Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Jeg og sønnen min har infeksjonsutløst astma og går fast på medisiner. Er det noen som vet om vi skal gjøre noen spesielle forhåndsregler? Øke medisindoser (forebyggende)? Hjemmekontor så jeg ikke må ta t banen hver dag? Jobber i åpent landskap også. Anonymkode: 9c8ac...70d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og sønnen min har infeksjonsutløst astma og går fast på medisiner. Er det noen som vet om vi skal gjøre noen spesielle forhåndsregler? Øke medisindoser (forebyggende)? Hjemmekontor så jeg ikke må ta t banen hver dag? Jobber i åpent landskap også. Anonymkode: 9c8ac...70d Hva sier fastlegen din? Jeg tror "noen som vet?" på anonymforum er det dårligste kortet her... Anonymkode: a7c74...5f8
Pobie Skrevet 10. mars 2020 #3 Skrevet 10. mars 2020 Du øker selvfølgelig ikke medisindoser før du har pratet med legen. Og du bør heller ikke følge råd om dette som du får på nettet. Ring legekontoret og spør.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 Har også barn med infeksjonsutløst astma. Sørg for å ha nok medisin i hus til flere mnd. framover. Se på astma og allergiforbundets sider, og ta evt. kontakt med dem. Ikke alle fastleger er oppdatert, men prøv å få kontakt med denne. Jeg ville tatt de forhåndsregler som er mulig. Fra nå.. Klem! Anonymkode: 8fcf8...b22
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Dere hsr vel tatt vaksine mot influensa PG lungebetennelse? Hvis ikke er det på høy tid! Anonymkode: 1ffa4...1fc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 11 hours ago, Anonym bruker said: Dere hsr vel tatt vaksine mot influensa PG lungebetennelse? Hvis ikke er det på høy tid! Anonymkode: 1ffa4...1fc de har ikke på barn under 12 her og min har sterk astma Anonymkode: 20778...473
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #7 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: de har ikke på barn under 12 her og min har sterk astma Anonymkode: 20778...473 Da har dere vel en lungelege dere kan kontakte? Evt fastlege Anonymkode: 058fc...f48
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Skrevet 10. mars 2020 Datteren min har Astma og hun skal ta vaksine mot lungebetennelse. Hun har de siste årene blitt innlagt på isolat pga lungebetennelse vært veldig dårlig.. fastlegen ringte oss i dag. Anonymkode: f5d04...247
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Datteren min har Astma og hun skal ta vaksine mot lungebetennelse. Hun har de siste årene blitt innlagt på isolat pga lungebetennelse vært veldig dårlig.. fastlegen ringte oss i dag. Anonymkode: f5d04...247 Så fint dere har en fastlege som passer på og følger hun opp Ikke alle som er sånn Anonymkode: 058fc...f48
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 Hadde jeg hatt mulighet til hjemmekontor så hadde jeg absolutt benyttet meg av det nå! Anonymkode: 3db34...b77
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så fint dere har en fastlege som passer på og følger hun opp Ikke alle som er sånn Anonymkode: 058fc...f48 Ja vi er heldige. Anonymkode: f5d04...247
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2020 #12 Skrevet 10. mars 2020 Sønnen min på åtte har astma. Han tar influensavaksine årlig, men har aldri fått informasjon om den for lungebetennelse. Han er heldigvis sjelden syk, og jeg merker at astmaen blir bedre og bedre for hvert år. Men jeg må innrømme at jeg er litt bekymret på hans vegne mtp Corona Anonymkode: 6cf99...b2c
endeligsøsken Skrevet 11. mars 2020 #13 Skrevet 11. mars 2020 Ang vaksine mot lungebetennelse så har barn den i vaksine programmet mente min fastlege. Jeg sjekket på helsenorge og vaksiner, det står den oppført på mine barn ihvertfall. Har også barn med astma, og synes det er vanskelig å skulle leve normalt samtidig som en tar forholdsregler. Han går i barnehage, men vi bruker ikke kollektivtransport eller oppsøker kino, senter osv nå.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Skrevet 11. mars 2020 6 timer siden, endeligsøsken skrev: Ang vaksine mot lungebetennelse så har barn den i vaksine programmet mente min fastlege. Jeg sjekket på helsenorge og vaksiner, det står den oppført på mine barn ihvertfall. Har også barn med astma, og synes det er vanskelig å skulle leve normalt samtidig som en tar forholdsregler. Han går i barnehage, men vi bruker ikke kollektivtransport eller oppsøker kino, senter osv nå. Samme her! Anonymkode: 8fcf8...b22
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Skrevet 11. mars 2020 Dere bør absolutt unngå offentlig transport i Oslo nå ja! ❤️ Dere er ekstra utsatt Anonymkode: 868ed...16d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Skrevet 11. mars 2020 På 10.3.2020 den 0.03, Anonym bruker skrev: Jeg og sønnen min har infeksjonsutløst astma og går fast på medisiner. Er det noen som vet om vi skal gjøre noen spesielle forhåndsregler? Øke medisindoser (forebyggende)? Hjemmekontor så jeg ikke må ta t banen hver dag? Jobber i åpent landskap også. Anonymkode: 9c8ac...70d hVIS DET er et kortisonpreparat han har må du IKKE øke dosen da kortison gjør deg med mottakelig for alvorlige konsekvenser av en virusinfeksjon som corona! Anonymkode: e0a3f...fc8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: hVIS DET er et kortisonpreparat han har må du IKKE øke dosen da kortison gjør deg med mottakelig for alvorlige konsekvenser av en virusinfeksjon som corona! Anonymkode: e0a3f...fc8 Nåja, her bør hun høre med fastlege og evt. spesialist. Astmamedisiner motvirker voldsom slimdannelse, og slim kan igjen kan gi alvorligere luftveisplager. Så følg medisinske råd, og unngå smitte i størst mulig grad. Anonymkode: 8fcf8...b22
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #18 Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nåja, her bør hun høre med fastlege og evt. spesialist. Astmamedisiner motvirker voldsom slimdannelse, og slim kan igjen kan gi alvorligere luftveisplager. Så følg medisinske råd, og unngå smitte i størst mulig grad. Anonymkode: 8fcf8...b22 Jeg har allerede spurt TO leger såeh.. Anonymkode: 62d74...c3d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #19 Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har allerede spurt TO leger såeh.. Anonymkode: 62d74...c3d Men du er jo ikke hi, så hvorfor mener du at svaret ditt er relevant for noe som helst? Anonymkode: 058fc...f48
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Skrevet 11. mars 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du er jo ikke hi, så hvorfor mener du at svaret ditt er relevant for noe som helst? Anonymkode: 058fc...f48 Det gjelder alle som tar kortison. Man skal kun ta det hvis høyst nødvendig, dvs om barnet ikke får puste, så kan man sikkert trygt øke dosen og samtidig ta KONTAKT med LEGE. Men langvarig behandling med kortison er frarådet, særlig mot allergiske plager Anonymkode: e0a3f...fc8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #21 Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det gjelder alle som tar kortison. Man skal kun ta det hvis høyst nødvendig, dvs om barnet ikke får puste, så kan man sikkert trygt øke dosen og samtidig ta KONTAKT med LEGE. Men langvarig behandling med kortison er frarådet, særlig mot allergiske plager Anonymkode: e0a3f...fc8 Hva har det med mitt svar til anonym c3d å gjøre Anonymkode: 058fc...f48
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #22 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det gjelder alle som tar kortison. Man skal kun ta det hvis høyst nødvendig, dvs om barnet ikke får puste, så kan man sikkert trygt øke dosen og samtidig ta KONTAKT med LEGE. Men langvarig behandling med kortison er frarådet, særlig mot allergiske plager Anonymkode: e0a3f...fc8 Langvarig behandling av astma med kortison er vanlig. Det er ikke det samme som å ta kortisontabletter. Hi: Ta kontakt med legen din. Aldri stol på anonyme råd herinne! Anonymkode: cc2ec...720
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #23 Skrevet 11. mars 2020 Takk, jeg hørte med legen. Heldigvis kunne man sende en melding dit. Vi skulle ikke øke medisindosen. Når det gjelder meg, har jeg fått omgangssyke, så er i «karantene» uansett en stund, Anonymkode: 9c8ac...70d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2020 #24 Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, jeg hørte med legen. Heldigvis kunne man sende en melding dit. Vi skulle ikke øke medisindosen. Når det gjelder meg, har jeg fått omgangssyke, så er i «karantene» uansett en stund, Anonymkode: 9c8ac...70d Så bra du hadde kontakt med legen! Og god bedring! Anonymkode: cc2ec...720
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Skrevet 12. mars 2020 On 3/10/2020 at 6:02 PM, Anonym bruker said: Da har dere vel en lungelege dere kan kontakte? Evt fastlege Anonymkode: 058fc...f48 både astmalegen og fastlegen har sagt det ikke er nødvendig.. de vil ikke gi til så små pga bivirkingene Anonymkode: 20778...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå