Gå til innhold

Alder...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mamma til tre.  

Var på byen en liten tur før jul. På et utested kom jeg i snakk med en ung fyr - 19 år yngre enn meg... Vi prata om alt mulig - det bare rant ut av ham. Jeg syntes det var hyggelig og gøy å snakke med et nytt menneske. Etter noen timer skulle jeg hjem,og han spurte om jeg ville bli med hjem til ham...

Så var jeg ute for litt siden. Ny ung mann - 17 år yngre - fortalte meg om hele livet sitt. Vi prata og diskuterte og han spurte om jeg ville bli med hjem... 

Jeg lo høyt begge gangene og takka nei. 

Jeg holder meg tålig greit - slank og relativ ok utseende, men synes det er uventet at såpass unge menn er interessert. (Må legget til at de ikke vet alderen min, bare at jeg sier tydelig at "jeg er nok alt for gammel for deg."..) 

Hva tenker dere om alder- kvinner og men???? Er det vanlig?

Anonymkode: 129fc...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så rart. Sex med "gamle" damer er bare sex. Om de henvender seg til jevnaldrende må de regne med at hun tenker at de er interessert i et forhold med alt det innebærer. I tillegg er en førtigåring som regel dyktigere i senga enn en tyveåring. De har tross alt mye mer erfaring.

Anonymkode: 82dc8...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begge snakker mye om livet sitt, så kanskje de ser deg som.. Ikke akkurat mamma.. Men som en moden og voksen dame man kan snakke med? . 😊 Sikkert fint å kunne snakke med noen andre en 19 år gamle jenter.. Også er du heit i samme slengen, og da prøver de seg  😊

Anonymkode: c40e9...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring. Er singel og har meldt meg inn på match. Ingen på min alder tar kontakt. Det er kun gutter fra 10-26 og eldre menn over 55. 

Anonymkode: f8e70...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min er i 20årene, og vi snakket faktisk om akkurat dette for en liten stund siden... Desverre er det slik at unge gutter ser på "eldre" damer som lett sex... 

Kanskje ikke alle, men veldig mange gjør nok det... 

 

Anonymkode: 69cd9...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok en MILF!!! 

Hørte plutselig det fra en 18-20 åring på t- banen!! 😂😂 

Er nok som hun over sier, lett bytte for sex, og ikke noe mer. Yngre gutter synes det er stas! 

Anonymkode: e96f0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er veldig mye i det de andre sier.

Mange unge menn ser på det som lettvint sex og også at de kan lære en god del av kvinner som ofte er sikre på seg selv og egen seksualitet.

Mitt inntrykk er at det også er en god del unge menn som savner det å ha litt dypere samtaler med en kvinne, at de føler de ikke kan ha slike samtaler med sine jevnaldrende jenter/unge kvinner fordi de da ofte føler de må spille en rolle for å bli akseptert. Har diskutert dette en del tidligere med en del unge menn som tok kontakt med meg på et nettdatested. Sa jeg ikke ønsket sex med dem, men hadde noen interessante samtaler med noen av dem.

Og noen av dem er usikre på egen prestasjon og det føles tryggere å få erfaring med noen de vet det ikke blir noe mer med, enn å risikere å ikke "strekke til" med ei de liker.

Men så er det også noen som er mer seriøse. Jeg møtte en ute på byen for en del år tilbake. Jeg trodde vi var enige i at det bare var sex, men han ønsket etterhvert et seriøst forhold og hadde helt klare tanker og ønsker for fremtiden. Han var 13 år yngre enn meg, men veldig voksen for alderen og hadde tidlig tatt veldig voksne valg med jobb, kjøpt seg hus m.m. Han var klar for å slå seg til ro. Vi holdt sammen vel et halvt år før jeg avsluttet det fordi jeg ville han heller skulle få mulighet til å finne ei som følte mer for ham, som han fortjente. En fin fyr.

Anonymkode: b6116...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant - ja, da er det litt sånn jeg har tenkt - at det er ganske utbredt... Ser på eldre som mer erfarne, lettere tilgjengelig, mindre kompliserte, letter å få med seg, samtidig som noen sikkert forelsker seg... 

Jeg synes i alle fall at det bør være likt for kvinner og menn. Eldre menn og yngre damer er ikke så spesielt. Hvor skal det være det for en eldre kvinne og en yngre mann? 

Jeg tror jo at alder er viktig - det gir like referanserammer, samtidig som noen fra samme aldersgruppe kan være like ulike som natt og dag. Tror at man har det bedre sammen med noen man er mentalt like med. Kroppen er kanskje ikke så viktig som sinnet?

Anonymkode: 129fc...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er veldig mye i det de andre sier.

Mange unge menn ser på det som lettvint sex og også at de kan lære en god del av kvinner som ofte er sikre på seg selv og egen seksualitet.

Mitt inntrykk er at det også er en god del unge menn som savner det å ha litt dypere samtaler med en kvinne, at de føler de ikke kan ha slike samtaler med sine jevnaldrende jenter/unge kvinner fordi de da ofte føler de må spille en rolle for å bli akseptert. Har diskutert dette en del tidligere med en del unge menn som tok kontakt med meg på et nettdatested. Sa jeg ikke ønsket sex med dem, men hadde noen interessante samtaler med noen av dem.

Og noen av dem er usikre på egen prestasjon og det føles tryggere å få erfaring med noen de vet det ikke blir noe mer med, enn å risikere å ikke "strekke til" med ei de liker.

Men så er det også noen som er mer seriøse. Jeg møtte en ute på byen for en del år tilbake. Jeg trodde vi var enige i at det bare var sex, men han ønsket etterhvert et seriøst forhold og hadde helt klare tanker og ønsker for fremtiden. Han var 13 år yngre enn meg, men veldig voksen for alderen og hadde tidlig tatt veldig voksne valg med jobb, kjøpt seg hus m.m. Han var klar for å slå seg til ro. Vi holdt sammen vel et halvt år før jeg avsluttet det fordi jeg ville han heller skulle få mulighet til å finne ei som følte mer for ham, som han fortjente. En fin fyr.

Anonymkode: b6116...28f

Jeg har en nesten identisk erfaring som den siste du kom med der.
 

Bare at vi fortsatt er sammen på 5 året og har 3 barn sammen☺️

Tror rett og slett der bare er mye mer akseptabelt med aldersforskjell den veien i dag. Og virker som det gir me status å ha en moden dame i dag enn for 10 år siden. Da kunne det virke som det mer status jo eldre mannen var og yngre dama var.

Hører med til historien min at han måtte kjempe hardt for meg, for jeg hadde ingen tro på at et forhold med en så mye yngre mann kunne vare. Men det har han klart å motbevise;)

Så mitt svar til trådstarter er at flere yngre gutter nok prøver seg både fordi det er mer sosialt akseptert i dag OG du ses på som attraktiv/sexy🙂

Neste gang en ung kjekk mann som du liker å prate med, inviterer deg hjem, takker du nei og kaster heller ballen tilbake ved å invitere ham på en date, enten det er på en ny bytur eller fjelltur. Om du er nysgjerrig da.

Se hva han svarer og ta det ser i fra.

Anonymkode: 09a79...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en nesten identisk erfaring som den siste du kom med der.
 

Bare at vi fortsatt er sammen på 5 året og har 3 barn sammen☺️

Tror rett og slett der bare er mye mer akseptabelt med aldersforskjell den veien i dag. Og virker som det gir me status å ha en moden dame i dag enn for 10 år siden. Da kunne det virke som det mer status jo eldre mannen var og yngre dama var.

Hører med til historien min at han måtte kjempe hardt for meg, for jeg hadde ingen tro på at et forhold med en så mye yngre mann kunne vare. Men det har han klart å motbevise;)

Så mitt svar til trådstarter er at flere yngre gutter nok prøver seg både fordi det er mer sosialt akseptert i dag OG du ses på som attraktiv/sexy🙂

Neste gang en ung kjekk mann som du liker å prate med, inviterer deg hjem, takker du nei og kaster heller ballen tilbake ved å invitere ham på en date, enten det er på en ny bytur eller fjelltur. Om du er nysgjerrig da.

Se hva han svarer og ta det ser i fra.

Anonymkode: 09a79...9ca

Takk, det var et veldig godt råd :)  Det likte jeg godt :)

Anonymkode: 129fc...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en nesten identisk erfaring som den siste du kom med der.
 

Bare at vi fortsatt er sammen på 5 året og har 3 barn sammen☺️

Tror rett og slett der bare er mye mer akseptabelt med aldersforskjell den veien i dag. Og virker som det gir me status å ha en moden dame i dag enn for 10 år siden. Da kunne det virke som det mer status jo eldre mannen var og yngre dama var.

Hører med til historien min at han måtte kjempe hardt for meg, for jeg hadde ingen tro på at et forhold med en så mye yngre mann kunne vare. Men det har han klart å motbevise;)

Så mitt svar til trådstarter er at flere yngre gutter nok prøver seg både fordi det er mer sosialt akseptert i dag OG du ses på som attraktiv/sexy🙂

Neste gang en ung kjekk mann som du liker å prate med, inviterer deg hjem, takker du nei og kaster heller ballen tilbake ved å invitere ham på en date, enten det er på en ny bytur eller fjelltur. Om du er nysgjerrig da.

Se hva han svarer og ta det ser i fra.

Anonymkode: 09a79...9ca

Hvor mye eldre er du? 

Anonymkode: 129fc...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye eldre er du? 

Anonymkode: 129fc...303

12 år☺️ Akkurat så mange år at vi måtte jobbe for å bli akseptert og tatt på alvor. Men etter 5 års samboerskap og 3 barn er det ingen som stiller spørsmål eller reagerer lengre.

Det er han som er den modne og fornuftige av oss og jeg er kanskje litt barnslig for alderen...så vi jevner hverandre ut;)

 Vi har også samme vennekrets (de fleste kompisene hans er over 40 år) og samme interesser, humor, musikk/filmsmak osv. Med andre ord, samme gode utgangspunkt (om ikke flere) som mange andre par som finner kjærligheten i hverandre❤️

Anonymkode: 09a79...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 16.32, Anonym bruker skrev:

Jeg er mamma til tre.  

Var på byen en liten tur før jul. På et utested kom jeg i snakk med en ung fyr - 19 år yngre enn meg... Vi prata om alt mulig - det bare rant ut av ham. Jeg syntes det var hyggelig og gøy å snakke med et nytt menneske. Etter noen timer skulle jeg hjem,og han spurte om jeg ville bli med hjem til ham...

Så var jeg ute for litt siden. Ny ung mann - 17 år yngre - fortalte meg om hele livet sitt. Vi prata og diskuterte og han spurte om jeg ville bli med hjem... 

Jeg lo høyt begge gangene og takka nei. 

Jeg holder meg tålig greit - slank og relativ ok utseende, men synes det er uventet at såpass unge menn er interessert. (Må legget til at de ikke vet alderen min, bare at jeg sier tydelig at "jeg er nok alt for gammel for deg."..) 

Hva tenker dere om alder- kvinner og men???? Er det vanlig?

Anonymkode: 129fc...303

Det er vanlig. Jeg er også singel og voksen, og blir sjekket opp av yngre fyrer konstant. Er 48 og har appell også på dem rundt 30 (og noen nedover, men der setter jeg grensen...)

Anonymkode: 30368...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de ikke laget en film om dette? Affæren eller noe sånt?

Anonymkode: a1715...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 18.44, Anonym bruker skrev:

Har samme erfaring. Er singel og har meldt meg inn på match. Ingen på min alder tar kontakt. Det er kun gutter fra 10-26 og eldre menn over 55. 

Anonymkode: f8e70...768

Batn på 10 på match? Regner med det skulle være 20?

Anonymkode: a49db...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...