Gå til innhold

7 klassingen min banner vanvittig når han blir sint/raser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er helt nytt!! Han er skikkelig tenåring om dagen. Når det virkelig smeller så renner det ut den ene glosen etter den andre!!!

 

Anonymkode: 3376e...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er helt nytt!! Han er skikkelig tenåring om dagen. Når det virkelig smeller så renner det ut den ene glosen etter den andre!!!

 

Anonymkode: 3376e...7f2

Da hadde det virkelig smelt, for å si det sånn. Min datter har prøvd seg på grov munnbruk nøyaktig en gang. Barn tillater seg sånt fordi de slipper unna med det. Beinharde konsekvenser første gang, så gjentar det seg ikke. 

Anonymkode: bd3b0...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har skjedd når han blir supert sint/frustrert 

Anonymkode: 3376e...7f2

Og du synes det er greit, eller?

Anonymkode: e1166...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du synes det er greit, eller?

Anonymkode: e1166...b5d

Selvfølgelig IKKE!!! 

Anonymkode: 3376e...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ganske enkelt ikke akseptert her i huset.

Greit at de er tenåringer og at det er mye som skjer i kropp og sinn, men de blir ikke "aper" heller og må pent oppføre seg nogenlunde anstendig.

Jeg har barn på 19, 16 og 13 år, så litt erfaring med tenåringer har jeg, og selv om jeg kan være litt rund i kantene og ta hensyn til at det "jobbes på spreng i topplokket" på dem er det ingen så får stå her og banne til mammaen sin.

Anonymkode: fbd9a...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir ganske enkelt ikke akseptert her i huset.

Greit at de er tenåringer og at det er mye som skjer i kropp og sinn, men de blir ikke "aper" heller og må pent oppføre seg nogenlunde anstendig.

Jeg har barn på 19, 16 og 13 år, så litt erfaring med tenåringer har jeg, og selv om jeg kan være litt rund i kantene og ta hensyn til at det "jobbes på spreng i topplokket" på dem er det ingen så får stå her og banne til mammaen sin.

Anonymkode: fbd9a...8b8

Har sittet med 7 klassingen min nå og blitt enige om «konsekvenser» ved banning. Han sier selv at han ikke ønsker å banne og jeg får ta han på ordet!

Anonymkode: 3376e...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig IKKE!!! 

Anonymkode: 3376e...7f2

Det var ikke lett å vite, siden du ikke har sagt noe som helst om det

Anonymkode: e1166...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med banning. Jeg banner masse, bortsett fra i jobbsammenheng. Barna mine banner innimellom, og det plager ikke meg. Men så er jeg ikke kristen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Ser ikke problemet med banning. Jeg banner masse, bortsett fra i jobbsammenheng. Barna mine banner innimellom, og det plager ikke meg. Men så er jeg ikke kristen heller.

Har ingen ting med kristendom å gjøre, men med dannelse.

Anonymkode: bd3b0...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde det virkelig smelt, for å si det sånn. Min datter har prøvd seg på grov munnbruk nøyaktig en gang. Barn tillater seg sånt fordi de slipper unna med det. Beinharde konsekvenser første gang, så gjentar det seg ikke. 

Anonymkode: bd3b0...e5e

Hva mener du med virkelig smelt, da? 

Anonymkode: 212ef...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med virkelig smelt, da? 

Anonymkode: 212ef...d0c

At jeg hadde blitt skikkelig forbannet, og satt en umiddelbar konsekvens som viste hvor totalt uakseptabelt det er. Barn tester grenser, og her hadde barnet fått erfare at grensen var kraftig overtrådt.

Anonymkode: bd3b0...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At jeg hadde blitt skikkelig forbannet, og satt en umiddelbar konsekvens som viste hvor totalt uakseptabelt det er. Barn tester grenser, og her hadde barnet fått erfare at grensen var kraftig overtrådt.

Anonymkode: bd3b0...e5e

👍 Støtter denne. Også hadde jeg avsluttet med en god samtale om hvorfor jeg slår såpass hardt ned på det 👍 Har 4 høflige og veloppdratte barn. Er for slik oppdragelse 👍

Anonymkode: 66a7f...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er helt nytt!! Han er skikkelig tenåring om dagen. Når det virkelig smeller så renner det ut den ene glosen etter den andre!!!

 

Anonymkode: 3376e...7f2

Og så da? Det er jo bare ord. 

Han bruker dem fordi de funker (dvs fordi du lar deg provosere av dem), og så lenge de virker på deg, så vil han fortsette. 

Ignorer uønsket atferd.

Anonymkode: f1f8a...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen ting med kristendom å gjøre, men med dannelse.

Anonymkode: bd3b0...e5e

Banning i tolvårsalderen er ikke i veien for dannelse.

Anonymkode: f1f8a...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha overhørt en samtale mellom 13-åringene så er jeg ikke overrasket. De snakker så utrolig stygt i den daglige samtalen😜 Og når man blir ordentlig sint så kommer vel de styggeste ordene fram... Men jeg har til gode å få det direkte mot meg (enn så lenge). Jeg ville latt være å gi noe respons i øyeblikket og snakke i etterkant om hvorfor man ikke snakker sånn og evt konsekvenser. Vet selv hvor låst og frustrert man blir når man blir ordentlig sint. Og det er også viktig å la de bli sinte, men heller rettlede dem i måten de blir sinte på. Jeg fikk aldri lov til å være sint hjemme i barndommen og puberteten, det var «farlig». Det gjorde at jeg takler veldig dårlig både eget og andres sinne som voksen. 

Anonymkode: 95ad6...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen ting med kristendom å gjøre, men med dannelse.

Anonymkode: bd3b0...e5e

Vel hyppig banning er et tegn på høy intelligens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...