Gå til innhold

Hva skal til for å bli testet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal til før man blir testet for corona? Datteren min har muligens sumptomer og har delt pult med en elev som kom hkem fra italia for nesten 2 uker siden. Han har hostet i en uke, men har ikke vært i karantene eller testet (ikke veldig syk, bare litt hoste som mange har på denne tiden)

Nå har jeg brukt over 2 timer i kø på telefon til fastlege, legevakt og koronatelefon. De har tydligvis stor pågang og jeg bør jo ikke ta opp tiden deres hvis det er helt unødvendig.

Anonymkode: 151a4...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ring du 😊 

Anonymkode: f47c6...e3e

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye skal til før man blir testet for corona? Datteren min har muligens sumptomer og har delt pult med en elev som kom hkem fra italia for nesten 2 uker siden. Han har hostet i en uke, men har ikke vært i karantene eller testet (ikke veldig syk, bare litt hoste som mange har på denne tiden)

Nå har jeg brukt over 2 timer i kø på telefon til fastlege, legevakt og koronatelefon. De har tydligvis stor pågang og jeg bør jo ikke ta opp tiden deres hvis det er helt unødvendig.

Ikke ring legevakten når dere ikke er syke

Anonymkode: 8fe16...7fd

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ring legevakten når dere ikke er syke

Helsesøster ba meg ringe fastlegen, fastlegen ba meg ringe legevakten, legevakten ba meg ringe spessialnummeret for corona og her sitter jeg fortsatt i kø.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster ba meg ringe fastlegen, fastlegen ba meg ringe legevakten, legevakten ba meg ringe spessialnummeret for corona og her sitter jeg fortsatt i kø.

Ser bare de ber folk som ikke er syke om å oppta telefonen på legevakt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awoK7A/mange-kommer-ikke-igjennom-paa-coronatelefonen-ikke-blokker-livsviktige-numre

Skrevet

Gå inn på fhi sine nettsider, der finner du alt du trenger og det oppdateres kontinuerlig.

Anonymkode: 8d9eb...187

Skrevet

Hvilke dritt foreldre sender en hostende unge på skolen etter en Italia tur? Burde mistet foreldreansvaret!

Anonymkode: 53622...487

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke dritt foreldre sender en hostende unge på skolen etter en Italia tur? Burde mistet foreldreansvaret!

Anonymkode: 53622...487

Tror ikke han hoster så mye. Så lenge han egentlig føler seg frisk kan jeg godt forstå at det skjer.

Skrevet

De tester ikke så langt du ikke har vært i utlandet der det er stor spredning eller man har vært i kontakt med påvist smitte, eller folk som er satt i karantene. 

Det er sykt stor pågang over alt nå, jobber på legekontor og hodet mitt er helt bomull for tiden, utrolig sliten. Hvis fastlege har meldingsmuligheter som e-konsultasjon eller å sende melding til resepsjon så gjør det, da slipper du å stå i kø og du vil få svar i løpet av dagen, funker fint hos oss. Ellers så står alt på FHI sine sider og, det er de vi følger, vi vet ikke mer enn dere vet heller. Evt kommunen sine sider.

Anonymkode: 71e02...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...