Gå til innhold

Florida i påskeferien...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal til USA, ikke Florida men ikke langt unna. Uka etter påske. 

Anonymkode: 80715...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi ingen er smittet eller så og si ingen blir testet? Vesentlig forskjell. For en uke siden hadde USA 100 smittede og 14 døde. Hvordan får en det til å stemme? Jo det er valgkamp og Trumph har annonsert at han har "stoppet" corona

Anonymkode: 02086...2d1

I California er det mange smittede. I New York likeså. Men ikke i Florida. Lille Norge er jo talentløse og har mange smittede. 
 

Anonymkode: 5ff63...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I California er det mange smittede. I New York likeså. Men ikke i Florida. Lille Norge er jo talentløse og har mange smittede. 
 

Anonymkode: 5ff63...393

Du er klar over at i USA måned betale for testene selv? Før du drar eller danner deg opp en mening hadde jeg tatt meg en liten tur på Reddit og sjekket der hva de skriver om USA...

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja dere for gjøre som dere vil jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor det å reise er blitt så viktig akkurat nå. Det er for meg helt helt utenfor mitt fatte evne og jeg håper virkelig dere for kjenne det på kroppen eller lommeboken når ingen forsikringsselskaper kommer til å betale ett øre til dere!🤬

Anonymkode: f46ae...534

Det landet tre fly fulle med charterturister fra nord-Italia i Tromsø for bare noen få dager siden. Tror du virkelig det hjelper at nordmenn holder seg hjemme? 

Hva med busslaster med turister fra Tyskland og cruiseskipene fra hele verden som dukker opp i alle havner fremover mot sommeren? 

Anonymkode: f151a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det landet tre fly fulle med charterturister fra nord-Italia i Tromsø for bare noen få dager siden. Tror du virkelig det hjelper at nordmenn holder seg hjemme? 

Hva med busslaster med turister fra Tyskland og cruiseskipene fra hele verden som dukker opp i alle havner fremover mot sommeren? 

Anonymkode: f151a...54a

Nei selvsagt tenker jeg også at de andre landene skulle holdt seg for godt å reise. Hva tenker de med egentlig?? Jeg er så uendelig sjokkert over verden at jeg har ikke ord!

Anonymkode: f46ae...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er klar over at i USA måned betale for testene selv? Før du drar eller danner deg opp en mening hadde jeg tatt meg en liten tur på Reddit og sjekket der hva de skriver om USA...

Anonymkode: f46ae...534

Kjenner flere som jobber i helsevesenet i Florida. Hører nok heller på dem. Har akkurat vært der jeg, reiser ikke tilbake før om et halvår. Mer farlig å bli lagt inn på virussykehuset Ullevål. 

Anonymkode: 5ff63...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså; det er alvorlig ja. Men nan må sette ting litt i perspektiv. Det er Ca 4600 smittede i Italia, ca 200 døde. I 2016/2017 var det 130 000 nordmenn som fikk influensa. Ca 6000 trengte sykehusbehandling og 1700 nordmenn døde! 
 

pr i dag er faktisk corona ikke spesielt mye sammenliknet med ordinær influensa!

Anonymkode: 97400...3de

Du er ikke oppdatert. Italia har over 7000 smittede i dag, søndag og 366 døde. Over hundre nye døde siste døgnet og over 1500 nye smittede siste døgnet.

 

Anonymkode: eed18...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa på svenske nyheter i kveld at de har fått hjem svensker som har testet positivt etter ferie i USA nå. Problemet i USA er sterkt underrapportert! Per fredag var det kun utført 1,500 tester og befolkningen er på 330 millioner!!  Hadde droppet USA ferien en god stund fremover. Det er større fare der enn i Europa for at folk ikke overholder karantene, da de faktisk ikke har råd til å være hjemme fra jobb. 

Anonymkode: 179f2...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vaksinerer mot meslinger er ikke i område med tuberkulose og reiser aldri på jobb når jeg er syk. Grunnen til at jeg håper de ikke betaler er nettopp fordi nå har de muligheten til å avlyse. Vi ventet familie i påsken som jeg ikke hadde sett på leeenge de gjorde det eneste fornuftige og avbestilte. Sånn er livet, man tar faktisk ansvar. Ting skjer og da må man rett og slett innrette seg. 

Min svigermor er en av de idiotene som blant annet befinner seg rundt omkring. Hun er i absolutt faresone røyker, har hatt hjerteinfarkt og har diabetes. Allikevel valgte hun å reise til utsatt område i Spania fordi hun fant billige billetter. Hun ble syk tre dager før hjemreise. Hun har reist hjem har vert kjempe syk i nå snart 3!!!!! Uker fortsatt ikke vert hos lege eller ringt en liten bjelle at dette kan være korona. Når min mann forskrekket spurte om det ikke er korona var svaret hennes nei det er bare opphauset tull fra media 🤯 altså jeg vet rett og slett ikke om det er lovlig å være så dum en gang. 
så hun er ikke velkommen i nærheten av oss en gang før hun er helt frisk. Hun valgte å reise på sparket da så mange hadde avbestilt billettene 😫 jeg kan ikke tenke meg hvor mange hun har gått rundt  og eventuelt smittet eller hvor mange som faktisk er smittet her i Norge av slike idioter som min egen svigermor !!

Anonymkode: f46ae...534

Så din svigermor har vært så uheldig at hun for tre uker siden var i kontakt med en av de 200-300 hundre personene som var smittet i Spania på det tidspunktet? Av 46 millioner spanjoler, så er det ganske godt gjort av svigermor. Sjansen er stor for at svigermor har rett her😊

Anonymkode: b1328...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ut å reise i påskeferien til et land i Asia. Har betalt 35 000 kr for billettene lenge før Corona. Vi kan ikke avbestille billettene, får ikke det igjen på forsikringen så lenge ikke FHI fraråder reise til landet. Vi kommer til å reise så fremt FHI ikke sier noe annet. Det er flere smittet i Norge enn i det landet vi skal til. Anser at å kjøre kollektivt i Oslo er farligere enn å sitte på et fly.

Anonymkode: 4f665...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig tester ikke amerikanere seg. De må tale testen selv, og hvis den er positiv må de holde seg ulønnet hjemme. Mange har uansett ikke råd til behandling om de skulle trenge det. Det eneste positive er at det kan bli tydelig for en del vippesmerikanere akkurat hvor råttent helsesystemet er. Håper det gir utslag i valgkampen. 

Anonymkode: cb531...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.3.2020 den 21.01, Anonym bruker skrev:

Altså; det er alvorlig ja. Men nan må sette ting litt i perspektiv. Det er Ca 4600 smittede i Italia, ca 200 døde. I 2016/2017 var det 130 000 nordmenn som fikk influensa. Ca 6000 trengte sykehusbehandling og 1700 nordmenn døde! 
 

pr i dag er faktisk corona ikke spesielt mye sammenliknet med ordinær influensa!

Anonymkode: 97400...3de

Det dør 100-130 pr dag i Italia. Og dette har nettopp begynt.. 

Anonymkode: 31b14...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flyskam har blitt litt gårdagens nytt, er det greit å kunne ha litt solidaritetsskam...🙄

Anonymkode: f151a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det dør 100-130 pr dag i Italia. Og dette har nettopp begynt.. 

Anonymkode: 31b14...0f5

Hvor har du fått disse tallene fra og hvor lenge har det død mellom 100-130 PR dag?

Eneste mulighet for at dette stemmer er at alle som har død av dette har gjort det i løpet av de fire siste dagene. 

Anonymkode: f151a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det dør 100-130 pr dag i Italia. Og dette har nettopp begynt.. 

Anonymkode: 31b14...0f5

Dette gjelder også i Norge. Nordmenn har gjennomsnittlig et mye svakere immunsystem.

Anonymkode: e1495...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette gjelder også i Norge. Nordmenn har gjennomsnittlig et mye svakere immunsystem.

Anonymkode: e1495...ff7

Dør det mellom 100-130 stk hver dag i Norge pga corona? Da skjønner jeg at vi bør få panikk for da lyver både helsevesen, medier og alle for oss. Hvorfor gjør de det? Er det biologisk krigføring de prøver å holde skjult??? 😱😱😱

Eller....??? Er dette bare atter ett hysterisk innlegg uten grobunn i virkeligheten. På lik linje med Italia innlegget 🙄

Anonymkode: f151a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du fått disse tallene fra og hvor lenge har det død mellom 100-130 PR dag?

Eneste mulighet for at dette stemmer er at alle som har død av dette har gjort det i løpet av de fire siste dagene. 

Anonymkode: f151a...54a

Dødstallet i Italia er nå på 463 personer, det har steget endel de 2 siste dagene.

Anonymkode: 17dd1...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dødstallet i Italia er nå på 463 personer, det har steget endel de 2 siste dagene.

Anonymkode: 17dd1...2a4

Steget en del er langt fra 100-130 som dør hver dag 🙄

Anonymkode: f151a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bestiller tur til Florida nå vil ikke reiseforsikringen gjelde da? Fordi man visste at det var tilfeller av smitte der? Hvis de stenger grensene og man ikke får dratt?

Anonymkode: c85ff...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Steget en del er langt fra 100-130 som dør hver dag 🙄

Anonymkode: f151a...54a

Det var ikke meg som sa det, poenget er at du ikke er oppdatert og at dødstallene stiger.

Anonymkode: 17dd1...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke meg som sa det, poenget er at du ikke er oppdatert og at dødstallene stiger.

Anonymkode: 17dd1...2a4

Ikke oppdatert? Jeg veit hvor mange som er døde i Italia og jeg veit det stiger. Men, med i overkant av 460 døde av viruset så måtte de alle ha død som jeg skrev 4 siste dagene for å kunne si 100-130 hver dag. Så i stede for å fortsette å spre skremselspropaganda kom heller med reelle faktatall. Som feks at 622 personer har blitt friske i Italia. 463 er døde og det er totalt 9172 smittede. 

Hvor mange har tenkt seg på Harry tur? Sverige har 261 smittede. Det er faktisk flere smittede enn Norge. 

Anonymkode: f151a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...