Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Faren til en medelev av mitt barn har akkurat testet positivt på Corona. De har hele familien vært i Italia i vinterferien. Farhar symptomer, barnet ikke - foreløpig. Men barnet har vært på skolen, tett oppi mitt barn, i over en uke nå. Hva er oddsene for at det barnet har smittet mitt barn? Hele den familien er nå i karantene. Bør vi også være det? Og hvem skal jeg ringe for å få noen svar? Anonymkode: 05752...ec5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Sjekk hos din kommune hvor du skal henvende deg, det varierer dessverre fra kommune til kommune. Anonymkode: 6a72f...0cd
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 Ring koronatelefon eller legevakt. Men i utgangpunktet bør dere sikkert i karantene, hvertfall om noen av dere jobber i helsevesenet Anonymkode: 64a8b...681
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Nei, selvfølgelig ikke. Anonymkode: ddf15...ac6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring koronatelefon eller legevakt. Men i utgangpunktet bør dere sikkert i karantene, hvertfall om noen av dere jobber i helsevesenet Anonymkode: 64a8b...681 IKKE ring legevakt! Anonymkode: 85e2a...122
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, selvfølgelig ikke. Anonymkode: ddf15...ac6 Hvorfor er det en selvfølge...? Anonymkode: c3325...321
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring koronatelefon eller legevakt. Men i utgangpunktet bør dere sikkert i karantene, hvertfall om noen av dere jobber i helsevesenet Anonymkode: 64a8b...681 Nei nei nei!! Man skal ikke ringe legevakten for ett slikt spørsmål. Bergen legevakt hadde nesten 2 timer ventetid på telefonen igår og idag pga folk som ringer fordi de har spm om korona, nesten ingen av de som ringte var syk! Har du spm så ring fastlegen eller korona telefonen Anonymkode: c5c67...e44
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei nei nei!! Man skal ikke ringe legevakten for ett slikt spørsmål. Bergen legevakt hadde nesten 2 timer ventetid på telefonen igår og idag pga folk som ringer fordi de har spm om korona, nesten ingen av de som ringte var syk! Har du spm så ring fastlegen eller korona telefonen Anonymkode: c5c67...e44 Beklager rådet. Vi har egen linje for korona hvor sånt kan spørres om, hos legevakta. Men kanskje ikke sånn alle steder. Tar det tilbake Anonymkode: 64a8b...681
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 Hvis alle foreldre skal være hjemme fordi det kanskje kan være smitte på skolen, da knekker Norge. Lukter «jeg vil ha fri» lang vei.. Anonymkode: ddf15...ac6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis alle foreldre skal være hjemme fordi det kanskje kan være smitte på skolen, da knekker Norge. Lukter «jeg vil ha fri» lang vei.. Anonymkode: ddf15...ac6 Jeg synes heller det lukter "jeg vil ikke at noen i familien skal dø" lang vei. Noe som forsåvidt er helt greit. Kanskje dette er en vekker, at flere og flere må være selvforsynte på flere måter. Anonymkode: 11503...e7b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Skrevet 11. mars 2020 Jeg har handlet stort og forberedt meg på karantene. I tillegg er jeg allerede sykemeldt (for noe helt annet), så fravær er ikke et problem for meg. Jeg vil bare ikke være kilde til videre spredning. Og jeg er bekymret for om barna mine allerede har blitt virusbærere og har smittet mange andre. Dette er faktisk en krise. Ikke får vi tak i noen, og ikke får vi svar fra myndighetene! Det er tomt for lungebetennelsevaksine og andre nødvendigheter. Det myndighetene har gjort, eller rettere sagt ikke gjort, i denne saken, er utilgivelig! Hi Anonymkode: 05752...ec5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har handlet stort og forberedt meg på karantene. I tillegg er jeg allerede sykemeldt (for noe helt annet), så fravær er ikke et problem for meg. Jeg vil bare ikke være kilde til videre spredning. Og jeg er bekymret for om barna mine allerede har blitt virusbærere og har smittet mange andre. Dette er faktisk en krise. Ikke får vi tak i noen, og ikke får vi svar fra myndighetene! Det er tomt for lungebetennelsevaksine og andre nødvendigheter. Det myndighetene har gjort, eller rettere sagt ikke gjort, i denne saken, er utilgivelig! Hi Anonymkode: 05752...ec5 Antar du at de har gjort feil ved uhell? Anonymkode: 11503...e7b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #13 Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Antar du at de har gjort feil ved uhell? Anonymkode: 11503...e7b Absolutt! Man er naiv hvis man ikke klarer å se det. Tiltak som å stenge grenser, nekte innreise og utreise, karantene, avlysning av arrangement, stenging av skoler osv., burde vært gjort for flere uker siden. I mellomtiden har vi som har skjønt alvoret blitt kritisert for å være hysteriske og gal. Det sprer seg en mistillit til både myndigheter og befolkningen seg i mellom, sammen med det forbaskade viruset. Anonymkode: 05752...ec5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Skrevet 11. mars 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis alle foreldre skal være hjemme fordi det kanskje kan være smitte på skolen, da knekker Norge. Lukter «jeg vil ha fri» lang vei.. Anonymkode: ddf15...ac6 Jeg er i karantene nå med ungene hjemme. Jobber 100% på hjemmekontor. Jeg kan LOVE deg at jeg heller ville sendt ungene på skole og dra på jobb. 😩 Anonymkode: b5a5f...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå