Gå til innhold

inne stengt på grunn av den nye samværs avtalen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei jeg saboterer eller ødelegger ikke samværet mellom lille gutten min eller pappa, men jeg skal ikke lyve at jeg føler meg innestengt med den nye samværs avtalen da far skal ha han 3 ganger i uka ein mandag ein torsdag og en søndag..  

Plutselig blir jeg invitert hos en bekjent på ei mandag eller torsdag men nei kan ikke da.. får då må jeg vente til han kommer og henter og leverer tilbake som det står på avtalen.. Om jeg vil til hytte tyr på en fredag til søndag så går ikke dette heller.. får jeg må tidlig hjemme siden pappa skal komme å hente.. 

og vi kan heller ikke gjøre noe med avtalen heller. Men det gjelder ikke bare meg. Han har nåkså lyst til å gå seg en tur på byen en lørdag men kan heller ikke siden da får han hangover osv.. Er dette en lovlig avtale?

Anonymkode: 5738b...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du og far er enige om at dere vil ha det annerledes, står dere helt fritt til å avtale det. 

Ja, det er en lovlig avtale innholdsmessig. 

Anonymkode: b0ed6...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gikk du med på avtalen da🙄

 

Anonymkode: 1464a...68b

advokaten til barnets far var mer hørt i saken en min og følte meg svært presset til og si ja

Anonymkode: 5738b...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

advokaten til barnets far var mer hørt i saken en min og følte meg svært presset til og si ja

Anonymkode: 5738b...7f0

Var dette i en rettsak? 

Uansett du har sagt ja, du kan forsøke å endre den. 

Anonymkode: 1464a...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye frihet trodde du at du skulle ha med et barn og når du ikke engang er sammen  med faren? 

Anonymkode: ed648...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye frihet trodde du at du skulle ha med et barn og når du ikke engang er sammen  med faren? 

Anonymkode: ed648...444

Frihet har da lite å gjøre med dette. Hun har takket ja til en elendig samværsavtale. 

 

Anonymkode: 1464a...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frihet har da lite å gjøre med dette. Hun har takket ja til en elendig samværsavtale. 

 

Anonymkode: 1464a...68b

Hele poenget er jo at det fremmer ungens tilknytning til begge foreldrene, ikke foreldrenes behov for fri og fest. Du har barn, deal with it.

Anonymkode: 5f250...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele poenget er jo at det fremmer ungens tilknytning til begge foreldrene, ikke foreldrenes behov for fri og fest. Du har barn, deal with it.

Anonymkode: 5f250...6e4

Jeg er enig i det, men at dersom er barn er hos far mandag, torsdag og søndag, og hos mor de andre dagene så blir uken til barnet veldig oppstykket og ustabil.
Har ikke barnet bedre av litt stabilitet enn å ikke bli flyttet rundt flere ganger i uken?

Anonymkode: d45e4...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var dette i en rettsak? 

Uansett du har sagt ja, du kan forsøke å endre den. 

Anonymkode: 1464a...68b

Går ikke an å endre så lenge far ikke er enig.. tror den sakkyndige vil synes det er fort lite 1 gang i uken og 1 annen vær søndag alså 1 til to ganger i uken, føler barnet blir sikkelig grinete etter samværene 

Anonymkode: 5738b...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele poenget er jo at det fremmer ungens tilknytning til begge foreldrene, ikke foreldrenes behov for fri og fest. Du har barn, deal with it.

Anonymkode: 5f250...6e4

Kan fint fremme tilknytting til begge foreldre med en samværsavtale som ikke er til ulempe for en av foreldrene. 

 

Anonymkode: 1464a...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Går ikke an å endre så lenge far ikke er enig.. tror den sakkyndige vil synes det er fort lite 1 gang i uken og 1 annen vær søndag alså 1 til to ganger i uken, føler barnet blir sikkelig grinete etter samværene 

Anonymkode: 5738b...7f0

Du kan ta det til retten om du vil. For å endre til en samværsavtale som ikke er til ulempe. 

 

Anonymkode: 1464a...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars unge, det må jo være veldig ustabilt og forvirrende? Kan ikke forstå at det er dette de har kommet frem som skal være det beste for barnet. 

Jeg ville gått videre med det, både for barn og foreldres del. 

Anonymkode: 69b0c...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm er samvær 2 ganger i uka 2-3 timer mye det og? alstå vær uke, har heller ikke noe kontroll på påske, 17 mai, sommerferie osv siden det er VÆR mandag, torsdag og søndag!..synes denne avtalen er veldig slitsom.. Men tviler sterkt på at far vil gå med  på vær torsdager og annen vær søndag.. jeg ser bare at barnet  oppfører seg annerledes etter samværene grunnen vet jeg ikke. Tenker dette er forvirrende for minstemann. Han liker heller ikke overgangene med å dra hjem til pappa og tror ikke den sakkyndige er noe til hjelp i samværs avtalen heller

Anonymkode: 5738b...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars unge, det må jo være veldig ustabilt og forvirrende? Kan ikke forstå at det er dette de har kommet frem som skal være det beste for barnet. 

Jeg ville gått videre med det, både for barn og foreldres del. 

Anonymkode: 69b0c...cd3

Sånn er det dessverre når man får samværs avtale via retten.. Mange ganger hører de på den andre partner om hvordan den ønsker samværene skal være også er det stor sjans for det. Ikke alltid de tenker på «barnets beste», barnets beste vett ingen, spesielt ikke på e lite barn på 1,7 som ikke kan snakke eller si noe. 
 

mange som blir sure når mødre ikke gir et barn under 2 år på overnatting hos far. Fins mange situasjoner, ikke alltid mødre mener dette på en vondt måte, Men mange små barn som kan bli litt små traumatisert av og våkne i en helt annen plass i fra hovedhjemmet. Jeg mener heller ikke at barnet aldri skal få sove hos far!

men spesielt for små barn, Og der barne  psykolog (sakkyndige tror jeg) skal vurdere i saker og om at barnet er klar osv utav en 3 timers samvær observasjon synes jeg neppe er en god nokk vurdering. Et lite barn/baby kan godt være noen timer vekke fra mor men en hel natt? 

Anonymkode: 5738b...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i det, men at dersom er barn er hos far mandag, torsdag og søndag, og hos mor de andre dagene så blir uken til barnet veldig oppstykket og ustabil.
Har ikke barnet bedre av litt stabilitet enn å ikke bli flyttet rundt flere ganger i uken?

Anonymkode: d45e4...be9

Kanskje, men i hovedinnlegget dreier ingenting seg om barnet. Kun om mor som føler seg innestengt så hun ikke kan treffe venninner, blant annet.

Anonymkode: 5f250...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje, men i hovedinnlegget dreier ingenting seg om barnet. Kun om mor som føler seg innestengt så hun ikke kan treffe venninner, blant annet.

Anonymkode: 5f250...6e4

Alle innleggene hennes dreier seg desverre mest om mor og hva hun vil og ønsker

Anonymkode: ee45c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle innleggene hennes dreier seg desverre mest om mor og hva hun vil og ønsker

Anonymkode: ee45c...52d

Sjarmerende

Anonymkode: 5f250...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyppig samvær er viktig for at barnet skal ha en kontinuerlig kontakt med far. Etterhvert kommer overnattinger også, så da er det viktig at barnet kjenner faren sin. At du føler at barnet ikke liker far er tullete.

Anonymkode: 7a817...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nå en avtale som hefter opp far like  mye. Både i hverdagen, påsken, sommeren og julen. Han kan heller ikke reise noen plass eller gjøre noe impulsivt disse dagene for han skal ha samvær.

Så jeg tenker dette er en avtale som ikke er liv laget. Jeg har veldig liten tro på at dette er en avtale kommet fra retten. I så tilfelle er både sakkyndig og rettsvesenet fullstendig inkompetent. 

En samværsavtale skal også inneholde fordeling av ferier og høytider i tillegg til fordeling i hverdagen.

Eneste som gjør at jeg kan være tilbøyelig til å kjøpe denne historien er hvis den er midlertidig. Type tre mnd frem gjør vi slik for at far og barn skal skape relasjoner. Deretter skal avtalen på nytt vurderes og tilpasses. 

Anonymkode: 26364...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette gjelderdeg som er så mot at far skal se barnet sitt? Du har hatt mange innlegg om alt fra ar far deltok for lite i svangerskapet til at besteforeldre ikke skal få se barnebarnet sitt osv.

Går barnet i barnehage? Dere har avtalt 3 ganger i uken. Hva med å endre dette litt feks til tirsdag, lørdag og søndag en uke og så tirsdag og torsdag uken etter?

 

da har dere helgene ledig til å gjøre ting. Mulig far kan ta barnet hjem til deg og være med på leggingen de dagene han har samvær? Målet er vel at barnet etterhvert skal overnatte hos far. Det er viktig at de får treffe hverandre ofte, far skal være en far, ikke en barnevakt som kommer innom.

 

Anonymkode: 1c0f0...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man BLIR låst om man har barn. Bytt ut pappa med fritidsaktiviteter så har du situasjonen for de fleste av oss. Jeg kan heller ikke gjøre som jeg vil alle dagene, for ungene må kjøres og hentes på treninger. I helgene er det kamper, så vi kan heller ikke reise bort. Fortell venninnene dine hvilke dager du kan inviteres, så får de forholde seg til det.

Anonymkode: 80031...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle innleggene hennes dreier seg desverre mest om mor og hva hun vil og ønsker

Anonymkode: ee45c...52d

alle innlegg? jeg ble medlem forrige uke, så frekke folk er allerede

Anonymkode: 5738b...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir invitert bort en mandag, så gjør det besøket mens barnet er hos far. Det samme med torsdag. Hvis du drar på tur en helg, kom hjem tidligere til samværet. Det er jo bare du som bestemmer at dette skal hemme deg. Du trenger ikke la det være hemmende.

Anonymkode: 7a817...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...