Gå til innhold

14 åring og fotvorte......OMG


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min har en forhørte. Midt under hælen. Er liten. Iallefall ytre sett. Hun har hatt den lenge, men den har ikke vert plagsom. Den har nærmest vert glemt. Men, for et år siden bestemte vi oss for å fjerne den. Fikk noe på apoteket, skulle pensle på, og så skrape av, og pensle på. 

Første gangen vi hadde på, bare litt, akkurat på vorta, og himmel og hav for ett et helvetet.....det sviiiiiir.....aaauuuuuuuu.....

En uke etterpå skulle vi ha på en gang til, en ørliten dråpe..... og igjen, ett vanvittig spetakkel, ho påstår at det er så vondt og det svir, og det er et virkelig helvete her hjemme. Djiiiiiises..... 

Siden rørte vi ikke bort å og det har ikke vert ett tema hun går på foten og alt greit. Men nå begynner det å bli styr igjen....den er vond, hun krever full narkose.....

Off, ikke lett når 14 åringen er sånn.

Tips, seriøse altså, mottas med takk. 

Orker ikke masse tilbakemeldinger om at 14 åringen min er teit og må ta seg sammen. 

 

Anonymkode: 06b6c...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, narkose for å fjerne en vorte 😅 Det får hun iallfall ikke, det kan du bare forsikre henne om. Hun er en pingle og må rett og slett ta valget om å ha fotvorten eller få den fjernet. Be henne slutte og klage, men gjøre noe med det. Gå til legen og fryse den i stedet for disse smøregreiene.

Anonymkode: 20308...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10-åring som har fjernet tre stykker med frysing. Hun turner og er barbeint i hallen flere ganger i uken og sånt smitter jo så hun har da hatt tre stykker.

Å fryse dem har ikke vært vondt altså, gått helt fint. Svir ikke ihvertfall. Hun har ikke sagt et kvekk når vi har gjort det, og hun ville jo sagt ifra om det gjorde vondt/svei.

Vi har fryst den hjemme, med sånt frysemiddel kjøpt på apotek. Men du kan fryse hos legen også.

Anonymkode: ec0eb...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananskall har fungert her to ganger. Innsiden av bananskallet gnis på vorten noen ganger hver dag, evt teipes på over natt. Det gjør iallefall ikke vondt, men ikke sikkert det fungerer på alle. Skader ikke prøve...

Anonymkode: fd4db...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp vorteplaster og be hu ta seg sammen. Har behandla 6 åringen sin på fingeren og vi klipper mye av den hver gang. 

Anonymkode: fd39a...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld, men nå måtte jeg le. Ser henne for meg, de kan være rimelig dramatiske 🤣

Anonymkode: e4a95...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotterapeut. Ta deg en kaffe selv mens hun får behandling. 

Anonymkode: 10b76...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om å ta på Embla plaster for så å gå til legen og fryse 👍 

Så d skal vi prøve etter maaaange besøk hos fotterapeuten 😅

Anonymkode: 59a53...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fikk tips om å ta på Embla plaster for så å gå til legen og fryse 👍 

Så d skal vi prøve etter maaaange besøk hos fotterapeuten 😅

Anonymkode: 59a53...795

Sånn plaster barnehagebarn får når de skal ta blodprøve. 
Blir mange tøffe tak i årene som kommer for fjortisen. 

Anonymkode: 0889f...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det middelet svir som bare f...!! Sønnen min hadde en fotvorte for noen år siden, jeg smurte på sånt middel, fikk litt på fingeren og jeg kan love deg, det SVIR!!! Det er et etsende middel, står tydelig på flasken at det ikke må komme bort i frisk hud!! 
 

men jeg har prøvd bananskall teipet på over natten, det hjalp, men tok noen uker...siste vorten han hadde var vi hos lege å fikk fryst! Det var effektivt, men det var ikke helt smertefritt..

ang bananskall, er det et gammelt kjerringråd, det gjør at vorterøttene trekker seg sakte men sikkert ut, modnes på en måte, så kan en pirke den bort. Men min erfaring er som sagt at det tok noen uker, litt travelt å teipe på bananskall hver kveld i flere uker...

Anonymkode: 8cd82...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min har en forhørte. Midt under hælen. Er liten. Iallefall ytre sett. Hun har hatt den lenge, men den har ikke vert plagsom. Den har nærmest vert glemt. Men, for et år siden bestemte vi oss for å fjerne den. Fikk noe på apoteket, skulle pensle på, og så skrape av, og pensle på. 

Første gangen vi hadde på, bare litt, akkurat på vorta, og himmel og hav for ett et helvetet.....det sviiiiiir.....aaauuuuuuuu.....

En uke etterpå skulle vi ha på en gang til, en ørliten dråpe..... og igjen, ett vanvittig spetakkel, ho påstår at det er så vondt og det svir, og det er et virkelig helvete her hjemme. Djiiiiiises..... 

Siden rørte vi ikke bort å og det har ikke vert ett tema hun går på foten og alt greit. Men nå begynner det å bli styr igjen....den er vond, hun krever full narkose.....

Off, ikke lett når 14 åringen er sånn.

Tips, seriøse altså, mottas med takk. 

Orker ikke masse tilbakemeldinger om at 14 åringen min er teit og må ta seg sammen. 

 

Anonymkode: 06b6c...09e

Synes ikke 14 åring er teit og må ta seg sammen, synes faktisk du er utrolig teit og du må virkelig ta deg sammen. Må være forferdelig å ha deg som mor, unnskyld meg 👍

Anonymkode: b2ec0...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fikk tips om å ta på Embla plaster for så å gå til legen og fryse 👍 

Så d skal vi prøve etter maaaange besøk hos fotterapeuten 😅

Anonymkode: 59a53...795

Emla

Anonymkode: 39042...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke svi hvis du påfører det riktig. Min 8-åring har hatt et par fotvorter, og hun er pysete. Har ikke sagt et ord om at det svir. Men, du skal bruke en sånn q-tips som følger med, og kun ha det oppå vorta. Der er det følelsesløst så hun skal ikke kjenne noe da. Får du det på frisk hud så gjør det vondt. Det er etsende. 

Anonymkode: 9c580...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si som sant er: hvis hun ikke behandler den og får den vekk, så risikerer hun å smitte seg selv flere steder, på den andre foten også. Og da blir det mer vondt.

Anonymkode: 7d63f...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe ok å si at noen er teite og pinglete fordi det er noe man ikke takler! Gjelder både barn og voksne!

Så til problemet med vorten: Noen fotvorter kan være skikkelig hardnakkede. En av mine barn hadde en i et par år. Først kjøpte vi egne «frysegreier» på apoteket. Det tok ikke knekken på den. Dro så til vanlig lege to ganger, og prøvde å fryse den der. Han hadde gass som var mye kaldere enn det vi hadde kjøpt på apoteket. Etter to ganger hos han, måtte han sende oss til hudlege. Var der et par ganger også, før den seige og utholdende vorten døde. Så det er ikke bare bare bestandig😬

Anonymkode: ba2b2...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke 14 åring er teit og må ta seg sammen, synes faktisk du er utrolig teit og du må virkelig ta deg sammen. Må være forferdelig å ha deg som mor, unnskyld meg 👍

Anonymkode: b2ec0...f33

Forklar deg litt mer om denne kommentaren......

Anonymkode: 06b6c...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, narkose for å fjerne en vorte 😅 Det får hun iallfall ikke, det kan du bare forsikre henne om. Hun er en pingle og må rett og slett ta valget om å ha fotvorten eller få den fjernet. Be henne slutte og klage, men gjøre noe med det. Gå til legen og fryse den i stedet for disse smøregreiene.

Anonymkode: 20308...004

Har du hatt fotvorte? Det kan være forferdelig vondt, spesielt om den sprekker litt opp. Å smøre på det middelet er da helt ubeskrivelig vondt! Så å be en 14 åring om å "ta seg sammen" er ingen vits. Det ER vondt, veldig vondt! Men støtter forslaget om å fryse den vekk, det var mye mindre vondt enn å smøre på. 

Anonymkode: 05a37...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forklar deg litt mer om denne kommentaren......

Anonymkode: 06b6c...09e

Jeg synes ikke mor er noe snill mot sin datter. Hun latterliggjør henne. Rart 14 åringer blir som de blir når hennes mor er mer fjortis enn sin egen datter. 

Anonymkode: b2ec0...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med å bruke en kjempedyr krem på resept, husker bare ikke hva den heter . Men kostet ca 7-800kr for 1 mnd bruk. Måtte bruke i ca 3 mnd før den forsvant i tillegg ....

Det har vært det eneste som har hjulpet min datter, vi prøvde alt, frys, pensling og kjerringråd

Anonymkode: 450b5...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...