Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Skrevet 6. mars 2020 Hei. Jeg skal fjerne livmor på grunn av massive og uregelmessige blødninger og da skal kirurgen reparere skader etter en tøff fødsel samtidig. Jeg fikk beskjed om at dette ville bli veldig smertefullt etterpå siden de skal reparere både skjedevegger på grunn av skader etter tangforløsning samt skjedeåpningen siden den ikke ble sydd skikkelig etter fødsel. Har noen fått utført et slikt inngrep og kan fortelle meg hva jeg kan forvente? Skjønner at det blir ubehagelig siden det blir opptil 6 ukers sykemelding etterpå.. Gruer meg veldig. Anonymkode: 048e0...beb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #2 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei. Jeg skal fjerne livmor på grunn av massive og uregelmessige blødninger og da skal kirurgen reparere skader etter en tøff fødsel samtidig. Jeg fikk beskjed om at dette ville bli veldig smertefullt etterpå siden de skal reparere både skjedevegger på grunn av skader etter tangforløsning samt skjedeåpningen siden den ikke ble sydd skikkelig etter fødsel. Har noen fått utført et slikt inngrep og kan fortelle meg hva jeg kan forvente? Skjønner at det blir ubehagelig siden det blir opptil 6 ukers sykemelding etterpå.. Gruer meg veldig. Anonymkode: 048e0...beb Jeg hadde ingen reparasjon, men fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Skal du fjerne livmorhalsen? Isåfall kan du forvente en del ubehag de første ukene. Vil ikke si det er direkte smertefullt heller, litt følelse av en piggtrådball oppi der. Vondest å sette seg ned, reise seg osv, ellers gikk det ganske fint Syns faktisk det aller vondeste var dagen etter operasjonen da tarmene våknet til liv igjen. Og fødte dobesøk med nr.2! Lactulose fra dag 1 er et must!! Det viktigste du gjør uansett er å sette deg opp så fort du får til etter du våkner og bevege på skuldrene for å «slippe ut» gassen de bruker under operasjonen (hvis du skal ha laperaskopi). Anonymkode: 9a30b...277
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #3 Skrevet 6. mars 2020 Tusen takk for svar❤️ Regner med de fjerner livmorhalsen siden hele livmoren skal ut. Eggstokkene så fine ut, så de skulle få bli. De sa ikke noe om hvordan de skulle fjerne livmoren, men skal uansett prøve å komme meg opp så fort jeg kan etter narkosen for å unngå blodpropp. Takk for tips om lactulose, skal passe på å ha det i hus i god tid før operasjonen❤️ Da vet jeg at det vil bli cirka piggtråd i underetasjen den første tiden og at jeg må ta det rolig når jeg setter meg og reiser meg opp😊 Anonymkode: 048e0...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå