Gå til innhold

Jeg og venninne: SAMME NAVN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min gode venninne siden barndommen har tenkt på samme navn til hver vår jente. Tenker derfor vi må gå litt bort fra det, men for meg er dette navnet verdens fineste :( Er så vanskelig å tenke seg andre navn til barnet mitt. Hva ville dere gjort? Skal en få velge det, eller skal begge velge det bort? Eller er det ok at  barna har samme navn? 

Anonymkode: 05321...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt greit med samme navn. Ev. første mann til mølla.

Anonymkode: eabb7...918

Skrevet

Det gjør vel ikke noe om de har samme navn vel. Hvor vanlig er navnet da?

Anonymkode: b65fd...c87

Skrevet

Ingen problemer å ha samme navn.

Anonymkode: 10fb1...029

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller er det ok at  barna har samme navn? 

Det er helt ok 🙂👍, jeg har 2 gode venninner med samme navn, vi har alltid vært en trekløver, de har alltid bare gått som Amalie A og Amalie B, går helt fint 🙂. Foreldrene våre  var også venner. 

Anonymkode: b2498...70f

Skrevet

Det er ikke noe problem at de har samme navn, men hvordan bor dere da? Bor dere så nære hverandre at barna vil gå i samme barnehage, samme klasse, være mye sammen på fritiden osv? Da må du jo regne med at det blir et kose/kallenavn eller en bokstav etter navnet for å skille på de.

I klassen til datteren min går det tre jenter som heter Aurora, da blir det jo Aurora S, Aurora B og Aurora K.

Anonymkode: cfb39...a06

Skrevet

Venter dere jente samtidig begge to? Ellers er det jo førstemann til mølla.

Anonymkode: ec0af...e83

Skrevet

Begge kam bruke navnet. Helt fullstendig uproblematisk!

Anonymkode: 81910...09b

Skrevet

Bruk navnet. Det er ikke sikkert de to jentene skal henge sammen slik som du og venninna di. 

Skrevet

Haugevis av folk har samme navn.

Anonymkode: fab1a...371

Skrevet

Mi venninne tenkte på samme navn til si datter som jeg tenkte.

Amalie.

Hun fikk si datter, jeg mistet. Vi var gravide på nesten samme tid. Litt sårt må jeg si ( det ser ut til at jeg ikke kan få barn, dette er nå 19 år siden). Det er ei fantastisk jente der ute som heter Amalie! 

Anonymkode: a75dc...b8d

Skrevet

Først og fremst: Er dere gravide? Og venter jente begge to? 

Anonymkode: 095e8...01c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mi venninne tenkte på samme navn til si datter som jeg tenkte.

Amalie.

Hun fikk si datter, jeg mistet. Vi var gravide på nesten samme tid. Litt sårt må jeg si ( det ser ut til at jeg ikke kan få barn, dette er nå 19 år siden). Det er ei fantastisk jente der ute som heter Amalie! 

Anonymkode: a75dc...b8d

Klem til deg ❤️

Skrevet

ingen eier navn, så vil begge bruke det, så ser jeg ikke problemet

Anonymkode: f5c1b...439

Skrevet

Hva er problemet? 

Anonymkode: 2e041...858

Skrevet
På 7.3.2020 den 18.35, Anonym bruker skrev:

Jeg og min gode venninne siden barndommen har tenkt på samme navn til hver vår jente. Tenker derfor vi må gå litt bort fra det, men for meg er dette navnet verdens fineste :( Er så vanskelig å tenke seg andre navn til barnet mitt. Hva ville dere gjort? Skal en få velge det, eller skal begge velge det bort? Eller er det ok at  barna har samme navn? 

Anonymkode: 05321...c72

Kall ungen det du vil hun skal hete. Du og din venninne kommer jo ikke til å omgås daglig, og det er ikke en gang sikkert at dere blir boende samme sted i de årene barnet vokser opp.

Anonymkode: 036b6...4d5

Skrevet

Jeg synes den av dere som får en datter først bruker navnet, og hvis den andre også får en datter og fortsatt vil bruke det navnet så er det jo ikke noe problem. Da kan dere bare finne på et eller for å skjønne forskjell, Ida A og Ida S f.eks, slik de gjør i skole og bhg når flere heter det samme.

Anonymkode: 2eba2...bec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...