sykdommer. Men helt uavhengig av dette så vet jo du at du må endre kosthold og livsstil hvis du ønsker å unngå alvorlig sykdom. Bestem deg her og nå - begynn i dag. Kast ut alt av junkfood og godterier og snacks du har i huset. Kast det i søpla ute. Og i morgen fyller du kjøleskap og fryser med sunn mat. Og så går du deg en tur hver dag. Da er du igang! Anonymkode: 8a350...7f9 Hadde vært fint å få til det😊 Men jeg er litt deprimert for tiden pga langvarig sykdom så jeg trøstespiser litt... en av få gleder om dagen🙈 Anonymkode: 6de11...296
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde vært fint å få til det😊 Men jeg er litt deprimert for tiden pga langvarig sykdom så jeg trøstespiser litt... en av få gleder om dagen🙈 Anonymkode: 6de11...296 Jeg er også langvarig syk, men jeg vet at eneste muligheten til å få det bedre er om jeg gjør det jeg kan for å ta vare på helsen. Du kan velge å spise god mat som også er sunn for deg istedenfor å spise junkfood og godteri/snacks. Spesielt viktig er jo det når du er deprimert i tillegg, for tarmhelsen vår påvirker psyken vår. Og like viktig når du er deprimert - kom deg ut i dagslys hver eneste dag. Ingen kan gjøre det for deg, du må være den endringen du ønsker deg. Jeg vet det er tungt, men du kan greie det. Begynn med å gå en tur hver eneste dag, og så velger du sunnere (og god) mat neste gang du handler. Om du spiser riktigere vil du også stabilisere blodsukkeret ditt, og da vil du ikke føle det behovet for "trøst" i maten som du gjør nå når blodsukkeret ditt sikkert er opp og ned hele tiden pga. junkfood/godis og for lite aktivitet. You can do it! Bare begynn! Anonymkode: 8a350...7f9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også langvarig syk, men jeg vet at eneste muligheten til å få det bedre er om jeg gjør det jeg kan for å ta vare på helsen. Du kan velge å spise god mat som også er sunn for deg istedenfor å spise junkfood og godteri/snacks. Spesielt viktig er jo det når du er deprimert i tillegg, for tarmhelsen vår påvirker psyken vår. Og like viktig når du er deprimert - kom deg ut i dagslys hver eneste dag. Ingen kan gjøre det for deg, du må være den endringen du ønsker deg. Jeg vet det er tungt, men du kan greie det. Begynn med å gå en tur hver eneste dag, og så velger du sunnere (og god) mat neste gang du handler. Om du spiser riktigere vil du også stabilisere blodsukkeret ditt, og da vil du ikke føle det behovet for "trøst" i maten som du gjør nå når blodsukkeret ditt sikkert er opp og ned hele tiden pga. junkfood/godis og for lite aktivitet. You can do it! Bare begynn! Anonymkode: 8a350...7f9 Takk for støtten🤗 De få gangene jeg kommer meg ut for å gå er etter at det er blitt mørkt. Sitter inne og ser på det fine været full av dårlig samvittighet. Vet at det er opp tik meg, det er nettopp DET som er så skremmende!! Anonymkode: 6de11...296
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for støtten🤗 De få gangene jeg kommer meg ut for å gå er etter at det er blitt mørkt. Sitter inne og ser på det fine været full av dårlig samvittighet. Vet at det er opp tik meg, det er nettopp DET som er så skremmende!! Anonymkode: 6de11...296 Jeg tok meg selv i nakkeskinnet i januar og tvang meg ut i dagslys hver dag. Noen få dager har jeg vært for dårlig, men stort sett får jeg gjennomført. Og jeg ser at det gjør meg veldig bra Og så roser jeg meg selv for hver gang jeg kommer meg ut. Nå er det blitt slik at jeg gleder meg til å gå ut, selv når jeg er så dårlig at jeg egentlig føler for å bare ligge på sofaen med kroppen. Da sier jeg til meg selv at når jeg kommer inn igjen kan jeg ligge på sofaen. Noen dager har jeg "tvunget" meg selv ut, fordi jeg har vært drittlei av elendig vær med vind og vannrett regn, har blitt mye klissvåt også. Noen ganger sliter jeg med å komme meg hjem igjen fordi jeg er sliten og har gått lenger enn jeg egentlig tåler, men uansett føles det utrolig bra å kjenne på følelsen av at jeg kom meg ut, fikk frisk luft. For et par år siden var jeg veldig dårlig en periode, og da brukte jeg hele dagen på å bli bra nok til å greie å gå og handle. Da var jeg bare ute etter at det var blitt mørkt. Det gikk på psyken min etterhvert. Det ble et dilemma fordi jeg kjente jeg ble deprimert av å få for lite dagslys, og det at kroppen ikke fungerte. Da måtte jeg også bare ta meg i nakken selv, gjorde en avtale med meg selv at to ganger i uken skulle jeg greie å komme meg ut mens det fremdeles er godt dagslys. Og etterhvert ble det enklere. Og ikke minst, da ble psyken min også bedre, jeg ble heller ikke så godtesjuk. Så gå en tur i morgen og tenk på meg. Her er det meldt ordentlig drittvær i morgen, men jeg må ut en tur i et ærend og skal gå til og fra der. Jeg skal tenke på deg når jeg går tur i morgen Da er du i gang også Anonymkode: 8a350...7f9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok meg selv i nakkeskinnet i januar og tvang meg ut i dagslys hver dag. Noen få dager har jeg vært for dårlig, men stort sett får jeg gjennomført. Og jeg ser at det gjør meg veldig bra Og så roser jeg meg selv for hver gang jeg kommer meg ut. Nå er det blitt slik at jeg gleder meg til å gå ut, selv når jeg er så dårlig at jeg egentlig føler for å bare ligge på sofaen med kroppen. Da sier jeg til meg selv at når jeg kommer inn igjen kan jeg ligge på sofaen. Noen dager har jeg "tvunget" meg selv ut, fordi jeg har vært drittlei av elendig vær med vind og vannrett regn, har blitt mye klissvåt også. Noen ganger sliter jeg med å komme meg hjem igjen fordi jeg er sliten og har gått lenger enn jeg egentlig tåler, men uansett føles det utrolig bra å kjenne på følelsen av at jeg kom meg ut, fikk frisk luft. For et par år siden var jeg veldig dårlig en periode, og da brukte jeg hele dagen på å bli bra nok til å greie å gå og handle. Da var jeg bare ute etter at det var blitt mørkt. Det gikk på psyken min etterhvert. Det ble et dilemma fordi jeg kjente jeg ble deprimert av å få for lite dagslys, og det at kroppen ikke fungerte. Da måtte jeg også bare ta meg i nakken selv, gjorde en avtale med meg selv at to ganger i uken skulle jeg greie å komme meg ut mens det fremdeles er godt dagslys. Og etterhvert ble det enklere. Og ikke minst, da ble psyken min også bedre, jeg ble heller ikke så godtesjuk. Så gå en tur i morgen og tenk på meg. Her er det meldt ordentlig drittvær i morgen, men jeg må ut en tur i et ærend og skal gå til og fra der. Jeg skal tenke på deg når jeg går tur i morgen Da er du i gang også Anonymkode: 8a350...7f9 Tusen takk! Skal prøve! Og jeg kommer til på tenke på deg uansett🌹 Anonymkode: 6de11...296
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk! Skal prøve! Og jeg kommer til på tenke på deg uansett🌹 Anonymkode: 6de11...296 Oppdater i morgen, da Jeg skal finne frem støvlene og regntøyet nå, for jeg trenger det visst Anonymkode: 8a350...7f9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Hvordan gikk det med deg i dag, Hi? Kom du deg ut? Hvis ikke - du kan fremdeles komme deg ut en tur Det var opphold da jeg måtte ut, ikke da jeg måtte hjem igjen, så jeg var klissvåt fra lårene og ned, foran og bak på buksen. Ble ordentlig regn og sludd her, og på slutten av turen hjem orket jeg ikke lenger bry meg når bilene kjørte og sprutet meg ned, var jo klissvåt allerede Ta en dag om gangen og kom deg ut en liten tur hver dag, uansett hvor liten Anonymkode: 8a350...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå