Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Jeg har kraftig mens med virkelig sterke smerter i flere dager. Jeg blør mye. Etter mensen kommer eggløsningen med greit sterke smerter som varer i tre dager. Jeg får også kramper i analringen som gir sterke smerter. Jeg har prøvet psprøyte og den ble jeg aggresiv av. Cerazette gikk jeg på en stund, men fikk så mye kviser på hele ryggen. Kopperspiral er djevelens verk. Og skal ikke i min kropp igjen. Jeg tenkte hormontilskudd kunne hjelpe meg med mine plager. Men hvilket produkt? Anonymkode: 65813...d09
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 Er du blitt undersøkt for endiometrose? Du beskriver typiske tegn.. Anonymkode: 4294b...d3d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du blitt undersøkt for endiometrose? Du beskriver typiske tegn.. Anonymkode: 4294b...d3d Nei, hvor undersøker de det? Anonymkode: 65813...d09
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: Nei, hvor undersøker de det? Anonymkode: 65813...d09 Bestill time hos gynekolog. Google endiometrose. Det er veldig vanlig, og utrolig lite kjent hos leger dessverre Anonymkode: 4294b...d3d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Skrevet 8. mars 2020 Kjenner meg igjen i det du beskriver. Har endometeriose, det har blitt bekreftet ved operasjon som er den eneste måte å bekrefte det på utenom symptomer. "kjemisk behandling" er p-sprøyte. Det taklet ikke jeg heller. Fikk behandling med en sprøyte i mnd i 6mnd,og slet i årevis etterpå. Hormoner gikk helt amok. Sluttet så helt med hormonell prevensjon i 5år, fikk to barn og mannen steriliserte seg. Har hatt tre operasjoner med noen års mellomrom for å fjerne endometeriose vev i bukvegg, men mistenker også i bl.a tarm (noe man ikke kan se utover arrvev). Så kommer snart til å be om å komme over i overgangsalder i en alder av 40 Men det kan være at det finnes bedre metoder nå. Det man må er jo å stoppe El. Søk opp en gynekolog som er god på endometeriose for utredning. Ikke sikkert det er det, men verdt å sjekke. Anonymkode: a6881...5d3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Tusen takk for svar! Skal sjekke opp dette. Anonymkode: 65813...d09
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 Jeg har hatt samme problem som deg. Og det ble verre etter hver svangerskap. Tilslutt ble det sånn at jeg måtte være hjemme fra jobb, fordi jeg lå i fosterstilling og kastet opp de første to dagene ved mens. De siste fire årene har jeg gått på Loette 28, en type ppiller. Jeg utsetter mensen med dem, og har kun mens ca en -to ganger per år. I samarbeid med gynekolog på sykehuset. Anonymkode: 5551e...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå