Gå til innhold

Katastrofe tanker og panikk for corona


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært så engstelig fram til idag... Jeg har lest mange artikler, spesielt om alle de smittende og døde i Italia. Jeg småbarnsmor, er livredd for å bli smittet. Enten jeg, mannen eller barna. Og spesielt mine foreldre som er i 60 år og har dårlig helse. Moren min spesielt. 
jeg har grått i hele dag, jeg klarer ikke å roe meg ned. Jeg tenker på alt og ingenting om hva hvis jeg blir smittet og dør. Jeg er 31 år, både jeg og mannen røyker. Det sies at røykere er ekstra utsatt. Jeg kan heller ikke stenge meg selv inne, jeg har en jobb å gå til. Jeg har barn som bruker bleier og medisin m, jeg må i butikken blant annet og til barnehagen blant annet. Dette ble rotete?

Men jeg er så frustrert og redd ☹️ Jeg aner ikke hvordan kroppen min vil takle om jeg blir smittet. Jeg tenker hva skjer med barna om jeg dør? Hvordan de må leve så små uten sin mamma? JEG HOLDER PÅ Å BLI GAL AV CORONA 

 

Jeg har ingen sykdommer heldigvis, men jeg røyker..... Kan noen vær så snill si noen betryggende ord?  Kommer jeg til å dø? Jeg tenkte idag, tenk om jeg blir smittet så blir jeg liggende i et rom på isolasjon å teller dagene 14 dager til jeg skal dø. Ingen hud kontakt med mine barn eller nære. Dette må være en jævlig trist måte å dø på? Seriøst? jeg takler ikke dette 

Anonymkode: eb561...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun 0,7% av de smittede dør

Anonymkode: 98326...4b1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun 0,7% av de smittede dør

Anonymkode: 98326...4b1

Men hvorfor er det så mange som har dødd i Kina og Italia da?

Anonymkode: eb561...690

Skrevet

Fordi deres helsetilstand er vesentlig dårligere enn våres, som bor i Europa. Og fordi de har mindre tilgang på god og riktig behandling. Om du blir smittet, så får du en forkjølelse. De som er utsatte grupper ( personer med sykdommer som f.eks hemmer immunforsvaret ), kan få mer fatale følger. 

Som min bestemor sa til meg, "det som skjer, det skjer. Om du skal dø nå, så er det ingenting du kan gjøre til eller fra. Skal det skje, så skjer det. "

Hun er litt overtroisk då, men det setninga hjalp:)

Anonymkode: 518bf...85b

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun 0,7% av de smittede dør

Anonymkode: 98326...4b1

Du er jo helt på bærtur! 3,4% av smittede dør. 
Hvis du er så engstelig, HI, så får du benytte anledningen til å bruke skrekken til å slutte å røyke! Du forkorter jo uansett livet ditt med utallige år pga sigaretter. Et virus er en forbigående trussel mot din helse. Dine daglige sigaretter er en konstant trussel mot din helse. Hvorfor røyker du hvis du er redd for å dø av respirasjonssvikt? Det er jo det du kommer til å dø av uansett; kols, hjertesvikt, lungekreft, slag... minst 10 år før du bør! 
Slutt å røyk! Røyking er galskap! Og det vet du! 

Anonymkode: b660e...594

Skrevet

For en fin mulighet og motivasjon til å stumpe røyken for godt. 

Anonymkode: 4f56d...05b

Skrevet

Jeg hadde vært reddere for å dø av røyken enn av korona. 

Ellers må du faktisk bare ta deg sammen. Hva hjelper det at du går rundt og gråter og tenker katastrofetanker? 

Anonymkode: 70899...518

Skrevet

Da hadde jeg i hvertfall stumpet den røyken på flekken. Men det er hverken sunt eller normalt å bli så redd for dette at du griner hele dagen.

Anonymkode: 5ee8a...9ff

Skrevet

Ohlalla! Større sjangs for å dø av kols og kreft når du røyker, men korona er du redd for🙉🙈😂😂

Anonymkode: 4ca79...418

Skrevet

Hadde da vært vesentlig mer redd for røyken. 

Spesielt fordi det påvirker dine barn. 70 forskjellige kreftfremkallende stoffer som dine barn puster inn. Du serverer blåsyre, asbest, kvikksølv og annet snadder inn i en barnekropp, men er bekymret for corona?  Vanlig influensa dreper ca 900 i året, i Norge. Har du vært redd for den før? Skaff litt perspektiv!

 

(Og hvis du røykte i graviditeten, så har du økt sjanse for at dine barn får astma og luftveissykdommer. Og svakere lunger. )

Anonymkode: 4ae05...f0a

Skrevet

Dagens😂😂. Jeg leker med livet mitt flere ganger hver dag(hver eneste gang du tenner på den røyken). Men ett influensa virus er du så redd for. Også kjempe smart og utsette to barn for det som tar livet av mange flere hver dag enn dette viruset gjør. Knall smart fokus

Anonymkode: 6a299...bbb

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo helt på bærtur! 3,4% av smittede dør. 
Hvis du er så engstelig, HI, så får du benytte anledningen til å bruke skrekken til å slutte å røyke! Du forkorter jo uansett livet ditt med utallige år pga sigaretter. Et virus er en forbigående trussel mot din helse. Dine daglige sigaretter er en konstant trussel mot din helse. Hvorfor røyker du hvis du er redd for å dø av respirasjonssvikt? Det er jo det du kommer til å dø av uansett; kols, hjertesvikt, lungekreft, slag... minst 10 år før du bør! 
Slutt å røyk! Røyking er galskap! Og det vet du! 

Anonymkode: b660e...594

Siste tallene er 0,7 %. Årsaken til at tallet går ned er at flere tester seg. I starten var det kun de alvorlig syke som kom til lege og fikk påvist smitten. Da var dødsraten på over 13%.

Nå drar alle som er litt snufs eller kjenner noen som har en onkel som jobbet sammen med noen der sjefen til kona har vært i Italia. Så nå får man i stor grad også med de som har svake eller ingen symptomer. Ergo synker dødsraten. 

Anonymkode: a62d3...bc8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siste tallene er 0,7 %. Årsaken til at tallet går ned er at flere tester seg. I starten var det kun de alvorlig syke som kom til lege og fikk påvist smitten. Da var dødsraten på over 13%.

Nå drar alle som er litt snufs eller kjenner noen som har en onkel som jobbet sammen med noen der sjefen til kona har vært i Italia. Så nå får man i stor grad også med de som har svake eller ingen symptomer. Ergo synker dødsraten. 

Anonymkode: a62d3...bc8

Var over 17% faktisk...

https://www.vg.no/nyheter/i/P9Apnp/saa-liten-er-risikoen-for-aa-doe-av-coronaviruset

 

Anonymkode: a62d3...bc8

Skrevet

Folk snakker om det som om det gjelder alle andre, bare ikke seg selv. 

"Det kommer ikke hit, vi blir ikke syke, og hvis vi blir syke får vi bare en forkjølelse. Garantert. Ingen av oss kommer til å få alvorlige respirasjonsproblemer, definitivt ikke".

 

Anonymkode: 1826d...989

Skrevet

Uavhengig av frykt for corona bør dere slutte å røyke så snart som mulig. 
Mannen min og søstera hans ville at foreldrene skulle slutte å røyke men de sluttet aldri. De røyka i alle år, til de begge døde av kreft som i stor grad skyldtes røyking i sekstiårene. Så barna deres var i 30-årene da de mistet begge foreldrene, og alle barnebarna var i alderen 0-5 år. Veldig trist og vondt for alle.

Om du slutter å røyke i dag får lungene fine bedret seg litt i dagene/ukene/månedene fram til du evt. blir smittet. Jo lenger siden siste sigarett jo bedre, men noen dager er bedre enn ingen dager, lungene blir bedre raskt med en gang du slutter å røyke.

Anonymkode: 1db8e...4c9

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siste tallene er 0,7 %. Årsaken til at tallet går ned er at flere tester seg. I starten var det kun de alvorlig syke som kom til lege og fikk påvist smitten. Da var dødsraten på over 13%.

Nå drar alle som er litt snufs eller kjenner noen som har en onkel som jobbet sammen med noen der sjefen til kona har vært i Italia. Så nå får man i stor grad også med de som har svake eller ingen symptomer. Ergo synker dødsraten. 

Anonymkode: a62d3...bc8

Jeg har også sett tallet 0,7%, men da for friske, ikkerøykende kvinner under 40 år. Ikke for hele befolkningen.

Anonymkode: bd97b...22b

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også sett tallet 0,7%, men da for friske, ikkerøykende kvinner under 40 år. Ikke for hele befolkningen.

Anonymkode: bd97b...22b

Alle kjenner en person i risikogruppen. Vi har ingen å miste.

Anonymkode: 1826d...989

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er det så mange som har dødd i Kina og Italia da?

Anonymkode: eb561...690

Min tanke er at det nesten kan se ut som viruset blir mildere og mildere desto flere ledd fra opprinnelig smitte en kommer.

Av de første smittede tusener så døde 20%.

Anonymkode: 98326...4b1

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også sett tallet 0,7%, men da for friske, ikkerøykende kvinner under 40 år. Ikke for hele befolkningen.

Anonymkode: bd97b...22b

Det er ikke et estimat, det er reelle dødstall for alle smittede siste måneden.

Anonymkode: 98326...4b1

Skrevet

Du er ikke i risikogruppen. Du kan bli syk, men du blir også frisk igjen. Du bør være mer bekymret for lungekreft enn corona. Corona er farlig for de eldste og for de med svekket immunforsvar.

Min mann røyker og jeg har en mild form for astma, jeg et ikke bekymret.

Anonymkode: 628c8...07c

Skrevet

Må si jeg tenker som deg HI, men skyver frykten foran meg. Er selv i risikogruppen som blir anbefalt å holde seg hjemme om det kommer et utbrudd her hvor jeg bor. Kun en som er positiv og i hjemmekarantene. 

Men har troen på at dette her er toppen og at det går nedover lengre ut på våren / sommeren vi kommer. Og det skulle være unødvendig at FHI må fortelle folk at de skal vaske hendene sine. Dette er noe som er normalt i min verden å gjøre og stiller med undrende til folks hygiene.....

Skrevet

* Barn og unge opp til 40 år har svært liten sjanse for å dø 

* En kvinne i 60 årene har liten sjanse for å dø 

* Stump røyken 

*Unngå store folkemengder og offentlig transport 

* Vask hendene grundig etter du har vært ute og før hvert måltid 

* Ha et lager av mat, medisin og hygieneartikler i huset

* Ikke besøk de eldre i familien hvis noen har feber, hoste, snue m.m.

Stor klem

Skrevet

Risikoen for å dø av noe røykerelatert er vel mye høyere enn å dø av corona. Er du ikke redd for KOLS, hjerteinfarkt, hjerneslag, lungekreft og annen type kreft?

Anonymkode: 776b1...9b5

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært så engstelig fram til idag... Jeg har lest mange artikler, spesielt om alle de smittende og døde i Italia. Jeg småbarnsmor, er livredd for å bli smittet. Enten jeg, mannen eller barna. Og spesielt mine foreldre som er i 60 år og har dårlig helse. Moren min spesielt. 
jeg har grått i hele dag, jeg klarer ikke å roe meg ned. Jeg tenker på alt og ingenting om hva hvis jeg blir smittet og dør. Jeg er 31 år, både jeg og mannen røyker. Det sies at røykere er ekstra utsatt. Jeg kan heller ikke stenge meg selv inne, jeg har en jobb å gå til. Jeg har barn som bruker bleier og medisin m, jeg må i butikken blant annet og til barnehagen blant annet. Dette ble rotete?

Men jeg er så frustrert og redd ☹️ Jeg aner ikke hvordan kroppen min vil takle om jeg blir smittet. Jeg tenker hva skjer med barna om jeg dør? Hvordan de må leve så små uten sin mamma? JEG HOLDER PÅ Å BLI GAL AV CORONA 

 

Jeg har ingen sykdommer heldigvis, men jeg røyker..... Kan noen vær så snill si noen betryggende ord?  Kommer jeg til å dø? Jeg tenkte idag, tenk om jeg blir smittet så blir jeg liggende i et rom på isolasjon å teller dagene 14 dager til jeg skal dø. Ingen hud kontakt med mine barn eller nære. Dette må være en jævlig trist måte å dø på? Seriøst? jeg takler ikke dette 

Anonymkode: eb561...690

Høres ut som du har fått tidenes beste motivasjon til å slutte å røyke. 👍🏼

Anonymkode: e5635...498

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke i risikogruppen. Du kan bli syk, men du blir også frisk igjen. Du bør være mer bekymret for lungekreft enn corona. Corona er farlig for de eldste og for de med svekket immunforsvar.

Min mann røyker og jeg har en mild form for astma, jeg et ikke bekymret.

Anonymkode: 628c8...07c

Jo, hun røyker. Da er hun i rissikogruppen! 

Anonymkode: b660e...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...