Gå til innhold

Ingen informasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fra noen hold! Jeg spør skolen om ulike ting, og får ingen svar. Det er flere her i skolekretsen som er smittet, men ingen tiltak er satt i gang. Og ingen info. I morgen, og fremover en tid, holder jeg ungene mine hjemme fra skolen. Heldigvis er alle treninger og kamper allerede kansellert.

Anonymkode: d4c8d...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kommunen? Det er de som bestemmer hva skolene skal gjøre. 

Anonymkode: c0245...ffe

Skrevet

Kontakt lokalavisen og be de kontakte kommunelegen - de må ha en plan for dette nå!

Anonymkode: dbcce...66a

Skrevet

Ingen info her heller selvom vi har flere tilfeller. Eneste på kommunens nettside er kopiert fra fhi. Patetisk kommune. 
Jeg har etterlyst litt mer retningslinjer. Nå er vesla forkjølet. Normalt ville hun vært i barnehagen da hun er i fin form men har holdt henne hjemme. Tatt hjemmekontor. Heldigvis har arbeidsgiver i dag oppfordret alle å ta hjemmekontor. 
Kjenner jeg blir oppgitt over barnehagen, de bare henviser til nettsiden. Noen må da kunne få seg litt ryggrad og heller praktisere føre var. Ingen blir hengt for å være ekstra forsiktig i disse dager. 

Anonymkode: 6d674...6ac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen info her heller selvom vi har flere tilfeller. Eneste på kommunens nettside er kopiert fra fhi. Patetisk kommune. 
Jeg har etterlyst litt mer retningslinjer. Nå er vesla forkjølet. Normalt ville hun vært i barnehagen da hun er i fin form men har holdt henne hjemme. Tatt hjemmekontor. Heldigvis har arbeidsgiver i dag oppfordret alle å ta hjemmekontor. 
Kjenner jeg blir oppgitt over barnehagen, de bare henviser til nettsiden. Noen må da kunne få seg litt ryggrad og heller praktisere føre var. Ingen blir hengt for å være ekstra forsiktig i disse dager. 

Vi i bhg vet ikke mer enn dere...  i vår kommune har vi fått beskjed om å henvende foreldre til nettsiden og den nye oppretta koronatlf.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi i bhg vet ikke mer enn dere...  i vår kommune har vi fått beskjed om å henvende foreldre til nettsiden og den nye oppretta koronatlf.

Vel, det handler ikke om å vite, det handler om å bare skjære gjennom og våge å ta en upopulær avgjørelse. I disse dager har ikke barn som er forkjølet noe på skole og barnehage å gjøre. Jeg tok nå valget selv fordi man kan ikke vite om det er korona uten å ta test. Forrige uke var en barnehage i bygda på besøk på aldershjemmet, flere barn var forkjølet der. 
Jeg er ikke hysterisk eller redd for denne sykdommen på egne vegne, men vi har alle et kollektivt ansvar for de som har grunn til å frykte korona. Og siden mange får svake symptomer og myndighetene ikke kan teste alle så sier det seg selv at de offisielle tallene på smittede er underrapportert. 
Derfor må man, spesielt i kommuner der det er offisielle smittede behandle alle forkjølelser som potensielt korona. 
I tillegg ønsker jeg ikke at mitt barn skal få korona nå som hun muligens «bare» er normalt forkjølet. 
Vi har nå tatt valget om å holde oss hjemme i 14 dager. Ikke fordi vi er redde, fordi vi tar ansvar. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det handler ikke om å vite, det handler om å bare skjære gjennom og våge å ta en upopulær avgjørelse. I disse dager har ikke barn som er forkjølet noe på skole og barnehage å gjøre. Jeg tok nå valget selv fordi man kan ikke vite om det er korona uten å ta test. Forrige uke var en barnehage i bygda på besøk på aldershjemmet, flere barn var forkjølet der. 
Jeg er ikke hysterisk eller redd for denne sykdommen på egne vegne, men vi har alle et kollektivt ansvar for de som har grunn til å frykte korona. Og siden mange får svake symptomer og myndighetene ikke kan teste alle så sier det seg selv at de offisielle tallene på smittede er underrapportert. 
Derfor må man, spesielt i kommuner der det er offisielle smittede behandle alle forkjølelser som potensielt korona. 
I tillegg ønsker jeg ikke at mitt barn skal få korona nå som hun muligens «bare» er normalt forkjølet. 
Vi har nå tatt valget om å holde oss hjemme i 14 dager. Ikke fordi vi er redde, fordi vi tar ansvar. 

Vi må forholde oss til fhi anbefaler. Og har lav terskel for å sende hjem barn som ikke er i form. 

Så får foreldre gjøre det som er best for seg og sine barn.

Her i Trøndelag så har et par kommuner nå bestemt at skoler og bhg skal stenges. Så får vi se om vår kommune gjør det samme.

Skrevet

Her må jeg ta stilling til om jeg skal sende gutten på leirskole på søndag. Skolen og leirskolen mener tydeligvis at det er helt innafor fordi de tar forhåndsregler. De skal kjøre buss, og være sammen med en klasse fra andre kanten av landet.

Anonymkode: 3cf2c...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...