Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Barnet mitt fikk ny lærer dette skole året, han går i syvende. Denne læreren er sarkastisk, bruker en hersketeknikk som er helt forferdelig, snakker høyt om ting som kun angår eleven. Han kan spørre en elev om noe, før han henter seg inn og sier, nei..glem det, dette kan jo ikke du. Om en elev mener at han eller hun har svaret på noe, men gjør det på en annerledes måte enn læreren, så blir han sint og ber eleven komme opp til tavlen og overta som lærer i og med at denne tydeligvis vet bedre enn læreren om hvordan ting skal være. Om noen mister en blyant i gulvet og skal plukke opp så blir han kjempesint..for eksempel. Han har dratt alt dette veldig langt når det gjelder mitt barn. Det virker om om han er blitt valgt ut av læreren. Barnet mitt er, helt ærlig, stille og rolig og har aldri fått tilsnakk av en lærer før..noen sinne. Derfor tror jeg han er blitt valgt ut som hakkekyllingen. Jeg har tatt det opp med rekor flere ganger og hun sier at hun skal ta det opp..Det er mulig hun gjør det, men ingenting skjer. Jeg har også tatt det opp med læreren direkte. Ingenting skjer. Det rektor mente var at sønnen min, læreren og rektor skulle ha et møte sammen, kun de tre. Aldri i verden om det skjer når jeg vet hvor konfliktsky denne skolen er og ikke minst at et barn skal i møte med to voksne personer som egentlig bare vil snakke seg ut av det.. Nå er det kun noen mnd igjen av barneskolen, men jeg vil ikke at denne læreren skal få unnslippe så lett. Jeg tenker på barna som får ham som lærer etter dette kullet. Hva kan jeg gjøre? Finnes det et slags mobbeskjema jeg kan fylle ut? Jeg er seriøst redd for at gutten min skal få mindre selvtillit eller bli deprimert av dette! Han sier nå at han ikke bryr seg lenger, om hva læreren sier eller gjør mot ham. Han vet liksom at det ikke er noe som nytter. Anonymkode: 50b6e...0a8
LME1001 Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Du oppretter en paragraf 9a sak, som sikrer barnets rett til et godt skolemiljø
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 Møt opp og krev å sitte inn i timen. Det kan de ikke nekte deg, men det vil uansett få fart på rektor. Anonymkode: 2f980...f7e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Er det noen mulighet for at gutten din kan ta lydopptak av det som skjer i timen? Ha mobilen på opptak uten at den ligger synlig? Siden du allerede har tatt dette opp med rektor flere ganger hadde jeg gått direkte til skolesjefen i kommunen og sagt at hvis de ikke umiddelbart fjerner denne læreren eller denne umiddelbart ber om unnskyldning til de elevene som har krav på unnskyldning og at lærer umiddelbart begynner å opptre profesjonelt så går du til avisen på mandag. Anonymkode: a6444...8fd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, LME1001 skrev: Du oppretter en paragraf 9a sak, som sikrer barnets rett til et godt skolemiljø Hvordan gjør jeg det? Bare henviser til paragrafen og skriver ned hva vi mener er uriktig oppførsel? Anonymkode: 50b6e...0a8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen mulighet for at gutten din kan ta lydopptak av det som skjer i timen? Ha mobilen på opptak uten at den ligger synlig? Siden du allerede har tatt dette opp med rektor flere ganger hadde jeg gått direkte til skolesjefen i kommunen og sagt at hvis de ikke umiddelbart fjerner denne læreren eller denne umiddelbart ber om unnskyldning til de elevene som har krav på unnskyldning og at lærer umiddelbart begynner å opptre profesjonelt så går du til avisen på mandag. Anonymkode: a6444...8fd Jeg skulle gjerne latt ham gjøre det, men det er ikke lovelig 😕 Ja, jeg tror skolesjefen eller fylkesmannen er der jeg må henvende meg, jeg er så utrolig fortvilet ovet dette Anonymkode: 50b6e...0a8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Møt opp og krev å sitte inn i timen. Det kan de ikke nekte deg, men det vil uansett få fart på rektor. Anonymkode: 2f980...f7e Jeg har sagt til gutten min at om han ikke stopper så kommer jeg til å sitte i klasserommet for å følge med. det vil han ikke og det forstår jeg. Da er muligheten for at han vil bli mobbet av elevene også stor..SElv om det er mange flere som får gjennomgå av denne læreren. Hadde han gått i småskolen så hadde jeg gjort det tverty.. Anonymkode: 50b6e...0a8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Møt opp og krev å sitte inn i timen. Det kan de ikke nekte deg, men det vil uansett få fart på rektor. Anonymkode: 2f980...f7e Dette kan du ikke gjøre! Vet det er fristende, men det av hensyn til de andre elevene, pga tushetsplikten. Anonymkode: c96a1...f2c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skulle gjerne latt ham gjøre det, men det er ikke lovelig 😕 Ja, jeg tror skolesjefen eller fylkesmannen er der jeg må henvende meg, jeg er så utrolig fortvilet ovet dette Anonymkode: 50b6e...0a8 Er vel ikke ulovlig med lydopptak om man er en del av det selv. Men ser at det kan bli en stressfaktor for barnet som kanskje ikke er helt heldig. Da hadde jeg startet med skolesjefen i morgen og sagt at du krever umiddelbar handling hvis du ikke går både til fylkesmannen og media i neste uke! Vedkommende lærer er tydeligvis ikke egnet i jobben! Anonymkode: a6444...8fd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Skrevet 11. mars 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Møt opp og krev å sitte inn i timen. Det kan de ikke nekte deg, men det vil uansett få fart på rektor. Anonymkode: 2f980...f7e Det er klart dei kan nekte hi det. Dei andre bor a har rett på personvern dei òg. Men ring til skuleeigar (skulesjef, eller rådmann om du bur i ein tonivpkommune) og sei at du vil opprette 9A sak. Då får dei fart på seg skal du sjå. Anonymkode: 2b8ca...ae5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette kan du ikke gjøre! Vet det er fristende, men det av hensyn til de andre elevene, pga tushetsplikten. Anonymkode: c96a1...f2c Selvsagt kan man det. Det som skjer i et klasserom er det virkelig ikke taushetsplikt på. Anonymkode: 2f980...f7e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Skrevet 11. mars 2020 Hadde aldri godtatt at foreldre satt inne i klasserommet til barnet mitt, da hadde jeg tatt barnet ut til foreldrene i klasserommet kom seg ut derfra. Handler om andre barn enn hi sitt også. Anonymkode: b41e2...694
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #13 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt kan man det. Det som skjer i et klasserom er det virkelig ikke taushetsplikt på. Anonymkode: 2f980...f7e Nei, det er faktisk ikke lovlig! Anonymkode: b41e2...694
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Møt opp og krev å sitte inn i timen. Det kan de ikke nekte deg, men det vil uansett få fart på rektor. Anonymkode: 2f980...f7e Jo du, det kan man nekte. Anonymkode: a7a8d...e67
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Skrevet 11. mars 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt kan man det. Det som skjer i et klasserom er det virkelig ikke taushetsplikt på. Anonymkode: 2f980...f7e Selvfølgelig kan ikke foreldre kreve å sitte i klasserommet! Anonymkode: 1bb04...6cc
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Skrevet 11. mars 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde aldri godtatt at foreldre satt inne i klasserommet til barnet mitt, da hadde jeg tatt barnet ut til foreldrene i klasserommet kom seg ut derfra. Handler om andre barn enn hi sitt også. Anonymkode: b41e2...694 Litt dramatisk, kanskje? Anonymkode: 04f1f...5b7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er vel ikke ulovlig med lydopptak om man er en del av det selv. Men ser at det kan bli en stressfaktor for barnet som kanskje ikke er helt heldig. Da hadde jeg startet med skolesjefen i morgen og sagt at du krever umiddelbar handling hvis du ikke går både til fylkesmannen og media i neste uke! Vedkommende lærer er tydeligvis ikke egnet i jobben! Anonymkode: a6444...8fd Jo, det er ulovlig med lydopptak i klasserommet. Hadde en sak på det der en mor hadde oppfordret en elev til å ta opp i klasserommet for å bevise at en spesiell elev forstyrret undervisningen. Det ble månelyst for hennes del, og hun ble anmeldt av andre foreldre. Anonymkode: a7a8d...e67
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #18 Skrevet 11. mars 2020 Mitt barn opplevde også å bli mobbet av lærer. Vi opprettet 9a sak. Mitt barn byttet klasse de siste 3 mnd av skoleåret. Angrer på jeg ikke tok det lengre, den læreren ødela mitt barns selvfølelse så mye og ga skolevegring som varer enda, 1 år etter. Heldigvis er læreren gått av med pensjon. Anonymkode: 40bc2...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå