Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Jeg har to barn på to og fire. Begge har feber, begge har veldig rennende neser og hoster. Jeg er ikke så bekymret for corona, men tenker at vi kanskje bør sjekke det ut? Eller må vi det? Ingen voksne som er syke, så jeg mener det bare er en vanlig forkjølelse. Men så er det samvittigheten om å melde i fra i tilfelle, samtidig som man ikke vil fremstå hysterisk. Hva ville du gjort? Anonymkode: 767e6...195
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Har dere vært i utlandet eller i kontakt med coronasmittede da? Anonymkode: 6d958...249
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Makan til hysteri altså!! Anonymkode: 4b40a...367
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Så lenge du ikke har vært i et land med vedvarende smitte eller i kontakt med noen som er smittet kan du behandle det som en vanlig forkjølelse. Da trenger du ikke melde fra til noen. (Masse snør er så vidt jeg vet heller ikkke typisk). Anonymkode: 381eb...17d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Saken er vel at det begynner å bli litt vanskelig å vite om man har vært i kontakt med smittede? Det begynner jo å bli såpass mange som er smittet at hver enkelt kan ha vært i kontakt med mange før de merket symptomer, så skjønner bekymringen din jeg, HI. Ta en telefon til legen på mandag for sikkerhets skyld du, så får du gode IG faglige råd der. Synes det er litt tull at enkelte her inne setter alt om corona på «hysteri-kontoen», når man faktisk vet om mulig omfang og følger av dette viruset. Vi har vel alle noen vi er ekstra bekymret for og som absolutt IKKE bør få dette viruset, for min del min mann. Anonymkode: d71a7...386
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Jeg lurer faktisk på det samme selv. Her er det jeg som er blitt tett, klør i halsen og lett feber. Jobber på en skole med 400 elever. Har ikke vært ute å reist, så tror jo ikke jeg har corona. Men hva om? Da tenker jeg ikke på meg selv og min familie, for vi er ikke risikogrupper. Jeg tenker på andre folk rundt meg, som ER i risikogrupper. Bør jeg ta kontakt noe sted? Samtidig går det mye virus på skolen hos oss nå, det er jo sesong for det nå... Anonymkode: 5ebb8...caf
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Saken er vel at det begynner å bli litt vanskelig å vite om man har vært i kontakt med smittede? Det begynner jo å bli såpass mange som er smittet at hver enkelt kan ha vært i kontakt med mange før de merket symptomer, så skjønner bekymringen din jeg, HI. Ta en telefon til legen på mandag for sikkerhets skyld du, så får du gode IG faglige råd der. Synes det er litt tull at enkelte her inne setter alt om corona på «hysteri-kontoen», når man faktisk vet om mulig omfang og følger av dette viruset. Vi har vel alle noen vi er ekstra bekymret for og som absolutt IKKE bør få dette viruset, for min del min mann. Anonymkode: d71a7...386 Det er nettopp dette. Mannen jobber på sykehuset, så vi vet faktisk ikke. Han var også sammen med en kamerat som har vært sammen med noen som er testet, men har ikke fått svar enda. Jeg er en av dem som til nå har tenkt «hysteri», men som du skriver, så er det mer av samvittighet for andre som kanskje ikke tåler dette like godt. Barna har det fint, men samvittigheten for om vi kan være smittekilder er mer det jeg ønsker å avdekke. Vi holder oss hjemme uansett, pga feber, var mer med tanke på barnehagen til mandag. Snørrete barn uten feber kan fint gå i barnehagen. HI Anonymkode: 767e6...195
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 Les på FHI sine nettsider. Hver dag. Der står alle svarene. Anonymkode: 31042...8a1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 De tester ikke de som ikke vært i smittrområdene, eller ikke har vært i kontakt med påvist smitte. Det blir for mange, det er veldig mye influensa og andre virus ute å går nå. Du må nesten bare holde dere hjemme til man er frisk og være ekstra nøye på hygiene. Etterhvert vil nok de aller fleste ha vært i kontakt med noen osv..får spørsmål om dette daglig på jobb, noen har reist med tog, busd, trikk osv..vært på kjøpesenter. Man tester ikke disse. Så må man bare være ekstra nøye som sagt med hygienen. I kommunen vår så tar vi ikke disse inn på legesenteret i fare for å få smitte der, da må vi stenge og det er ikke bra. Er man veldig bekymret ringer mann koronatelefonen for råd. God bedring. Anonymkode: 18f71...0fd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 Da holder du ungene hjemme og dermed forårsaker dere ikke mer smitte, corona eller ei. Så er dere hjemme til kompisen til mannen får svar, det tar vel et døgn? Anonymkode: 6434e...915
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da holder du ungene hjemme og dermed forårsaker dere ikke mer smitte, corona eller ei. Så er dere hjemme til kompisen til mannen får svar, det tar vel et døgn? Anonymkode: 6434e...915 Det er det jeg sier. Vi er hjemme til det har gått et døgn som feberfri. Er ikke mannens kompis, men kompis av han igjen. Så den beskjeden får ikke vi. HI Anonymkode: 767e6...195
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg sier. Vi er hjemme til det har gått et døgn som feberfri. Er ikke mannens kompis, men kompis av han igjen. Så den beskjeden får ikke vi. HI Anonymkode: 767e6...195 Da spør man Anonymkode: 4bb78...bb3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da spør man Anonymkode: 4bb78...bb3 Poenget er at alle som har vært i nærheten kan være smittet. Hvor skal man henvende seg, og skal man henvende seg noe sted? Det svaret har jeg fått. Det holder. Anonymkode: 767e6...195
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #14 Skrevet 7. mars 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er at alle som har vært i nærheten kan være smittet. Hvor skal man henvende seg, og skal man henvende seg noe sted? Det svaret har jeg fått. Det holder. Anonymkode: 767e6...195 Jeg mente spørre kompisen om kompisen hans er smittet Anonymkode: 4bb78...bb3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 Det er ingen vits i å kontakte noen. Ei i familien min ringte legevakten, hun har alle de typiske symptomene og er veldig syk. Hun har vært mye ute og reist i det siste, vært i store folkemengder både i Norge og utlandet og flydd mye, men har ikke vært i et område med kjent spredning eller i direkte kontakt med noen som har fått påvist smitte (som hun vet om). Hun fikk dermed beskjed om at hun ikke trengte å testes eller holde seg hjemme, selv om de mente det hørtes ut som det kunne være corona. Anonymkode: 7e411...a7b
Collette Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Saken er vel at det begynner å bli litt vanskelig å vite om man har vært i kontakt med smittede? Det begynner jo å bli såpass mange som er smittet at hver enkelt kan ha vært i kontakt med mange før de merket symptomer, så skjønner bekymringen din jeg, HI. Ta en telefon til legen på mandag for sikkerhets skyld du, så får du gode IG faglige råd der. Synes det er litt tull at enkelte her inne setter alt om corona på «hysteri-kontoen», når man faktisk vet om mulig omfang og følger av dette viruset. Vi har vel alle noen vi er ekstra bekymret for og som absolutt IKKE bør få dette viruset, for min del min mann. Anonymkode: d71a7...386 Såpass mange? Det er 136 av fem millioner mennesker😅
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 1 time siden, Collette skrev: Såpass mange? Det er 136 av fem millioner mennesker😅 Bruk hodet. 136 mennesker som hver kanskje har vært i kontakt med... tja... 100 mennesker hver i ulik sammenheng de siste to ukene, så begynner det å bli et visst antall i et land på litt over 5 millioner. Og tallet øker jo hver dag. Så jo, myndighetene sier jo selv at de ganske snart ikke lenger har kontroll på smittemønsteret til de som blir syke. Anonymkode: d71a7...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå