Gå til innhold

Helsepersonell!?Det er jo håpløst å vite med detta koronaviruset!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i utlandet og kom hjem 15.februar. Retningslinjer fra jobb sier de som kom hjem etter 17 februar skal i karantene. Det er hva da, 16 til 27 dagers inkubasjonstid? Nå hoster jeg, type tørrhoste. Har småvondt i halsen. Men ellers fin. Det er jo tida for sykdom uansett så hvordan i huleste skal jeg vite?? Jeg kan jo ha blitt smitta på butikken for alt jeg vet. Av enten det ene eller det andre. Jeg er ikke hysterisk for å få dette bare så det er sagt, men jeg jobber på sykehuset (ikke i nærkontakt med pasienter, men i samme avdeling). 
 

hva gjør dere andre helsepersonell med hoste og sår hals i disse dager?

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden du har vært i utlandet blir du hjemme.

Anonymkode: bee2c...1ba

Jeg var i Polen, som såvidt jeg vet ikke har noen smittede enda. Hadde det vært Italia hadde jeg ikke lurt. 

Men skal man virkelig være hjemme bare fordi? I tilfelle? Er jeg sjuk har jeg jo smitta mange allerede...

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retningslinjene nå sier jo bare at man skal være hjemme om man har vært i et utsatt land eller oppholdt seg sammen med en person med bekreftet smitte?

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i Polen, som såvidt jeg vet ikke har noen smittede enda. Hadde det vært Italia hadde jeg ikke lurt. 

Men skal man virkelig være hjemme bare fordi? I tilfelle? Er jeg sjuk har jeg jo smitta mange allerede...

Anonymkode: a811c...bc7

Polen har smittede, er noen dager siden det ble meldt om de første.

Anonymkode: bee2c...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være hjemme uansett nå, ved hoste, feber o.l. Sykepleier. 

Anonymkode: fc935...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Polen har smittede, er noen dager siden det ble meldt om de første.

Anonymkode: bee2c...1ba

Ja jeg så det nå. Men nå står det at inkubasjonstiden er mellom 0-14 dager? 

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal være hjemme uansett nå, ved hoste, feber o.l. Sykepleier. 

Anonymkode: fc935...21b

Ok. 

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke gå! Ta iallefall kontakt med arbeidsgiver først.

Anonymkode: fc935...21b

Ja jeg skal gjøre det :)

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Polen har smittede, er noen dager siden det ble meldt om de første.

Anonymkode: bee2c...1ba

Ja, men dermed var det ikke et utsatt land da hun var der og er det fremdeles ikke.

Ironien er jo at det per i dag er Norge som er et utsatt land med en sjuende plass på verdenstoppen i antall registrerte smittede. Så ja, vi har vært i utsatte land- vi har vært i Norge.

 

Anonymkode: 3687b...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slike symptomer bør du med ditt yrke bli hjemme nå uansett HI.

Anonymkode: 3687b...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men dermed var det ikke et utsatt land da hun var der og er det fremdeles ikke.

Ironien er jo at det per i dag er Norge som er et utsatt land med en sjuende plass på verdenstoppen i antall registrerte smittede. Så ja, vi har vært i utsatte land- vi har vært i Norge.

 

Anonymkode: 3687b...d48

Nordmenn blir satt i karantene når de kommer til andre land, siden vi er en stor smitterisiko

Anonymkode: 8fa21...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nordmenn blir satt i karantene når de kommer til andre land, siden vi er en stor smitterisiko

Anonymkode: 8fa21...f63

Kilde? Gjelder det alle land? Hva gjør de hvis nordmenn f.eks. reiser til spania? 

Anonymkode: 88f5e...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk blir så hysteriske. Folk blir jo knapt nok syke av disse korona-greiene.

Anonymkode: b6d98...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk blir så hysteriske. Folk blir jo knapt nok syke av disse korona-greiene.

Anonymkode: b6d98...fa6

Ikke i Norge enda nei.

Anonymkode: 8fa21...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk blir så hysteriske. Folk blir jo knapt nok syke av disse korona-greiene.

Anonymkode: b6d98...fa6

Det er jo ikke sant, se på nyhetene nå

Anonymkode: 88f5e...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk blir så hysteriske. Folk blir jo knapt nok syke av disse korona-greiene.

Anonymkode: b6d98...fa6

Jeg er som sagt ikke redd. Ikke nå, ikke når det var svineinfluensa. Men det er helt ekstremt fokus på det på jobb, med god grunn. Jeg jobber ikke med somatisk Syke pasienter så sånn sett er det jo greit. Men jeg vet jo ikke om alle som kommer, hva de evt har av sykdommer fra før. 

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke i Norge enda nei.

Anonymkode: 8fa21...f63

Det gjelder verden generelt. De som testes nå har oftest svake eller ingen symptomer. 

I starten var det kun de sykeste som ble testet. Nå testes alle som kjenner, noen som kjenner noen som kanskje har vært i Italia. Ergo får de frem en mye større gruppe som tester positivt. De som har ingen eller svake symptomer. 

Anonymkode: d9075...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn i Italia som ligger på respirator pga corona. Han er ikke 40 en gang, ikke andre sykdommer. Så dette er alvorlig!! 

Anonymkode: b8b68...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en venn i Italia som ligger på respirator pga corona. Han er ikke 40 en gang, ikke andre sykdommer. Så dette er alvorlig!! 

Anonymkode: b8b68...4bf

Ja, sikkert. Så moro å jage opp folk på den måten, ikke sant?

Anonymkode: b6d98...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker sant. Dette fikk jeg vite idag om vennen som ligger i respirator.. HVORFOR SKULLE JEG LYVE???? Ting er alvorlig for noen mens andre takler det bra

Anonymkode: b8b68...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også dette er litt vanskelig å vurdere. Jobber med svake mennesker å må være ekstra forsiktig. Har ikke vært i disse landene og har ikke vært i kontakt med smittede som jeg vet om. Men, jeg har jo vært rundt på kjøpesenter og diverse, og min sønn har vært på turnering i Kristiansand.

Blir noen her i huset forkjøla tør jeg ikke annet enn å ringe legesenteret for å høre.

Anonymkode: abf78...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nordmenn blir satt i karantene når de kommer til andre land, siden vi er en stor smitterisiko

Anonymkode: 8fa21...f63

Har du noen kilder på dette? Datteren min (bor i England)skal egentlig hjem en tur før påske, men hvis hun risikerer å bli satt i karantene, må hun jo bare stå over. 

Anonymkode: 26f0f...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns også dette er litt vanskelig å vurdere. Jobber med svake mennesker å må være ekstra forsiktig. Har ikke vært i disse landene og har ikke vært i kontakt med smittede som jeg vet om. Men, jeg har jo vært rundt på kjøpesenter og diverse, og min sønn har vært på turnering i Kristiansand.

Blir noen her i huset forkjøla tør jeg ikke annet enn å ringe legesenteret for å høre.

Anonymkode: abf78...323

Ja det er nettopp det. Jeg var jo på flyplass 15 februar. Thats it. Men jeg har jo vært på kjøpesenter, i butikken, en tur på byen, etc etc. Har barn som går på skole med 500 elever så de kan jo ha vært borti noe.... så med sår hals og hoste nå er det jo håpløst å vurdere?!

Anonymkode: a811c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...