Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Skrevet 8. mars 2020 Bare meg som blir sikkelig nervøs når barnevernet setter opp en «evaluerings møte» for meg så er dette som en (eksamen) om du består eller ikke. Føler at de er bare ute etter å ta mitt barn en å «hjelpe» bekymring her og bekymring der, Tenker bare på den dagen jeg får fred fra dissa folka, Har sammerbeidet med de i nå 2 år og holder på å bli gal, truer med omsorgsovertakelse hele tiden, gjør de det? nei. Føler de sier det bare for å få meg på de tiltakene de vil ha meg i. Mvh els Anonymkode: 60d28...e8f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #2 Skrevet 8. mars 2020 Evaluering er til både for deg, barneverntjenesten og eventuelt andre som er innvolvert i tiltakene. Det handler primært om å kvalitetssikre at tiltaket er riktig, fungerer det, følger alle parter opp sin del av avtalen og er det ønskelig med justering eller andre tiltak. Alle tiltak skal evalueres innen hver 3.måned. Anonymkode: f293c...683
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Skrevet 8. mars 2020 Hvorfor vil du ikke delta på tiltakene? De er ment for å hjelpe deg Anonymkode: 989a8...cf3
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. mars 2020 #4 Skrevet 8. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bare meg som blir sikkelig nervøs når barnevernet setter opp en «evaluerings møte» for meg så er dette som en (eksamen) om du består eller ikke. Føler at de er bare ute etter å ta mitt barn en å «hjelpe» bekymring her og bekymring der, Tenker bare på den dagen jeg får fred fra dissa folka, Har sammerbeidet med de i nå 2 år og holder på å bli gal, truer med omsorgsovertakelse hele tiden, gjør de det? nei. Føler de sier det bare for å få meg på de tiltakene de vil ha meg i. Mvh els Anonymkode: 60d28...e8f Jeg skjønner at det kan være vanskelig å tenke rasjonelt i en slik situasjon, det angår jo de kjæreste i livet ditt. Du må likevel prøve å endre fokus. Dere skal spille på lag, både du og de vil det beste for barna dine. Når de ser ting du ikke ser, må du stole på at de vet hva de gjør, og ettersom noen har meldt bekymring er ikke barnevernet alene om å bedømme annerledes enn deg. Det er derfor en viss sjanse for at de har rett. Vis dem at du ønsker å forstå, og ønsker å gi barna dine det beste, putt stoltheten din i en skuff og finn den heller frem en gang du har bruk for den. Det er ikke bare barnevernet sin mening som teller i evalueringen. Du skal også gi din mening. Er du uenig i tiltaket, så argumenter for hvorfor. Husk i argumentasjonen at det er barna som er fokus. Det er lov å si at du synes det er vanskelig, at du ikke føler du får det til, eller at du føler barna mistrives med det aktuelle tiltaket. Kanskje har du misforstått noe i det, eller kanskje er det bare feil. Kom gjerne med løsningsforslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå