Gå til innhold

Mine tanker rundt kvinnedagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinnedagen jeg tror denne dagen bare blir viktigere og viktigere år for år. Noe som egentlig burde være unødvendig i år 2020.
Jenter blir utestengt av gutter for de er for de veier mer en 60 kg. Jenter skal tåle å bli kalt hore, fitte, og andre nedverdigede ord. 
Unge jenter blir  sendt ut av landet og giftet bort og nektes videre skolegang. 
Jeg trodde foresten også at  det å titulere seg etter hva mannen jobber med var noe vi sluttet med i Norge  for  mange mange år siden, men nei da våre bloggere titulerer seg etter hva mannen jobber med, hvorfor ? 
Hva skjedde med egenverdien og stoltheten  i hva du jobber med? 

Nei kvinner og jenter det er på tide å stå i mot. Si nei dette er ikke greit.

Anonymkode: 882f4...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, stakkars oss... 

Anonymkode: 14395...1c5

Skrevet

Kvinner utestenger kvinner fordi de ikke «passer inn» i deres krets. Kvinner støtter ikke hverandre. Kvinner kaller hverandre hore, fitte, tøs, billig osv. 

Mødre sender døtrene sine ut av landet for å giftes bort. De sier ikke noe på dette. Mødre aksepterer at mannen bestemmer i huset. 

Noen kvinner tar tittelen til sin mann for å vekke interesse. De er nok ikke underdanige.

Kvinner hater kvinner, og ingen er styggere mot kvinner enn kvinner selv. 

Kvinnedagen hjelper ikke en sjel. 

Anonymkode: 6968f...fce

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvinnedagen jeg tror denne dagen bare blir viktigere og viktigere år for år. Noe som egentlig burde være unødvendig i år 2020.
Jenter blir utestengt av gutter for de er for de veier mer en 60 kg. Jenter skal tåle å bli kalt hore, fitte, og andre nedverdigede ord. 
Unge jenter blir  sendt ut av landet og giftet bort og nektes videre skolegang. 
Jeg trodde foresten også at  det å titulere seg etter hva mannen jobber med var noe vi sluttet med i Norge  for  mange mange år siden, men nei da våre bloggere titulerer seg etter hva mannen jobber med, hvorfor ? 
Hva skjedde med egenverdien og stoltheten  i hva du jobber med? 

Nei kvinner og jenter det er på tide å stå i mot. Si nei dette er ikke greit.

Anonymkode: 882f4...f35

1. Nei, jente blir ikke utestengt av gutter. Noen gutter har noen idiotiske holdninger, fordi de har jenter som flokker seg til dem. Det løses ved å ikke henge med gutter som har idiotiske holdninger.

2. Jenter kaller jenter for hore, fitte, og andre nedverdigende ting. Det at noen jenter utsettes for andre jenters vold løses ved å lære jenter å la være å oppføre seg på den måten.

3. Unge jenter sendes ut av landet av sine mødre. Dette løses ved å være mindre tilgivende overfor kvinners undertrykking av selv sine egne barn.

4. Dette er kvinner som har som jobb å blogge. De færreste av disse ønsker å bli kjent som, "bloggedama". De ønsker seg en tittel, uten å ha jobbet for den. Da er det lettvint å ta tittelen til partneren, som faktisk har jobbet hardt for tittelen sin.

5. Hva skjedde med stoltheten til arbeiderne? Vi ble akademikere, alle sammen, så så vi ned på rørmokeren, elektrikeren, og alle de andre håndverkerne. Det skader bare oss selv, for nå er ikke lenger det å bare ha en jobb, som en har drevet med i mange år, noe å være stolt av i seg selv. I stedet er penger og status alt.

Nei kvinner og jenter, dette holder ikke. På tide å ta ansvar!

Anonymkode: ed299...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...