Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 For min nyfødte? Gjør jeg ting rett? Førstegangs og dermed aldri gjort dette før... Anonymkode: 39be6...1c7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mars 2020 #2 Skrevet 10. mars 2020 Det er ikke så lett å få noen garanti for. Men det eneste babyen trenger når den er så liten er mat og tørre bleier, et kjent ansikt og lukter som er mye tilstede for hen når hen er våken. Responderer du når babyen gråter, vil den bli trygg på at du er der. Prat med den. Ikke så nøye hva du prater om, det kan være kjøttpriser eller finalister i idol, det driter babyen i. Men den vil gjerne kommunisere med deg. Skulle så gjerne ha sagt at så lenge den vokser og legger på seg så vet du med sikkerhet, men det er dessverre ikke så enkelt. Men det er absolutt et godt tegn! Selv om babyen gråter og er utrøstelig så betyr ikke det at du er en dårlig mor. Du må lære deg å stole på deg selv. Du kan ringe Stine sofies foreldresupport på 116123 dersom du trenger noen å snakke med eller er i tvil om hvordan du skal få trøstet barnet. Vi har det stort sett i oss, instinktene for å være gode foreldre. Stol på deg selv, men vær også åpen for å lytte til råd fra fagfolk.
topaz Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 Som person over skriver. Reagere når barnet kommuniserer med deg, gråter, babler osv. Snakk med barnet og ha kroppskontakt. Ikke sitt med nesa i mobilen hele tiden, men få øyekontakt. Hvis du blir frustrert og sint, legg barnet trygt ned i en sprinkelseng etc og ta to minutter for deg selv om det er nødvendig. Jeg er sikker på at du gjør en god jobb!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 Nå har du skrevet om dette et par ganger i uka ei stund, hva med å logge av og kose deg med babyen i stedet? Anonymkode: b1a75...613
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Jeg fikk mitt første barn for 8,5mnd siden, og husker jeg følte på mye usikkerhet i starten selv, og det var ikke en god følelse. Men det jeg ser nå i ettertid er at læringskurven er brå Lærte noe nytt hver eneste dag, og man vil etterhvert lære å kjenne sin egen baby. Plutselig var ikke ting så vanskelig og usikkert lenger. Følg magefølelsen din Er du veldig usikker eller bekymret for noe, så er det ingen skam å spørre om hjelp Anonymkode: ed7da...8ab
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 Tusen takk for gode svar 🤗 Få sekunder av tiden kan det komme bekymringer om slikt, men ellers storkoser jeg meg med babyen 🤗 Har god dialog med helsesøster om det skulle være noe. Anonymkode: 39be6...1c7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #7 Skrevet 10. mars 2020 Elsk ditt barn, og du vil være den beste mamma som barnet kan ha. Kjærligheten gjør at vi alltid ønsker å kunne gi mer, gjøre mer for, samme hva. Men du? Elsk ditt barn så er du verdens beste mamma. Anonymkode: 8eb01...7a0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Elsk ditt barn, og du vil være den beste mamma som barnet kan ha. Kjærligheten gjør at vi alltid ønsker å kunne gi mer, gjøre mer for, samme hva. Men du? Elsk ditt barn så er du verdens beste mamma. Anonymkode: 8eb01...7a0 BS ... å elske barnet gjør ikke at man automatisk er en god mamma/forelder. Anonymkode: 5c419...7a7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Elsk ditt barn, og du vil være den beste mamma som barnet kan ha. Kjærligheten gjør at vi alltid ønsker å kunne gi mer, gjøre mer for, samme hva. Men du? Elsk ditt barn så er du verdens beste mamma. Anonymkode: 8eb01...7a0 Er litt uenig med at det er så enkelt. Jeg hadde fødselsdepresjon med min eldste, og da er det helt vanlig å ikke umiddelbart elske det nye barnet. For min del tok det 8-9 måneder før morskjærligheten kom. Før dette var jeg likevel en veldig god mamma, for jeg var jo opptatt av at den lille skulle ha det godt. Jeg ammet, bysset og bar, sang, lekte, koste masse osv. I yrket mitt har jeg også møtt på mange som jeg er helt sikker på at elsker barna sine høyt, men likevel ikke er gode foreldre. Anonymkode: b3009...0db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå