Gå til innhold

Angående briller og tykke glass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig dårlig syn, nesten -8 i linser. Kunne tenkt meg å kjøpe meg noen nye briller. Men må glassene være slike tykke da? Eller kan man få kjøpt tynnere glass? 

Sist jeg kjøpte valgte jeg bare noen av de billigste jeg fant siden jeg bare trengte på natten i forbindelse med amming. Men kunne tenkt meg noen som ser finere ut nå..

Anonymkode: 8b80b...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har ikke sånne "colabunner" i dag som man hadde for noen tiår siden altså. Jeg regner med du må ha litt tykkere glass enn meg som har minus to, men snakk med en optiker så får du svar.

Anonymkode: 5e603...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger en innfatning som ikke er for stor og de beste glassene vil de kunne bli ganske tynne og se ok ut. Men minusglass vil alltid forminske ting, så øynene dine vil se mindre ut enn måtte du bruker linser. 

Gå til en optiker hvor de er flinke til å finne innfatninger og fortell hvilke styrker du har før du begynner å prøve briller, så finner de det beste til deg. 

Anonymkode: b6b74...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på tykkelsen på billige glass og dyre tynne glass. Men de tynne koster en god del mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som tipp topp sier - du kan få tynne fine glass som både ser fint ut, og som gjør brillene lettere og behageligere å ha på, og som passer til mange fine innfatninger. Men det koster en god del. Husker ikke pris for det er så lenge siden jeg har kjøpt det. Siste briller jeg kjøpte var en billigvariant, bruker stort sett linser. Men det er forsåvidt en god ting å investere i, særlig fordi man er så avhengig av brillene for å fungere når man ser såpass dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykke glass er verst for de som er langsynte og har pluss. Men jeg vil anbefale deg å unngå billigkjeder og legg litt ekstra i glassene. De tynneste glassene er dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har -7.75 og dei tynnaste glasa er nokså tjukke. Men med kraftig innfatning går det bra.

Anonymkode: 7d311...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det billigste av alt, og har lette, fine briller med tynne glass. Trenger ikke å være dyrt og fancy for å være pent og skikkelig 😊 

Anonymkode: 5a507...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det billigste av alt, og har lette, fine briller med tynne glass. Trenger ikke å være dyrt og fancy for å være pent og skikkelig 😊 

Anonymkode: 5a507...4f2

Og hvilken styrke?

Anonymkode: 7d311...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...