Gå til innhold

Beredskapspakke DSB


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå i disse coronatider, så er det jo mange som sitter i karantene. 

I 2018 gikk DSB ut med info at alle hjem burde ha beredskapspakke hjemme. Er dette noe dere har ordnet eller vurderer? Vi skal ordne dette iløpet av uka, så jeg er sikker i tilfelle vi skulle havne i karantene, da jeg jobber i helsevesenet og er veldig utsatt for smitte (som alle andre å selvfølgelig) 

Å nå tenker jeg ikke hamstring av mat, så det blir tomt for alle andre altså, men følge den planen DSB har lagt ut. 

https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/

Anonymkode: 172a4...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er endel på den lista jeg ikke har. Har ikke pakket  ting vekk til kriselager, men har jo ting her og der som kan brukes. Har ikke :

  • 9 liter vann per person
  • tre bokser middagshermetikk eller tre poser tørrmat per person
  • noen poser tørket frukt eller nøtter, kjeks og sjokolade
  • ved-, gass eller parafinovn til oppvarming
  • grill eller kokeapparat som går på gass
  • parafinlampe
  • sovepose
  • batteridrevet DAB-radio 
  • batteribank
  • våtservietter
  • ekstra drivstoff og ved/gass/parafin
  • rødsprit til oppvarming og matlaging
  • jodtabletter (til bruk ved atomhendelser)

Anonymkode: 5ddb8...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del av det på lista i hus en stund allerede. Men har fylt på med en god del til de siste ukene. På lista rådes man til å ha for 3 dager. Men nå kan man jo fort trenge for 14 dager eller mer.

Vann, brensel, batterier o.l er det ikke noen særlig grunn til å ha i hus akkurat nå for Coronaviruset, så det har vi ikke nok av nå, men mat og div legemidler har vi nok av så klarer oss i minst 14 dager. Jeg har ikke akkurat hamstret, bare tenkt litt lenger enn den ene uken som jeg vanligvis handler for i gangen. Supplerer oftere og tenker at mye skal rekke til minst 14 dager. Vi kommer kanskje ikke til å ha nok av alt, f eks melk og grønnsaker/frukt. Men vi skal hvertfall ikke være sultne.

Anonymkode: 56be3...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...