Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Hei, datteren til noen venner av oss har nettopp fått påvist cøliaki. Jeg skal lage en kake som jeg pleier å lage som inneholde sjokolade. Vanligvis har jeg brukt firkløver, men da jeg sjekket innholdsfortegnelsen stod det spor av hvete. Betyr det at jeg bør unngå denne? Stod det samme på melkesjokoladen. Anonymkode: bde29...42a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Bør unngå denne ja. Anonymkode: 50fe3...c37
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Kommer ann på hvor sterkt hun påvirkes av Cøliakien. De fleste kan tåle når det står kan inneholde spor av hvete ect. Men hør mer din venninne først for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 256a7...3d2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Merkingen "spor av" er bare en forsikring de fleste trykker på mange produkter som er produsert på maskinener det tidligere er produsert glutenholdige ting. For de aller aller fleste er disse produktene helt greie, og de få som er unntaket gir beskjed om dette. Så du kan fint bruke firkløver i kaken. Mitt barn med cøliaki er veldig sensitiv og har null problemer med "spør av" eller firkløver for den saks skyld. Anonymkode: 7c472...aa8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Skrevet 8. mars 2020 Spør dem. Vår sønn med cøliaki kan spise alt som er merket med "kan inneholde (spor) av", og de fleste med cøliaki tåler dette, men noen er mer sensitiv og må holde seg helt unna. Anonymkode: 7baca...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå